کد خبر: ۳۵۳۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

آماده باش مازندران برای استقبال از 12 میلیون مسافر

استاندار مازندران از تمامی دستگاههای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان خواست تا شرایط را برای پذیرایی از دستکم 12 میلیون مسافر نوروزی آماده کنند.
آفتاب‌‌نیوز : ربیع فلاح روز یکشنبه در جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر استان ، میزبانی از هموطنان را بویژه در تعطیلات سال نو و آغاز بهار طبیعت افتخاری برای تمامی مسئولان و مردم دانست و تاکید کرد که میهمانان نوروزی نباید کم و کسری در طرف میزبان مشاهده کنند.

وی از گردشگری به عنوان منبع اصلی درآمد مازندرن یاد کرد و به به شهرداری ها و فرمانداری ها دستور داد تا برای تعطیلات نوروز 95 در آماده باش باشند.

استاندار مازندران از شهرداری ها خواست تا برای تعطیلات نوروزی بازارچه های صنایع دستی و تولیدات استان را برپا کنند و تاکید کرد : باید ساز و کار و شیوه هایی مطلوب برای ایجاد رونق اقتصادی ، کسب درآمد و تقویت فضای کسب و کار از فرصت گردشگری در استان تعریف شود.

وی بازدید مستمر شهرداران و فرمانداران و سایر مسئولان ذیربط از فضای شهری و اماکن استقرار و اسکان میهمانان نوروزی را ضروری دانست و تاکید کرد : دستگاههای ذیربط باید بر بازار کالاها و قیمت ها نیز نظارت دقیق داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران مهم ترین علت انتخاب این استان به عنوان مقصد سفر گردشگری را وجود جاذبه های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی فراوان دانست و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خواست تا فضای مقابر و زیارتگاه های امامزادگان استان را برای حضور مسافران آماده کند.

استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی اوقاف و امور خیریه ، مدفن بیش از یکهزار امامزاده است .
این استان به روایت تاریخی نخستین نقطه در ایران بود که حکومت شیعی را در سال 250 هجری تاسیس کرد و به همین دلیل نیز پایگاه و مامن بسیاری از امامزادگان بوده است .

وجود کوههای برافراشته البرز و جنگل های انبوه مازندران سبب شد تا برخی از سادات و امامزادگانی که در قرن های اولیه پس از ورود اسلام در نقاطی از ایران ساکن بودند ، از دست دشمنان فرار کرده و به مازندران پناه بیاورند .

** تمهید امکانات بهداشتی و درمانی


استاندار مازندران همچنین بر فراهم آوردن امکانات بهداشتی و درمانی برای مسافران و گردشگران نوروزی تاکید کرد و گفت : باید تمامی مشکلاتی که هم اکنون در این زمینه وجود دارد بر طرف شود.

فلاح افزود : لازم است تا تمامی ظرفیت ها در شهرهای استان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به میهمانان نوروزی پای کار بیاید.

وی گفت : بخشی از مسافران نوروزی پس از ورود به مازندران در مدارس اسکان می یابند که لازم است علاوه بر تامین امکانات لازم برای آنان ، تامین سوخت مورد نیاز برای گرمایش و بهداشت محیط هم به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران تامین نان با کیفیت برای شهروندان و گردشگران استان را از دیگر مطالبات حداقلی در تمامی ایام سال بویژه تعطیلات نوروزی دانست و بر ضرورت توجه دستگاههای اجرایی و نظارتی بر این موضوع تاکید کرد.

** زیباسازی دروازه های ورودی


استاندار مازندران بر زیبا سازی دروازه های ورودی استان ، تسهیل در رفت و آمد خودروها و ارائه خدمات مطلوب به مسافران در تمامی شهرهای استان تاکید کرد و گفت : فرمانداران شهرهایی که در مبادی ورودی و خروجی استان واقع هتسند باید بر انجام مطلوب موارد به صورت مستمر نظارت کنند.

نماینده عالی دولت مازندران ، بر پاکسازی محیطی ، تامین امنیت و بهداشت بوستان ها برای استقرار و اسکان مسافران نیز تاکید کرد.

وی گفت : فضای فیزیکی شهرها و روستاها باید ارتقا یابد و نباید به کارهایی که تاکنون در این زمینه انجام شده ، بسنده کرد اگر چه این اقدامات هم خوب بوده است.

** روستاها ، مقصد گردشگری


استاندار مازندران از روستاها به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استان تاکید کرد و خواستار توجه تمامی دستگاههای دخیل برای رونق گردشگری در آنها شد.

فلاح از اقامت دستکم دو میلیون نفر شب گردشگر در روستاهای استان در تعطیلات نوروزی گذشته خبر داد و گفت : لازم است برنامه جامعی برای گسترش گردشگری روستایی و تقویت فضای اقتصادی روستاها تدوین شود .

جانشین رئیس ستاد اجرائی خدمات سفر استان مازندران هم در این نشست ظرفیت اقامتی استان را برای تعطیلات نوروی پیش رو 770 هزار شب اعلام کرد.

علی نبیان گفت که این ظرفیت که اقامت در هتل ، متل ، مهمانپذیر ، هتل آپارتمان ، خانه مسافر ، زائر سراها ، خانه های استیجاری و کمپینگ ها را شامل می شود ، پنج درصد بیشتر از پارسال است.
وی از راه اندازی 15 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با ظرفیت 800 غرفه در 14 شهرستان استان خبر داد و افزود : این نمایشگاهها در چهار سطح ملی ، منطقه ای ، استانی و شهرستانی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، او ادامه داد : 15 موزه استان در شهر های ساری، بابل، آمل، آلاشت، تنکابن و نوشهر هم در ایام نوروز برای بازدید علاقه مندان فعال است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ایرانی وطن پرست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
0
مازندران و گیلان می تواند جزء زیباترین و بهترین مناطق گردشگری دنیا باشد
از مسئولین تقاضا دارم لطفا با توجه به این موضوع و با هدف ایجاد اشتغال و حفظ منابع ارزی و جهت آسایش و لذت هموطنان تمام تلاش خود را بکار بگیرند و بخصوص تاکید اکید اینکه به پاکیزگی و زیبایی سواحل شمال توجه مضاعف شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین