کد خبر: ۳۵۳۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

«بهمن زرین پور» بازیگر، با ایفای نقش پدر قاری شهید منا«محسن حاجی حسنی کارگر» عوامل فیلم سینمایی «خانمْ سادات» را همراهی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش ایسنا، «بهمن زرین پور» به عنوان پدر شهید «حاجی حسنی کارگر» قاری بین المللی کشورمان مقابل «امین زندگانی» بازیگر نقش این شهید بزرگوار به ایفای نقش در این فیلم سینمایی می‌پردازد.

براین اساس، «زرین پور» بازی در آثاری چون حکایت عاشقی، از رییس جمهور پاداش نگیرید، دختری با کفش های کتانی، زشت و زیبا، زرد قناری و ... را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

بهمن زرین پور متولد 1320 در کرمانشاه و همسر مینا جعفر زاده بازیگر پیشکسوت کشورمان است. وی فعالیت سینمایی را با بازی و دستیاری کارگردان فیلم «ستارخان» به کارگردانی علی حاتمی آغاز کرد.

«خانمْ سادات» عنوان فیلم سینمایی زندگینامه شهید حاجی‌حسنی‌کارگر است که به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم ابراهیم‌وند و نویسندگی علی اکبر محلوجیان در حال ساخت است و با برداشتی آزاد به تصویرسازی شخصیت این شهید می پردازد.

امین زندگانی و آفرین عبیسی در این فیلم به ترتیب به ایفای نقش شهید حاجی حسنی کارگر و مادرش می پردازند.

شهید «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات قرآن کریم در مالزی، دوم مهر ماه سال جاری همزمان با ادای مراسم رمی جمرات در منطقه منا به همراه جمع کثیری از حجاج کشورمان دعوت حق را لبیک گفت.

نیمرخ ها" نقد و بررسی می‌شود

"نیمرخ ها" آخرین ساخته زنده یاد ایرج کریمی، که بناست از ٢٦ اسفند در گروه "هنر و تجربه" اکران شود، روز جمعه ٢١ اسفند نیز اکران ویژه‌ای در پردیس چهارسو دارد که پس از آن، توسط امیر پوریا نقد و بررسی می‌شود.

بلیت‌های این اکران ویژه در سایت سینماتیکت در دسترس است.

"نیمرخ ها" به تهیه کنندگی علی حضرتی و با بازی رویا نونهالی، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، هومن سیدی، سام قریبیان، بهاران بنی‌احمدی و... در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر جایزه بهترین فیلم بخش "هنر و تجربه" را از آن خود کرد.

آغاز ثبت نام سینما تک

ثبت‌نام فصل بهار سینماتک خانه‌ی هنرمندان ایران آغاز شد.

ثبت‌نام فصل بهار 1395 سینماتک خانه‌ی هنرمندان ایران آغاز شد. سینماتک خانه‌ی هنرمندان ایران روزهای دوشنبه به نمایش فیلم و دو پنج‌شنبه در ماه به نمایش فیلم‌های کوتاه و مستند اختصاص دارد و سپس نشست نقد و بررسی با حضور کارگردان، منتقد و عوامل فیلم برگزار می‌شود.

شرایط ثبت‌نام این دوره به شرح زیر است:

الف. هزینه ثبت‌نام برای هنرمندان، منتقدان و خبرنگاران مبلغ 40 هزار تومان.

ب. هزینه ثبت‌نام برای افرادی که قبلاً عضو بوده و درخواست تمدید عضویت برای دوره جدید را دارند، و یا دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی مبلغ 50 هزار تومان.

ج. هزینه ثبت‌نام برای اعضای جدید 70 هزار تومان.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام به روابط عمومی خانه‌ی هنرمندان ایران و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88821361 واحد پژوهشی و آموزشی خانه‌ی هنرمندان ایران تماس حاصل فرمایید.

فراخوان تولید ۴۰ اثر ۱۰۰ ثانیه‌ای با موضوع معضلات شهری

مدیرعامل موسسه تصویر شهر، فراخوان دریافت طرح و فیلمنامه را برای تولید ۴۰ اثر ۱۰۰ ثانیه‌ای با موضوع معضلات شهری و با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد.

سیدعلی احمدی مدیرعامل موسسه تصویر شهر از همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای خبر داد و گفت: این موسسه در سال آینده ۴۰ اثر ۱۰۰ ثانیه‌ای با موضوع شهر تهران تولید خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌ها و فیلمنامه‌های‌شان را با اولویت مباحث شهری، نقد بدرفتاری‌های اجتماعی، مسائل زیست‌محیطی، زیست شهری و خدمت‌رسانی به شهروندان به همراه رزومه کاری خود به نشانی پست الکترونیک (tasvireshahr95@gmail.com) ارسال کنند تا پس از بررسی، نسبت به حمایت و تولید آن‌ها اقدام شود.

بر اساس این گزارش، علاقمندان تا پایان فروردین‌ماه 95 فرصت دارند تا طرح و فیلمنامه خود را به آدرس ایمیل اعلام شده، ارسال کنند. همچنین هر متقاضی می‌تواند به تعداد نامحدود، طرح و فیلمنامه ارائه دهد.

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن‌های ۳-۲۲۸۹۳۱۴۲ (موسسه تصویر شهر) تماس و یا از طریق کانال تلگرامی پردیس ملت به آدرس (http://Telegram.me/mellatcinema) در جریان آخرین اخبار و اطلاعات این فراخوان قرار بگیرند.

نمایشنامه‌خوانی «این بخاری به خواری می‌سوزد»

مجری برنامه‌های نوستالوژیک کودک و نوجوان و بانوی دریای ایران در اجرای «این بخاری به خواری می سوزد» نقش‌خوانی می‌کنند.

شیده معاونی مجری برنامه‌های نوستالوژیک کودک و نوجوان و الهام اصغری نقش‌خوانان نمایشنامه «این بخاری به خواری می سوزد» هستند.

این نمایشنامه خوانی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی اشکان درویشی از روز پنجشنبه 20 اسفند ماه در سالن استاد فنی زاده آغاز خواهد شد و تا روز یکشنبه 23 اسفند ماه به مدت 4 روز در این تماشاخانه ادامه خواهد یافت.

در این اثر نمایشی به ترتیب حروف الفبا الهام اصغری، علی امیر خلیلی، آذین فولادوند، فرخ مهر کیوان، شیده معاونی و مهدی ناصری با هنرمندان بازیگران نوجوان آرتمیس گلبازیان و پانیذ مدحت نقش آفرینی می کنند.

نمایشنامه «این بخاری به خواری می سوزد» با مضمون میهن پرستی داستان عشق و دلدادگی به ایران را توسط افراد مختلف بازگو می‌کند. در تهیه و اجرای این اثر نمایشی به حمایت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران عوامل زیر مشارکت دارند:دستیار کارگردان: سعید مشکوری، منشی صحنه: باران سیبی، طراح صحنه و لباس: مریم گلی، عکاس: شهنوش جنگروی، تحقیق و دستیاری صحنه: صدف اسپهبدی، هماهنگی: محمد فلاح مهدوی، مشاور پروژه و مدیر روابط عمومی: رکسانا قهقرایی و با همکاری گروه کر شصت سالگی به رهبری استاد فرشاد فولادوند.

همچنین این نخستین اثر نمایشی است که به موضوع مدافعان حرم می‌پردازد.

علاقه مندان به تماشای این اثر نمایشی می توانند برای رزرو اینترنتی بلیط به سایت تیکت به نشانیtik8.com مراجعه نمایند.

تماشاخانه استاد فنی زاده در خیابان انقلاب بعد از میدان فردوسی ، خیابان نجات الهی، کوچه مراغه طبقه 3 واقع شده است. نمایشنامه خوانی «این بخاری به خواری می سوزد» از ساعت 19 الی 20:30 به مدت 90 دقیقه میزان تماشاگران خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین