کد خبر: ۳۵۳۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸

ضرورت توجه به توصیه‌های ایمنی در خانه‌تکانی

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: همشهریان در هنگام خانه‌تکانی به توصیه‌های ایمنی توجه کنند تا مواردی به بروز حادثه منجر نشود.
آفتاب‌‌نیوز : «نادر رابطی» در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: با توجه به این‌که هم‌اکنون در ایام پایانی سال هستیم و همشهریان آغاز به خانه‌تکانی کرده‌اند، رعایت نکردن برخی نکات می‌تواند به حوادث ناگوار در پایان سال منجر شود.

وی ادامه داد: در هنگام خانه‌تکانی، مشترکان به شیرآلات گازی که هیچ وسیله‌ای به آن‌ها متصل نیست درپوش نصب کنند تا احتمال بروز خطر را به حداقل برسانند. هم‌چنین در هنگام تمیز کردن اجاق گاز حتماً توجه داشته باشند که شعله‌پوش‌ها درست جای خود قرار گرفته باشند.

این مسئول در رابطه با جابه‌جا کردن وسایل گازسوز در هنگام خانه‌تکانی، خاطر‌نشان کرد: پس از جابه‌جا کردن وسایل گازسوز و نصب آن‌ها، حتماً با کف، آزمایش نشت گاز را انجام دهند تا از سلامت نصب انشعابات مطمئن شوند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان افزود: مشترکان حتماً در زمان مسافرت در ایام تعطیلات، شیر گاز را از کنتور قطع کنند تا ایمنی خانه در این زمان تأمین شود. هم‌چنین بسته بودن کنتور گاز را به یکی از همسایه‌ها اطلاع دهند تا در صورت نبود مشترک در خانه، اگر حادثه‌ای رخ دهد، مأمور شرکت گاز با اطمینان از قطع بودن گاز وظیفه خود را انجام دهد.

وی با اشاره به رعایت نکات ایمنی در زمان مسافرت، یادآور شد: همشهریان در هنگام مسافرت برای گرمایش و پخت ‌و ‌پز از وسیله گازی پلو‌پز استفاده نکنند، چون استفاده از این وسیله خطرات احتمالی بسیاری را به ‌همراه دارد و کارشناسان این شرکت استفاده از بخاری برای گرمایش حتی در مسافرت را برای همشهریان توصیه می‌کنند تا همشهریان در ایام عید و مسافرت‌های نوروزی با مشکل مواجه نشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین