کد خبر: ۳۵۳۸۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
رييس كميته تحقيق و تفحص در گفت‌وگو با «آفتاب» مطرح کرد؛

هر جایی که پول هست، تخلف هم وجود دارد/حجم تخلفات سهام‌عدالت چقدر است؟

یک روز پس از آنکه لایحه ساماندهی سهام عدالت در جلسه هیات دولت مورد تصویب قرار گرفت، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تخلفات مالی در جریان این سهام رخ داده است که بر اساس قانون تا قبل از ارائه گزارش کمیته نمی‌توان به اعداد و ارقام آن اشاره کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-ايرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني «آفتاب»، با اشاره به برگزاری نشست‌هاي کمیته تحقیق و تفحص از سهام عدالت اظهار داشت: برای رسیدن به اطلاعات و دستیابی به حجم تخلفات صورت گرفته در این امر، با سازمان خصوصی‌سازی و هیات مدیره جلسات و نشست‌هایی داشتیم.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: سهام عدالت جزء سهام‌هایی است که بلاتکلیف مانده است و احتمال می‌رود که سوءاستفادهای اقتصادی انجام گرفته باشد. این تحقیق و تفحص صرفا برای روشن‌شدن وضع سهام عدالت در ایران، نحوه برخورد با سهام‌داران و تعیین و تکلیف دولت با مردم است.

وی توضیح داد: تحقیق تفحص از سهام عدالت از چند جنبه انجام شد از جمله اصل و نحوه واگذاری، اصل و برگشت منابع، وجوه پرداختی و بدهی مالیاتی دولت و کاهش و واگذاری مدیریت است. گزارش کمیته تا پایان سال جمع‌بندی می‌شود و در نوبت قرائت در صحن علنی قرار می‌گیرد. 

به گفته این نماینده در صورتی که دستورکار مجلس سبک باشد پیش از اتمام سال گزارش کمیته تحقیق و تفحص از سهام عدالت قرائت می‌شود در غیر اینصورت ارائه آن به سال بعد موکول خواهد شد.

ندیمی با بیان اینکه خلاف‌های متعددی در ابعاد ذکر شده رخ داده است، اظهار داشت: تلاش داریم برخی دغدغه‌های ذی نفعان از جهت منافع و نقش سهام عدالت در زندگی آنها را تعریف کنیم و به عنوان الحاقیه در لایحه بودجه یا برنامه توسعه کشور ارائه شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی در حالی که زیر بار این نرفت تا حجم تخلفات را اعلام کند، گفت: هر جایی که پول هست و تخلف و خلافی  وجود خواهد داشت اجازه دهید بر اساس قانون تخلفات مالی را بعد ازاتمام گزارش و آخرین نشست کمیته اعلام کنم تا در جامعه ایجاد نگرانی بی سبب نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
2
پس نتيجه ميگيريم كه كشورهاي قدرتمند عاري از فساد زياد ، پول ندارند ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
2
1
میشه یه کشوری رو نام ببرید که فساد مالی نداشته باشه. همه جا فساد هست حالا یه جایی بیشتر یه کشوری کمتر. اما در کشور ما کم نیست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
2
1
میشه یه کشوری رو نام ببرید که فساد مالی نداشته باشه. همه جا فساد هست حالا یه جایی بیشتر یه کشوری کمتر.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین