کد خبر: ۳۵۳۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
عده‌ای نمی‌خواهند "تحول سلامت" نتیجه بگیرد

درد و دل‌های وزیر بهداشت با معاونان درمان دانشگاه‌ها

تاکید بر پرداخت مطالبات پرسنل بیمارستان‌ها حتی به بهای تعطیل کردن کار ساخت و ساز در دانشگاه‌های علوم پزشکی، اقدام ویژه جهت درمان ناباروری و دندانپزشکی در سال 95، تشریح مشکلات اجرای طرح تحول و تاخیر سازمان‌های بیمه‌گر در انجام تعهدات، عدم کوتاهی در رسیدگی به تخلفات حوزه سلامت و ... از جمله مباحثی بود که وزیر بهداشت در اختتامیه اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به تفصیل از آنها سخن گفت.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر سیدحسن هاشمی در اختتامیه اجلاس معاونین درمان سراسر کشور ضمن تشکر از تلاش معاونین درمان در اجرای برنامه تحول نظام سلامت، گفت: مشکلات معاونت‌های درمان کم نیست؛ چرا که در حوزه درمان هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد و معاونین باید پاسخگو باشند.

دستور وزیر بهداشت درباره درمان ناباروری

وی با بیان اینکه معاونین درمان باید در جهت کیفی‌تر کردن خدمات و پایداری آنها تلاش کنند، افزود: برای سال آینده علاوه بر پروژه‌هایی مانند بلوک‌های زایمانی، تکمیل نیروی انسانی، توجه به کیفیت اورژانس‌های کشور و مراقبت از طرح تحول سلامت به طور کامل و جامع که در دست اقدام دارید، برنامه‌هایی چون ناباروری را نیز مد نظر قرار دهید؛ چرا که لازم است در زمینه ناباروری بیشتر از امسال اقدام شود.

خرید خدمت ناباروری از بخش خصوصی اشتباه است

هاشمی ادامه داد: به نظر من در حوزه ناباروری خرید خدمت از بخش خصوصی اشتباه است و ما باید مراکز ناباروری‌مان را در داخل کشور مانند سایر حوزه‌ها توسعه دهیم و مراکزمان را تجهیز کرده و نیرو بگیریم تا بتوانیم برای بخش خصوصی رقیب ایجاد کنیم تا آنها هزینه‌های خود را کنترل کنند. اینکه ما برای هرکسی یارانه‌ای را تعریف کنیم، مطرح شد و من هم اوایل فکر می‌کردم که این کار مناسب است؛ اما بعدها فهمیدم که کنترل آن دشوار است. بنابراین باید زیرساخت‌هایمان را در این حوزه افزایش دهیم.

توجه به مراکز سطح 3 خدمات دندانپزشکی در سال 95

وزیر بهداشت با بیان اینکه کار دیگری که باید در این حوزه انجام شود، دندانپزشکی است و خواهش می‌کنم که حتما در سال 95 به آن اهمیت دهید و کلینیک‌های دندانپزشکی را در بعدازظهرها به صورت مستقل راه‌اندازی کنید و توسعه دهید.

وی با بیان اینکه توسعه حوزه دندانپزشکی به کاهش پرداخت از جیب مردم کمک می‌کند، گفت: در حال حاضر 25 درصد از پرداخت از جیب مربوط به خدمات دندانپزشکی است. درحالی که بهتر است قسمتی از خدمات دندانپزشکی را دولت پرداخت کند و قسمت دیگر هزینه‌ها را از بیمار دریافت کرد. البته می‌توانیم از بهزیستی و کمیته امداد هم کمک بگیریم که یا قبول می‌کنند یا قبول نمی‌کنند؛ اما باید بگذاریم مردم قسمتی از هزینه‌ها را خودشان پرداخت کنند. متاسفانه در حال حاضر مردم در حوزه‌های مختلف هزینه‌های زائدی را پرداخت می‌کنند. زمانی که خدمات دهان و دندان مجانی شود، کسی از سلامت دهان و دندان خود مراقبت نمی‌کند. بنابراین دومین کار برای سال 95 همین موضوع است یعنی نهایی شدن مراکز ما به ویژه مراکز سطح 3 برای خدمات دندانپزشکی است.

پروژه روسیه درباره سکته مغزی در ایران هم پیاده شود

هاشمی به موضوع سکته‌های مغزی اشاره و اظهار کرد: در کشورهایی مانند روسیه روی این موضوع بسیار کار شده است. وزیر بهداشت روسیه در این زمینه بسیار کار کرده و 500 کلینیک سکته مغزی راه‌اندازی کرده و توانسته آمار مرگ سکته مغزی را به میزان یک‌سوم کاهش دهد؛ این در حالی است که ما علاوه بر مرگ با معلولیت‌های زیادی ناشی از سکته مغزی مواجهیم که هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند. حال باید ببینیم کشورهایی مانند روسیه چه کرده‌اند. من موافقم پروژه روسیه را در حوزه سکته‌های مغزی در ایران پیاده کنیم. همچنین امیدوارم بتوانیم در زمینه کاهش سکته‌های مغزی اقداماتی را انجام دهیم.

هاشمی با بیان اینکه بحث کنترل هزینه‌ها بسیار مهم و به صلاح است و به هیچ عنوان از حق مردم عقب نمی‌نشینیم، گفت: چراکه با این کار فرهنگ ایجاد می‌کنیم البته شاید خوشنام نشویم اما در عین حال با این کار فرهنگی ایجاد می‌شود که از اسراف جلوگیری می‌شود؛ چرا که اگر نرخ و حضور انسان حساب و کتاب نداشته باشد، دوغ و دوشاب یکسان است. بنابراین زمانی که ارزش‌گذاری تشویق و توبیخی در کار نباشد، طبیعی است که خروجی خوبی نخواهد داشت. بنابراین فکر می‌کنم که در این زمینه ناموفق بوده‌ایم. البته خوشبختانه تا قسمتی این کار را انجام داده‌ایم و برخی اشتباه می‌گویند که ما هزینه‌ها را افزایش داده‌ایم؛ چراکه آمارهای کشوری نشان می‌دهد که این حرف‌ها خلاف است و تهمتی بیش نیست. در عین حال ما می‌توانیم هزینه‌ها را کاهش دهیم و راهکار آن تعامل با هیات علمی و پزشکان است.

و اما سامانه 1690

وزیر بهداشت در ادامه به سامانه 1690 که سامانه‌ای برای ثبت تخلفات تعرفه‌ای است اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر با ایجاد سامانه 1690 سدی مقابل تخلفات احتمالی ایجاد شده است، اما این سد خاکی است نه بتنی. اگر در یک قسمتش آب راه بیفتد در صورتی که فوری آن را ترمیم نکنیم، تمامش را آب می‌برد.

وی افزود: البته این را هم قبول کنید که در کشور ما همه می‌خواهند محبوب باشند. این خوب است اما به چه قیمتی؟ به قیمتی که برخی از سیاستمداران‌مان می‌خواهند؟ هرگز، اگر این طور بود که اصلا وارد کار نمی‌شدیم. در این کشور همه می‌خواهند برایشان کف بزنند و جلوی پایشان بلند شوند برای همین هم هزینه‌ای انجام نمی‌دهند، اما ما هزینه می‌کنیم.

به برخورد با تخلفات ادامه می‌دهم

از حق مردم عقب نمی‌نشینیم

هاشمی با بیان اینکه در صنف ما نیز افرادی هستند که تخلف می‌کنند، گفت: بنابراین شجاعت و جسارت بسیاری می‌خواهد که جلوی آنها بایستیم و با آنها برخورد کنیم. ما این کار را انجام داده‌ایم و من این راه را ادامه می‌دهد.برای مثال در زمینه هم‌پوشانی‌های بین‌رشته‌ای چندین وزیر آمدند و رفتند و برخی مسائل 20 سال است که معطل مانده است. برای مثال همین بحثی که در زمینه سونوگرافی پیش آمد مگر ما چه گفتیم؟ حرف ما این بود؛ جایی که رادیولوژیست نداریم و تعداد زیادی دستگاه سونوگرافی وجود دارد، بگذاریم کار سونوگرافی را متخصصین زنان انجام دهند و اگر هم بلد نیستند به آنها آموزش دهیم. اما دیدیم که چه قشقرقی به پا کردند و فکر کردند ما عقب‌نشینی می‌کنیم اما چنین چیزی محال است؛ چون این حق مردم و جامعه پزشکی است.

وی افزود: بنابراین درباره متخلفین نیز باید به همین صورت عمل شود. بنا نیست همه از ما تعریف کنند. آنچه را که وظیفه داریم تا زمانی که می‌گذارند، انجام خواهیم داد و اگر هم نگذاشتند خدا را شکر می‌کنیم که محتاج هیچ بنی بشری نیستیم.

وزیر بهداشت با بیان این که همه چیز منوط به تعریف و تمجید نیست، ادامه داد: ما معتقدیم عزت را خدا می‌دهد و اگر هم ذلتی باشد در دست اوست. بنابراین اگر دنیایی جمع شود و بخواهند شما را عزیز کنند تا خدا نخواهد این اتفاق نمی‌افتد و برعکس آن نیز صدق می‌کند.

دستوری دیگر برای برخورد با تخلفات و تشکر از پزشکان

وی افزود: بنابراین در برخورد با متخلفینی که در سامانه 1690 ثبت می‌شوند، به هیچ وجه کوتاه نیایید و اگر افرادی تخلف می‌کنند، ابتدا به آنها تذکر دهید و اگر توجه نکردند از طریق قانونی عمل کنید. البته تاکید می‌کنم که میزان تخلف جامعه پزشکی با هیچ صنفی قابل مقایسه نیست و کاش همه صنوف مانند جامعه پزشکی عمل می‌کردند. بنابراین از اکثریت جامعه پزشکان تشکر می‌کنم. اما توصیه می‌کنم که در کنترل هزینه‌ها و رسیدگی به تخلفات کوتاه نیایید.

حقوق بیماران را جدی بگیرید

حادثه خمینی‌شهر تکرار نشود

هاشمی در ادامه با اشاره به بحث حقوق بیماران گفت: باید این موضوع را بسیار جدی بگیریم. حوزه سلامت بسیار حساس است؛ به طوری که در این حوزه اگر اتفاقی هم نیفتد خبر می‌سازند و نسبت می‌دهند. بنابراین شما معاونین درمان حتما باید در این زمینه حضور جدی داشته باشید و به راحتی از کنار حقوق بیماران نگذرید و بدانید هر مرگ و اشکالی که در سیستم بهداشت و درمان رخ می‌دهد، خدا می‌بیند. بنابراین دقت کنید که حوادثی چون خمینی‌شهر اتفاق نیفتد. در عین حال اطلاع‌رسانی شما هم باید با سرعت و دقت باشد؛ چرا که بحث اطلاع‌رسانی در حوزه ما بر اساس ثانیه است.

تاسف وزیر بهداشت از شایعه سوختگی نوزاد صومعه‌سرایی

وی با اشاره به شایعه‌ای که از سوختگی نوزادی در بیمارستان صومعه‌سرا حکایت می‌کرد، گفت: نوزادی که در این بیمارستان، بیماری پوستی داشته به دلیل زردی در دستگاه قرار می‌گیرد. آنجا یک نفر می‌گوید از آنجایی که نور دستگاه زیاد بوده، نوزاد دچار سوختگی شده و این حرف را در کانال‌هایی می‌گذارند که چندین میلیون‌ نفر آن را می‌بینند که یکی از آنها هم من بودم که این تصویر را دیدم و منی که وزیر بهداشت هستم زمانی که این تصویر را دیدم باورم شد، حال ببینید که به مردم چه احساسی دست می‌دهد.

هاشمی افزود: البته از رسانه‌ها تشکر می‌کنیم و در عین حال مسوولیت حرفه‌ای رسانه ایجاب می‌کند که حقایق را به مردم انتقال دهد اما باید از گمانه‌زنی پرهیز کند و اطلاع خلافی را به مردم نرساند و از حرمت افراد نیز مراقبت کند؛ چراکه ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم و در اسلام هم حرمت مومن از کعبه بیشتر است. البته بارها گفته‌ام اگر رسانه‌ها را نبودند نمی‌توانستیم طرح تحول را پیش ببریم اما باید پرسید که از نظر اسلامی مجازات چنین اخبار و شایعات کذب چیست؟ آیا این تشویش اذهان عمومی، تهمت و غیره نیست؟ با این کار آبروی یک مجموعه خدمتگزار را از بین می‌برند و برای مردم مشکل ایجاد می‌شود.

وی افزود: در قضیه بیمارستان صومعه‌سرا دو روز بعد مشخص شد که نوزاد مبتلا به بیماری "اس فور" است؛ بنابراین باید در مجموعه خودمان سیستم مانیتورینگ ایجاد کنیم.

گلایه‌های وزیر بهداشت از صدا و سیما

هاشمی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به سازمان صدا و سیما گفت: صدا و سیما اگر مشکلی را نشان می‌دهد باید همزمان نظر مسوول مربوطه را هم داشته باشد. حال یک نفر را در وزارت بهداشت نشان دهند که با او تماس گرفته‌اند و او حاضر به توضیح نشده است. من فکر می‌کنم دستگاهی پاسخگو‌تر از وزارت بهداشت نیست، البته در این زمینه رضایت کامل هم ندارم.

درباره مرگ و قصور کوتاهی نکنید

هاشمی با بیان این که بخشی از حرفهایم درد و دل بود، گفت: اما تاکید می‌کنم درباره مرگ و قصور کوتاهی نکنید و بدانید که این کار بازدارنده است. ما باید در این زمینه از خودگذشته و شجاع باشیم نهایتا با این کار ما برخی می‌گویند وزیر برود جراحی‌هایش را انجام دهد، ما خدا را شکر می‌کنیم که این کار را بکنیم. باید آزادگی‌مان را حفظ کنیم و حتی در جایی که با استاد یا شاگرد خود مواجهید در دفاع از لباس پزشکی چشم پوشی نکنید، البته احترام‌ها را هم حفظ کنید.

ساخت و سازها را تعطیل کنید اما پرداختی پرسنل را بدهید

عده‌ای نمی‌خواهند طرح تحول نظام سلامت به نتیجه برسد

وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که کار مهم دیگری که مغفول مانده در زمینه پرداختی‌های ارائه کنندگان خدمت است. زمانی که به "خور" و "نائین" رفتم پرسنل می‌گفتند که یکسال است مقیمی ما را نداده‌اند. بنابراین در دانشگاهی که ساخت و ساز انجام می‌شود من می‌گویم این ساخت و ساز را تعطیل کنید و پرداخت‌ها را بدهید؛ چرا که ممکن است عده‌ای از میان خود ما مشکل ایجاد کنند. حال ما به اندازه کافی مشکلاتی را از خارج دولت داریم و عده‌ای نمی‌خواهند که اجازه دهند طرح تحول سلامت به نتیجه برسد. بنابراین پرداختی‌ها را بدهید؛ چرا که پرسنل هم زندگی و گرفتاری دارند.

هاشمی با اشاره به اقدامات معاونت درمان در زمینه ساخت کلینیک‌های ویژه گفت: کار بزرگی که معاونین درمان در کشور انجام دادند این بود که 8 هزار متخصص و تعداد زیادی کلینیک ویژه ایجاد شده و بیش از 40 میلیون نفر در آنها ویزیت شدند. حال اگر این کلینیک‌ها نبود، افراد باید برای هر ویزیت 35 هزار تومان پرداخت می‌کردند، اما اکنون با 3000 تومان ویزیت می‌شوند. حال عده‌ای نمی‌خواهند اجازه دهند که این کارها ادامه یابد. حاصل این می‌شود که وقتی به کارکنان‌مان پول ندهیم می‌روند و مطب می‌زنند و پول را از جیب مردم می‌گیرند. این کاری بود که دولت قبل و دولت‌های گذشته هم انجام می‌دادند و در این صورت دیگر چیزی از طرح تحول سلامت باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: حتما تا قبل از پایان امسال، دانشگاه‌ها حداقل باید سه ماه مطالبات پرسنل را پرداخت کنند ما هم برایتان پول می‌فرستیم و در یک هفته آینده از بخش‌های مختلف حدود هزار میلیارد برایتان می‌آید و امیدواریم از بیمه هم پولی برسد.

70 درصد وقتم دنبال کارهای بیمه است

هاشمی با بیان این که بیش از 70 درصد وقت من دنبال کارهای بیمه است، گفت: در عین حال همیشه هم بزرگ‌ترین اشکال بیمه‌ها هستند. ما هزار و 600 میلیارد تومان وام را برای کسی که به ما بدهکار است، گرفتیم و بابت آن همه کشور بر سرمان منت گذاشتند؛ البته این هم از لطیفه‌های روزگار است. یعنی دستگاهی به ما بدهکار است و طبق قانون باید این بدهی را طی دو هفته پرداخت کند و هر چقدر هم که عقب بیفتد باید بهره آن را اضافه کند، حال باید به دیوان محاسبات پاسخ دهیم که چرا بهره پول را نگرفته‌ایم.

وی افزود: ما 1600 میلیارد تومان گرفتیم حال به ما آمار داده‌اند که هزار و 400 میلیارد تومان آن توزیع شده و زمانی که از دانشگاه‌ها می‌پرسیم که چرا پول پرسنل را ندادید می‌گویند که هنوز به ما پولی نرسیده، بنابراین معاونین درمان باید نظارت کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به طرح عامل سوم که قرار بود با واسطه بانک رفاه کارگران مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، گفت: طبق گزارشی که شب گذشته دریافت کردم، ما 340 میلیارد تومان از بانک رفاه دریافت کرده‌ایم، بنابراین یا شما کوتاهی کردید و اسناد را به موقع تحویل ندادید یا معاونان توسعه شما قرارداد نبستند یا این که شما سندها را آماده کرده‌اید اما فقط 340 میلیارد آن را داده‌اند که البته این تخلف است. بنابراین توصیه می‌کنم که قسمتی را در معاونت درمان از ستاد تا دانشگاه درست کنید و دو نفر را مسوول بیمه بگذارید تا کار را پیگیری کند.

هاشمی همچنین گفت: معاونین درمان ما کمی درگیر ساخت و سازها شده‌اند البته به جرات می‌گویم که حضور این وزارتخانه در شهرستان‌ها و استان‌ها زیاد بوده و همه دوندگی می‌کنند. اما شاید توجه‌شان به دنبال ساخت و ساز رفته و از پزشکان و پرستاران غافل شده‌اند. این در حالی است که اگر پزشکان و پرستاران بدانند که ما گرفتار چه مشکلاتی هستیم، همراهی بیشتری خواهند کرد.

در نوروز استان‌های گردشگرپذیر را مراقبت کنید

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به برنامه‌های معاونت درمان برای ایام تعطیلات نوروز گفت: برنامه نوروز بسیار مهم است و امیدوارم در استان‌های گردشگر پذیر بسیار مراقبت کنید.

هاشمی در ادامه با بیان این که در اورژانس‌ها نیز کارهای خوبی در حال انجام است، گفت: بسیار خوب است که بتوانیم آمبولانس هوایی را در مناطق صعب‌العبور قرار دهیم و باید بتوانیم آمبولانس هوایی، زمینی و سازمان اورژانس را احیاء کنیم. علاوه بر آن در زمینه مشکل کمبود نیرو در اورژانس اعلام کردیم که اورژانس‌ها بهترین پرسنل را نیاز دارند و اجازه ورود پرسنل‌های شرکتی به جز نیروهای خدماتی را در اورژانس ندادیم.

وی افزود: در زمینه اورژانس لیست هر تعداد نیرویی که نیاز است، بدهید تا آن را تامین کنیم؛ چرا که خط مقدم ما اورژانس و تخت‌های ویژه است. در حال حاضر دولت به تعداد 100 هزار نفر را به ما حقوق نمی‌دهد حال بگذارید 10 هزار نفر دیگر هم اضافه شود.

توسعه ICU مقرون به صرفه شود

هاشمی در ادامه به افتتاح تخت‌های ICU در روزهای آینده اشاره و اظهار کرد: باید در این زمینه به فکر اقداماتی مانند راه‌اندازی "هوم کر" بود. در عین حال توسعهی تخت‌های ICU مناسب است؛ چرا که در بسیاری از شهرها از این نظر مشکل داریم و مردم بیماران‌شان روی دست‌شان مانده است. بنابراین باید زمانی را اختصاص دهیم تا توسعه این تخت‌ها مقرون به صرفه باشد.

هاشمی در ادامه به بحث خرید خدمت گفت: به نظر می‌رسد معاونین درمان از فرصت‌هایی در زمینه خرید خدمت استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین تاکید می‌کنم که اگر بخش خصوصی و غیر وزارت بهداشت حاضرند به شما تخت دهند، باید استقبال کنیم و همان خدماتی را که در بیمارستان‌های خودمان می‌دهیم به آنها نیز ارائه کنیم. به ویژه در حوزه‌هایی مانند روانپزشکی، سوختگی و غیره که در آن مشکل داریم.

وی افزود: متاسفانه بیمه‌ها مصوبات را رعایت نمی‌کنند؛ به طوری که مثلا گاهی دوK را یک K پرداخت می‌کنند و این یعنی بی‌اعتبار کردن مصوبه دولت. این درحالیست که بیمه‌ها فقط با ما طرفند اما ما با 200 هزار نفر از پرسنل و 200 هزار خانواده مواجهیم و دودش در چشم مردم می‌رود.

وی نیروهای طرحی را سرمایه‌های نظام سلامت خواند و خطاب به معاونت‌ درمان گفت: باید مدت طرح را برای برخی رشته‌ها کاهش دهیم. برای مثال در رشته‌هایی مانند کودکان و داخلی حتی اگر شده شش ماه از مدت طرح را حذف کنیم تا نویدی باشد که در چند سال آینده طرح برداشته می‌شود. آنچه که شخصا در این زمینه می‌پسندم، این است که ما در کشور آموزش رایگان را تغییر دهیم و فقط برای کسانی که واقعا توان پرداخت هزینه را ندارند، آموزش رایگان وجود داشته باشد و سایرین هزینه‌های خود را پرداخت کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنابراین در این صورت طرحی وجود نداشته باشد. با این کار دانشگاه‌ها نجات می‌یابند و من معتقدم که این اتفاق در آینده خواهد افتاد. بنابراین شما نیز در این زمینه اقدام کنید و مثلا در برخی رشته‌ها بگویید که اگر مدت طرح 3 سال است، در صورتی که به مناطق محروم بروید، برای شما به میزان یک سال و نیم کاهش می‌یابد. به این شکل می‌توان عدالت را برقرار کرد.

3 آرزوی وزیر بهداشت برای سال 95

وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره درخواست‌هایش در سال 95 گفت: آرزو می‌کنم در سال 95 بحث بیمه‌ها حل شود؛ چراکه در غیراینصورت مشکلات نظام سلامت حل نخواهد شد. بیمه باید به عنوان یک صنعت عمل کند تا بتواند گفته مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه بیمار جز رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد را محقق کند. در اینجا بحث اصلا برسر این نیست که کدام حوزه و وزارتخانه این صنعت را اداره کند و شان ما این نیست که به دنبال اقتدار حوزه خودمان باشیم، بلکه آنچه که مهم است حفظ سلامت مردم است.

هاشمی تاکید کرد: بیمه باید در کشور ایجاد شود، آنچه که ما داریم، بیمه نیست بلکه صندوق است. در عین حال تولیت سلامت هم باید یکپارچه شود، چراکه مشکلات زیادی در همه حوزه‌ها اعم از هوا، غذا، آب و... داریم که به حوزه سلامت مربوط می‌شود. حال اگر اجازه دهند که تولیت در سلامت یکپارچه و متمرکز باشد، مدیران آینده موفق‌تر خواهند بود.

وی سومین درخواست خود را پایدار بودن منابع حوزه سلامت دانست و گفت: در غیراینصورت باید هر روز نگران میزان منابع‌مان باشیم. این نگرانی در دو سال گذشته در خزانه و به دلیل کاهش سه برابری قیمت نفت وجود داشت و اگر این نگرانی‌ها نبود، موفق‌تر می‌بودیم. اکنون 70 درصد وقت ما صرف امور حاشیه‌ای شده، بنابراین در سال 95 آرزو می‌کنم این سه مورد در قالب برنامه ششم و هم در قالب بودجه محقق شود تا بتوانیم کارمان را ادامه دهیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بخش مهمی از ادامه کار در گروی رضایت ارائه‌کنندگان خدمت است، گفت: متاسفانه در این زمینه کارنامه خوبی نداشتیم به همین دلیل همه چیز را به حساب ناکارآمدی ما گذاشتند، اما واقعیت این است که کمترین تقصیر متوجه ما بوده و امیدواریم در سال 95 بودجه را طوری ببندند که تخصیص‌ها و اعتبارات مناسب باشد.

هاشمی افزود: البته آنچه را که در بودجه می‌نویسند با آنچه را که در رسانه گفته می‌شود و آنچه که در صندوق وزارت بهداشت می‌آید، تفاوت زیادی دارد که البته این موضوع برای همه دستگاه‌ها وجود دارد و اشکال از نوع بودجه‌نویسی ماست. در عین حال امیدواریم که به موقع تخصیص‌ها داده شود تا بتوانیم سال آینده کمبودها را جبران کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین