کد خبر: ۳۵۳۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

واکنش زیباکلام به تیتر سایت‌های اصولگرا: مراد من در صحبت‌هایم کاملا مشخص است

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران اظهار داشت: حاصل حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیداهای معتدل و میانه رو در سایر نقاط کشور بود که اتفاقا موفقیت هم برای جریان اصلاحات در پی داشت و نشان داد که استراتژی صحیحی است.
آفتاب‌‌نیوز : صادق زیباکلام استاد دانشگاه با اشاره به صحبت‌هایش با رادیو فرانسه که در آن گفته شده بود دو سوم لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان، افراد ناشناخته هستند و در واکنش به این موضوع که این صحبت‌ها مورد استقبال رسانه‌های محافظه‌کار و اصولگرا قرار گرفته است، متذکر شد: بعد از صحبت با رادیو فرانسه بسیاری از سایت‌های اصولگرا از صحبت‌های من خوشحال شدند و فکر کردند دارم به اصلاح‌طلبان انتقاد می‌کنم، اما مراد و منظور من در صحبت‌هایم کاملا مشخص است.

به گزارش ایلنا، این تحلیلگر مسائل سیاسی که در صحبت‌هایش بیان کرده بود که افراد حاضر در لیست اصلاح طلبان تاکنون شناخته شده نبودند، گفت: باید واقعیت را در نظر بگیریم و واقعیت را نباید به عنوان انتقاد یا تخریب رقیب در نظر بگیرم و واقعیت هم در رابطه با لیست اصلاح طلبان این است که بیش از دو سوم اعضای حاضر در لیست اصلاح‌طلبان را نه تنها مردم عادی، بلکه اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز نمی‌شناختند.

زیباکلام در مورد تیتر رسانه‌های اصولگرا با این عنوان که «زیباکلام هم اعتراف کرد که حتی یک چهره جدی و واقعی اصلاح‌طلب در میان منتخبان تهران وجود ندارد»، یادآور شد: صحبت من از این قرار بوده است که این افراد جزو اصلاح‌طلبان شناخته شده نبوده‌اند اما چون مورد تایید اصلاح طلبان قرار گرفتند، توانستند رای لازم را برای ورود به مجلس کسب کنند.

این استاد دانشگاه افزود: این مسئله خیلی مهم است چرا که نشان می‌دهد مردم به اصلاحات اطمینان دارند و با وجود اینکه چهره‌های ناشناخته در لیست اصلاح‌طلبان وجود داشت، باز هم مردم به واسطه اعتماد و اطمینان به اصلاحات به آنها در هفتم اسفندماه رای دادند. من در صحبت‌هایش این موضوع را مطرح کردم که فکر نمی‌کنم علی مطهری یا کاظم جلالی خودشان هم بگویند که اصلاح‌طلب هستند چراکه نظرات آن‌ها بیشتر به سمت اصولگرایان عقلانی است. اما برای مردم بعد از رد صلاحیت‌ها مهم پیروزی در انتخابات و تغییر شرایط بود و باز هم تکرار می‌کنم که وقتی مردم دیدند لیست امید مورد تایید رهبران اصلاحات است به افراد حاضر در لیست بدون اینکه آن‌ها را بشناسند یا بدانند که سابقه اصلاح‌طلبی دارند یا خیر، رای دادند چرا که مردم به رهبران اصلاحات اعتماد دارند و این یکی از رمز‌های پیروزی جریان سیاسی است.

این فعال سیاسی گفت: با این رویه‌ای که اتفاق افتاد، به نظرم پیروز انتخابات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی و سایر رهبران اصلاحات بودند که به مردم اطمینان دادند لیست امید مورد تایید آنهاست و باعث شدند که چنین اتفاق شگفت‌انگیزی در انتخابات رخ دهد.

او در صحبت‌هایش د رابطه با تاثیر رهبران اصلاحات در اطمینان مردم به لیست امید با مطرح کردن این پرسش که اگر رهبران اصلاحات از لیست امید حمایت نمی‌کردند یا آن را تایید نمی‌کردند، آیا باز هم این لیست رای می‌آورد؟ گفت: جواب این سوال قطعا خیر است. چرا که این لیست نه به واسطه چهره‌های حاضر در آن بلکه به خاطر تایید و پشتیبانی رهبران اصلاحات بود که رای آورد و موفق شد پیروز انتخابات شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین