کد خبر: ۳۵۳۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

پایان زورگیری‌های دنباله‌دار در پارک‌های شرق تهران +تصاویر

اعضای باند سه نفره ای که با شگردی خاص اقدام به سرقت و زورگیری در محدوده بوستان های شرق پایتخت می کردند شناسایی و دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :  ۶ دیماه فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس به مأمورین اعلام کرد که پسرش توسط سه سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی رنگ و در داخل پارک ، مورد زورگیری قرار گرفته است .

زورگیری های دنباله دار در پارک های شرق تهران

پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با «موضوع زورگیری با سلاح سرد» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

شاکی پرونده به همراه پسر ۱۳ ساله اش در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شد؛ پسر مالباخته در خصوص نحوه زورگیری گوشی تلفن همراهش به کارآگاهان گفت: من بهمراه دو نفر از دوستان در داخل پارک نشسته بودیم که ناگهان سه پسر حدودا ۲۰ ساله به ما نزدیک شدند؛ ابتدا از ما آدرس سؤال کردند اما ناگهان با تهدید چاقو به سمت هر سه نفر ما حمله ور شده و هر سه نفر ما را کتک زدند؛ پس از آن شروع به وارسی لباس های هر سه نفرمان کردند و گوشی تلفن همراهم را از جیب در آوردند؛ سپس سوار یک [دستگاه] موتورسکیلت [طرح] هوندا ۱۲۵ مشکی شده و از محل متواری شدند.

زورگیری های دنباله دار در پارک های شرق تهران

وقوع سرقت های مشابه

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده ، شکایت های مشابه دیگری به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در تمامی آنها سرنشینان جوان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراه آنها کرده بودند .

پسر ۱۴ ساله ای پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز حادثه بهمراهم دوستانم در حال بازری کردن در محدوده اتوبان [شهید] باقری – نبش خیابان ۲۱۰ بودیم که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مشکی به ما نزدیک شده و با تهدید و ضرب و شتم، گوشی تلفن همراهم را از جبیم در آورده و متواری شدند.

نوجوان دیگری نیز در اظهارات مشابه عنوان کرد ۲۶ دیماه در میدان ۴۷ منطقه نارمک به همین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مشکی مورد زورگیری قرار گرفته است.

زورگیری های دنباله دار در پارک های شرق تهران

دستگیری سه متهم

با توجه به وقوع سرقت های مشابه توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت در شرق تهران ، تیم های نامحسوس ویژه در پایگاه چهارم پلیس آگاهی جهت شناسایی و دستگیری متهمین تشکیل شد .

۱۸ بهمن ماه کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در حین گشت زنی نامحسوس در محدوده تهرانپارس – خیابان ۲۱۲ شرقی به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی مشکوک ، آنها را متوقف و در بازرسی از آنها موفق به کشف چند قبضه چاقو شدند.

همزمان با دستگیری دو متهم بنام های «علی. ر» (۲۰ ساله) و «علی. ع» (۱۹ ساله) ، تعدادی از شکات و مالباختگان جهت شناسایی متهمین به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند ؛ با شناسایی دقیق متهمین ، هر دو متهم صراحتا به دهها فقره زورگیری اعتراف و سرکرده گروه بنام «امیررضا . د» (۱۹ ساله) را معرفی کردند.

با شناسایی محل تردد سرکرده گروه در خیابان ۱۹۶ شرقی، «امیررضا . د» نیز دستگیر، به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و پس از مواجه حضوری با شکات و اطلاع از اعتراف صریح همدستانش صراحتا به انجام زورگیری از نوجوانان عمدتا ۱۶ – ۱۵ ساله اعتراف کرد.

به گزارش مهر، سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت و زورگیری به شیوه مشابه ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری، تهدید با سلاح سرد و یا ضرب و شتم قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین