کد خبر: ۳۵۳۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳

معاون اول رئیس جمهوری: اعتمادوامید در هفت اسفند جان دوباره گرفت

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این‌که «عرصه کتاب و کتابخوانی با مشکلاتی از قبیل پایین آمدن کمیت و کیفیت کتاب، وضعیت اقتصاد بازار نشر و پایین آمدن فرهنگ مطالعه روبرو است» گفت: دولت به سهم خود برای حل این مشکلات چاره‌جویی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری در مراسم اختتامیه معرفی پایتخت کتاب ایران و دومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اظهار کرد: اقدام وزارت فرهنگ در برگزاری چنین جشنواره‌هایی به معنای اهتمام دولت برای حل مشکلات عرصه کتاب است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نتیجه رسیده که مسائل مهم فرهنگی جز با مشارکت مردم قابل حل نیست. اصولا نقطه عزیمت برای حل مشکلات، جذب مشارکت و ایجاد رقابت در جامعه است. در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم به جذب مشارکت و ایجاد رقابت توجه جدی شده است. ما اگر بخواهیم مسائل اقتصادی و سیاسی کشور را حل کنیم چاره ای جز این نداریم که زمینه‌های مشارکت و رقابت را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا وی هم‌چنین با بیان این‌که «با افزایش مشارکت و ایجاد رقابت امید و رونق و تحرک بیشتر می‌شود» افزود: ملت ایران در این روزها با مشارکت معنادار و گسترده در انتخابات بار دیگر فرصتی استثنایی برای مدیریت جامعه بوجود آورده است.

وی هم‌چنین با اشاره به کاهش قیمت نفت در سال 94 اظهار کرد: آن‌چه که از سال 92 به بعد باعث شد آرامش و ثبات به جامعه برگردد و شاخص‌های اصلی اقتصاد تلاطم پیدا نکند،‌ مشارکت مردم و امید آن‌ها بود. وقتی در مردم اعتماد ایجاد شده باشد اقدامات تند نگران کننده از آن‌ها بروز نمی‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد:‌در سال 94 کشورهایی که به نفت وابسته بودند با کاهش قیمت نفت دچار تلاطم شدند. نرخ ارز در برخی از کشورهای آمریکایی لاتین تا 700 درصد تغییر کرد اما ما چنین اتفاقاتی را در ایران نداشتیم دلیل آن هم اعتماد و امید مردم بود که این اعتماد و امید در هفت اسفند جان دوباره گرفت و ما نشاط را در مردم از فردای روز هفت اسفند مشاهده می‌کنیم.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که «گاهی اوقات مدیران از انجام کارهای ساده و کم هزینه دریغ می‌کنند» تصریح کرد: کمی رقابت ایجاد شد. همه جریان‌ها آمدند و مردم هم در انتخابات شرکت کردند. اکنون مردم احساس می‌کنند کشور وارد عرصه جدیدی شده است این مشارکت و رقابت باید در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شکل بگیرد. آنجایی که رقابت واقعی شکل می‌گیرد ،‌ رونق و تحرک هم بیشتر می‌شود.

وی افزود: عرصه کتاب صرفا یک عرصه فرهنگی نیست. سیاست و اقتصاد منهای کتاب ناقص است. امروز ما شاهد تحولات جدی در عرصه فناوری هستیم اما نباید گمان کنیم که تحولات فناوری ما را از کتاب بی‌نیاز می‌کند. کتاب پیر وجوان،‌ شهری و روستایی و مردم و زن نمی شناسد.

جهانگیری گفت: جامعه‌ای که از فرهنگ برخوردار است و در مسیر توسعه گام بر می‌دارد،‌ کتاب را در اولویت خود قرار می‌دهد اما جامعه‌ای قدر کتاب را نداند مثل این است که قدر نان را نمی‌داند.

وی هم‌چنین قول اختصاص صدها جلد کتاب به شهرها و روستاهای برگزیده در این جشنواره را داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین