کد خبر: ۳۵۴۰۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه خبر داد:

توافق ترکیه و ایران درباره سوریه، داعش و پ.ک.ک

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه گفت: با ایران در خصوص پایدار کردن آتش بس سوریه به توافق رسیده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد داوداوغلو نخست‌وزیر ترکیه با تاکید بر این که اجازه نخواهیم داد منطقه به ویژه سوریه بار دیگر همانند آنچه با موافقت نامه سایکس - پیکو 100 سال قبل اتفاق افتاد، تجزیه شود، گفت: با ایران در خصوص پایدار کردن آتش بس سوریه به توافق رسیده‌اند.

به گزارش آفتاب، وی این مطلب را در فرودگاه استانبول و پیش از حرکت به بروکسل برای شرکت در نشست عالی سران اتحادیه اروپا و ترکیه در مورد آوارگان سوری اعلام کرد.

خبرگزاری آناتولی از استانبول گزارش داده است که داوداوغلو در سفر به ایران، نگرانی آنکارا مبنی بر تجزیه سوریه را به مقامات آن کشور ابلاغ کرده است، افزود: «ما در خصوص حفظ تمامیت ارضی سوریه و ادامه آتش بس در این این کشور با ایران هم فکر هستیم و برای جلوگیری از این اتفاق باید اقداماتی را انجام دهیم که کشورهای منطقه را به هم نزدیک کند. نقش آنکارا و تهران نیز در این راستا بر کسی پوشیده نیست.»

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه با ادعای اینکه روسیه به رغم اعلام آتش بس به حملات هوایی خود ادامه می دهد و نیروهای وابسته به دولت بشار اسد نیز در چند منطقه کشور آتش بس را نقض کرده اند، گفت: « در حال حاضر توافق آتش بس در وضعیت شکننده ای قرار دارد. بنابر این ترکیه و ایران باید برای حفظ و ادامه این آتش بس تلاش مشترکی داشته باشند.»

پیشتر روسیه و سوریه از مستثنی بودن آتش بس برای گروه های تروریستی از جمله داعش و احرار الشام خبر داده بودند.

داوداوغلو افزود: بر این باورم که مشکلات منطقه باید توسط کشورها و ملت های منطقه حل و فصل شود و نزاع و درگیری میان مردم منطقه به پایان برسد. موضع ما در قبال سوریه نیز در همین راستا بود و از همان اول به رایزنی با کشورهای منطقه اهمیت داده ایم.

نخست وزیر ترکیه با تاکید بر اینکه ساختار جدید در سوریه باید طوری بنا شود که همه آحاد مردم سوریه را نمایندگی کند، مدعی شد: متاسفانه نبود چنین ساختاری در عراق منجر به عدم ثبات، امنیت و آرامش در این کشور شده است.

به گزارش ایرنا، داووداغلو در پایان گفت که آنکارا و تهران در خصوص مقابله با گروه های تروریستی داعش و پ.ک.ک در خاک سوریه و عراق تصمیم گرفتند با هم همکاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
1
4
ایشان نگفتند که چرا جزیره را به قبرستان تبدیل کرده اند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
3
1
برای اینکه شهر جزیره تبدیل به پناهگاه تروریست های پ ک ک شده و با حفر خندق و سنگر این شهر را به میدان جنگ تبدیل کردن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین