کد خبر: ۳۵۴۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳

بیش از سه و نیم تن مواد غذایی فاسد امحا شد

رییس مرکز بهداشت شهرستان سلماس گفت: در شش ماهه دوم امسال 3.5 تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در این شهرستان جمع آوری و امحا شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کاظم اشرفی روز دوشنبه در حاشیه امحای دو تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد: این مقدار مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان این شبکه هنگام بازدید از مراکز عرضه کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی و بهداشتی به علت تقلبی بودن، فقدان مشخصات 9 گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده که در صورت مصرف می توانست سلامتی شهروندان سلماسی را با تهدید مواجه کند.

رییس مرکز بهداشت سلماس گفت: این مقدار مواد غذایی غیرقابل مصرف به ارزش 150 میلیون ریال با حضور نماینده مقام قضایی این شهرستان امحا شده است.

وی با اشاره به این که مکان دفن زباله شهر سلماس نیز در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، اظهار کرد: قرار گرفتن در مسیر بادهای منتهی به شهر، نشت شیرابه های زباله به زمین های کشاورزی و نزدیکی به شهر مهم ترین دلایل لزوم جا به جایی هر چه سریع این مکان است.

وی افزود: حجم بالای زباله از یک سو و دفن نشدن به موقع آن از سوی دیگر وضعیت بهداشتی و زیست محیطی منطقه را با خطراتی رو به رو کرده است.

اشرفی به ایجاد سایت جدیدی برای دفن زباله شهری هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه محل دفن زباله شهر، نزدیک به شهر است، سایت جدیدی برای دفن زباله شهری در سلماس باید ایجاد شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده فروش هر گونه مواد غذایی فاسد شده و وسایل غیربهداشتی، با شماره تلفن های 35244044 و 35244888 واحد بهداشت محیط سلماس تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم انجام شود.

شهرستان سلماس با200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین