کد خبر: ۳۵۴۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

مردم این شهر19000 رای به نماینده ردصلاحیت شده شان دادند/کاهش مشارکت به خاطر ردصلاحیت

عباسعلی منصوری‌آرانی، نماینده کاشان در مجلس نهم که شورای نگهبان صلاحیتش را برای انتخابات مجلس دهم احراز نکرد، روز گذشته در نطق میان‌دستور خود از شورای نگهبان خواست تا هر مستندی را که درباره رد‌صلاحیتش دارند، منتشر کنند.
آفتاب‌‌نیوز :  منصوری‌آرانی در نطق روز گذشته خود گفت: «قصد داشتم در این نطق پیرامون درخواست مردم حوزه انتخابیه‌ام برای استان‌شدن کاشان- نمایندگی مستقل آران و بیدگل در مجلس، ارتقای نوش‌آباد و سفید‌شهر به بخش، ارتقای راوند و جوشقان و استرک به شهر، تعریض و دو‌بانده‌شدن راه برزک، رسیدگی به مشکلات نیاسر و شکات و ابوزیدآباد و همه روستاهای محروم در شهرستان و همچنین تسریع در احداث فاز یک منطقه ویژه اقتصادی کاشان و جاده آران و بیدگل به گرمسار سخن بگویم؛ اما مصاحبه دقیق، جامع و پر از نکات مهم جناب آقای دکتر ابراهیمیان، سخنگوی محترم شورای نگهبان، درباره لزوم لایحه یا طرح قانون جامع انتخابات و تصویب آن، من را بر آن داشت تا از آن حمایت و دفاع کنم و وقتم را به این موضوع بسیار مهم اختصاص دهم. ایشان از خلأ‌ها و نقص‌هایی در قانون انتخابات فعلی پرده برداشته که من این نقص‌ها را سیاه‌چاله تعبیر می‌کنم که توانسته بسیاری از جمله فرزندان انقلاب، را دچار مشکل کند».

به گزارش خانه ملت، او افزود: «در ایام انتخابات همه انگشت‌های اتهام به سوی شورای نگهبان نشانه می‌رود؛ درحالی‌که بیشترین تأثیر را این سیاه‌چاله‌های تحقیقاتی و اطلاعاتی دارند که با توجه به نبود دادگاه انتخاباتی امکان دفاع برای داوطلب و رد‌صلاحیت‌شده وجود ندارد. این نقص قانون انتخابات از امام‌جمعه محترمی که هفت سال در اسارت بوده و با وجود قبولی در خبرگان رهبری مجددا رد‌صلاحیت می‌شود و هفت دقیقه فرصت دفاع پیدا نمی‌کند تا این‌جانب را که از خانواده شهدا هستم و جانباز و با سابقه‌ای روشن، در بر می‌‌گیرد».

مستندات تخلف من را منتشر کنید

منصوری‌آرانی همچنین تصریح کرد: «مایلم برای تأیید مصاحبه جناب آقای ابراهیمیان از متخصصان، کارشناسان، اصحاب رسانه، مرکز پژوهش‌های مجلس، دولت و مجلس دهم و پژوهشگران شورای نگهبان استدعا کنم پرونده این‌جانب را به عنوان یک شاخص مبنا قرار دهند تا به جای پیروی از احساسات، این افتخار را داشته باشم که حتی رد‌صلاحیتم به نظام و انقلاب اسلامی و کشور کمک کند؛ اگرچه این رد‌صلاحیت بر آرای حوزه انتخابیه‌ام تأثیر بسیار منفی‌ای گذاشت و برای اولین‌بار دارالمؤمنین کاشان و دارالشهدای آران و بیدگل با کاهش شدید و معنادار مشارکت در انتخابات، کاهش ٣٢ درصد آران و بیدگل و ٢ درصد کاشان نسبت به سال ٩٠ و تعداد  ١٩ هزار آرای باطله که عمدتا به نام من نوشته شده بود، از مشروطه تاکنون بی‌سابقه بود». این نماینده مردم کاشان که سابقه ریاست دانشگاه جنگ ارتش را نیز در کارنامه دارد، با بیان اینکه زمینه رد‌صلاحیت یک نماینده مجلس یا باید در زندگی خصوصی‌اش باشد یا دوران نمایندگی‌اش، اعلام کرد: «این‌جانب اعلام می‌کنم در زندگی شخصی و نمایندگی، نه در چهار سال نمایندگی، بلکه در طول زندگی‌ام هیچ تخلف اقتصادی، رفتاری، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی‌ای وجود ندارد و هیچ نقطه تاریک و مبهمی وجود ندارد که بتوان آن را مستند رد‌صلاحیت دانست؛ بنا‌بر‌این از شورای محترم نگهبان، سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های رسمی می‌خواهم چنانچه مستندی خلاف این ادعا دارند، بدون ملاحظه آبروی این‌جانب آن را در معرض دید همگان قرار دهند یا منتشر کنند».

دلایل رد‌صلاحیت منصوری‌آرانی چه بود؟

تیمسار منصوری‌آرانی در ادامه نطق خود با خواندن این شعر که «بی‌گناهی کم گناهی نیست در دیوان عشق/ یوسف از دامان پاک خود به زندان می‌رود»، گفت: «با توجه به فضایی که می‌‌شناسم در امور نمایندگی سه موضوع می‌تواند زمینه رد‌صلاحیتم باشد. اگرچه مغایر اصل ٨٦ قانون اساسی است.

١- برجام: اگر هزینه دفاع از برجام رد‌صلاحیت است که آن را با طیب خاطر می‌پذیرم. بدون‌شک این‌جانب در کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون ویژه برجام محور دفاع از برجام بودم و این ناشی از برداشت و اعتقادم بود که آن را موافق منافع ملی می‌دانستم و هنوز نیز به برجام با چارچوبی که مقام معظم رهبری تعیین فرمودند، به‌شدت معتقدم.

٢- موضوع سربازی: اعتقاد دارم موضوع سربازی با اقتدار ملی پیوند خورده و لازم است همه جوانان به سربازی بروند و آموزش‌های دفاعی را ببینند؛ اما به شیوه کنونی سربازی نقد کارشناسی دارم و معتقدم شیوه کنونی سربازی باید متحول شود.

٣- گفت‌وگوی پارلمانی با نمایندگان پارلمان انگلستان که باید توضیحاتی را در‌این‌باره بدهم.
همه می‌دانیم که بین ٣,٥ تا چهار میلیون نفر در کشور معتاد هستند و متأسفانه روند اعتیاد رو به افزایش است و حتی مدارس ما را تحت تأثیر قرار داده است. در بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم، از‌آنجا‌که مرکز مواد مخدر افغانستان است و استان هلمند افغانستان ٥٠ درصد از تولید مواد مخدر افغانستان را به خود اختصاص داده و این استان تحت سیطره نیروهای انگلیسی است، باید نسبت به افزایش ٣٠‌برابری کشت خشخاش پس از ورود نیروهای انگلیسی موضع‌گیری کنیم و به‌همین‌دلیل هیأت پارلمانی مجلس شورای اسلامی با هیأت پارلمانی انگلستان مذاکره کرد که در‌این‌باره اولا بر مبنای مأموریت مجلس مذاکره صورت گرفت، ثانیا با دوستانی مانند دکتر حداد‌عادل، دکتر نجابت، دکتر ظریف، آقای بروجردی و هیأت‌رئیسه مشورت شد. با وزارت اطلاعات و سایر نهادها نیز جلسه گذاشتیم. در مذاکرات بر مبنای (نوار مذاکرات) صراحتا به نمایندگان پارلمان انگلستان و رئیس کمیته دفاعی مجلس انگلستان گفتم که متأسفانه تاریخ روابط ما با شما مملو از خیانت‌های انگلستان است، قتل امیرکبیر، قحطی بزرگ، روی‌کار‌آمدن رضاشاه، روی‌کار‌آمدن محمدرضا، کودتای ٢٨ مرداد و کمک به صدام در جنگ تحمیلی در کارنامه شما هست. امروز ما شاهد ٣٠‌برابر‌شدن مواد مخدر و فعالیت شدید مافیای مواد مخدر در افغانستان و گسیل آن به ایران هستیم و ما آن را از ناحیه شما می‌دانیم. حداقل ناتوانی نیروهای انگلیسی در افغانستان ما را در معرض یک بلای خانمان‌سوز قرار داده است. در طول مذاکرات موضع هیأت پارلمانی ایران تهاجمی بود و آنها منفعل بودند. تعجب می‌کنم ما برای خشکاندن ریشه مواد مخدر و کاهش واردات آن به ایران تلاش کردیم؛ ولی عده‌ای با فضاسازی برخلاف منافع ملی سعی در بایکوت‌کردن آن دارند. شما درد پدران و مادرانی را که نگران فرزندانشان هستند، حس نمی‌کنید. برای شما آمار ٣.٥ تا ٤ میلیون معتاد دردآور نیست. شما نمی‌خواهید این بازار پر‌مشتری تعطیل شود. شما جوانان و نوجوانانی را که در خیابان‌ها پرپر می‌شوند، نمی‌بینید. شما آه و ناله همسران معتادان را نمی‌شنوید. شما اشک‌های نوجوانان و دانش‌آموزانی را که به این بلای خانمان‌سوز گرفتار شده‌اند، نمی‌بینید. بر چه اساس و بر مبنای کدام اصل اسلامی- اخلاقی و حتی انسانی بدون اینکه از مذاکرات مطلع باشید، گزارش دادید؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین