کد خبر: ۳۵۴۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

حاشیه های روز اول آخرین اجلاسیه خبرگان چهارم

نوزدهمین و آخرین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت الله محمد یزدی و با حضور رییس جمهور آغاز به کار کرد.
آفتاب‌‌نیوز : ساعت 8:30 صبح سه شنبه 18 اسفند زنگ آغاز اجلاسیه نوزدهم خبرگان چهارم توسط قربانعلی دری نجف آبادی منشی هیات رییسه نواخته شد و با تلاوت آیاتی از قرآن مجید، نمایندگان چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری آخرین اجلاسیه خود را در محل مجلس قدیم آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، آیات محمد یزدی رییس مجلس خبرگان، سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رییس اول و محمدعلی موحدی کرمانی نایب رییس دوم و حجج اسلام سید احمد خاتمی و قربانعلی دری نجف آبادی در جایگاه هیات رییسه حضور داشتند. ساعت 8:50 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی وارد مجلس شد و در صندلی شماره 6 کنار آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که بر خلاف ادوار گذشته به جای صندلی شماره 7 روی صندلی شماره 5 نشسته بود، جای گرفت.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی که در انتخابات 7 اسفند از حضور در خبرگان آینده بازمانده نیز ساعت 9 وارد مجلس شد و بر صندلی شماره 129 کنار آیت الله احمد جنتی نشست. آیات محمد امامی کاشانی، صادق آملی لاریجانی، مرتضی مقتدایی، محسن قمی، مجتهد شبستری، هاشم هاشم زاده هریسی و حجج اسلام سید محمود علوی، سید ابراهیم رییسی و ... از جمله روحانیونی هستند که در این جلسه حضور دارند.

آیت الله یزدی که در انتخابات خبرگان آینده رای نیاورده است در نطق افتتاحیه خود از این مساله ابراز خوشحالی کرد و با تکذیب شایعات درباره فشار به بعضی افراد برای انصراف از خبرگان پنجم تصریح کرد: نه از ناحیه من و نه از ناحیه جامعه مدرسین اقدامی صورت نگرفته که کسی کنار برود و من جلو بیایم و وارد خبرگان آینده شوم.

همچنین برای یادبود، قاب عکسی از آیات عباس واعظ طبسی و ابوالقاسم خزعلی از نمایندگان متوفی این دوره، بر روی صندلی شماره 12 گذاشته شده بود و پارچه نوشته تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله واعظ طبسی که به تازگی دارفانی را وداع گفته پایین جایگاه هیات رییسه به چشم می خورد.

جلسه علنی نوبت صبح خبرگان ساعت 9:25 با خروج خبرنگاران پایان یافت و جلسه غیرعلنی با نطق های میان دستور نمایندگان ادامه دارد و حجت الاسلام علی معلمی نماینده مردم مازندران به عنوان اولین ناطق پشت تریبون قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین