کد خبر: ۳۵۴۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰

واکنش بهزاد فراهانی به یک تئاتر

نمایش «صندلی‌ها» که در تئاتر «باران» اجرا می‌شود، شامگاه 17 اسفند ماه میزبان بهزاد فراهانی،مهدی شفیعی(مدیر مرکز هنرهای نمایشی)،پیمان شریعتی،محمد ساربان،کاظم هژیرآزاد بود.
آفتاب‌‌نیوز : نمایش «صندلی‌ها» که قبل از اجرای عموم در ایران جایزه بزرگ جشنواره تئاتر لهستان و کوفار بلاروس را دریافت کرده است شب گذشته میزبان مدیران هنری و هنرمندان تئاتر بود و حسین رحیمی کارگردان این اثر، اجرای خود را به بهزاد فراهانی تقدیم کرد.

رحیمی کارگردان نمایش «صندلی‌ها» گفت: امشب هنرمندان بزرگی در این سالن حضور دارند و من با احترام به همه این عزیزان،اجرای امشب را به "بهزاد فراهانی"تقدیم می کنم.

فراهانی بعد از تماشای این نمایش روبه تماشاگران ادامه داد: بسیار تحت تاثیر این نمایش قرار گرفتم، با تخیل جاری در این نمایش و به کمک اجرای خوب بازیگران فراموش می‌کنید که روی صندلی نشسته‌اید و جادو می‌بینید.

این هنرمند با تقدیر از کمپانی تئاتر باران که حامی این نمایش شده است، تصریح کرد: این نمایش اوج حماسه عشق است و در این سال‌هایی که ناظر و تماشاگر تئاتر بوده‌ام عشق را به این والایی و با این تقدس فرازمینی ندیده بودم.

بهزاد فراهانی با اشاره به اینکه نمایش«صندلی‌ها»اثری تکان دهنده است متذکر شد: من در این نمایش شور به زندگی می‌بینم، عشق به آموختن و تفکر و اندیشه که از وظایف تئاترست و برایم جای شگفتی است که چگونه بازی‌ها بر متن تسلط پیدا می‌کنند و بر قدرت متن می‌افزایند.

بازیگر نمایش "ترور"در ادامه گفت: برای اولین بار دیدم که معلولیت‌های جسمی و ذهنی نمی‌تواند جلوی استعداد درخشان و شور زیبای زندگی را بگیرد و خوشحالم که در این وانفسای تئاتر هنوز آثاری نظیر"صندلی‌ها"روی صحنه می‌روند، تئاتری که تنها با عشق ادامه حیات می‌دهد.

«صندلی‌ها» نوشته اوژن یونسکو به تهیه کنندگی کمپانی باران هرروز ساعت17:30 در تئاتر باران روی صحنه می‌رود. کارگردان این اثر نمایشی حسین رحیمی است و رویا حاجی حسین‌لو، مهران قندهاری و امین جهانگیری بازیگران پرتوان استثنایی در آن ایفای نقش می‌کنند.

به گزارش ایسنا،نمایش «صندلی‌ها» که شامل یک بازیگر سندرم داون ،بازیگر ناشنوا و معلول جسمی حرکتی است هم‌اکنون به جشنواره برادوی آمریکا، آبتنا وایست بوهنه اتریش، لیورپول کانادا و …دعوت شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین