کد خبر: ۳۵۴۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳

دستگیری ۱۲۰سارق در عملیات ویژه پلیس

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: طی عملیاتی ویژه از سوی مجموعه انتظامی غرب استان تهران، ۱۲۰ سارق سابقه دار دستگیر و به بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرقت اعتراف کردند.
آفتاب‌‌نیوز : فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: طی عملیاتی ویژه از سوی مجموعه انتظامی غرب استان تهران، ۱۲۰ سارق سابقه دار دستگیر و به بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرقت اعتراف کردند.

به گزارش مهر، سردار محسن خانچرلی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله در آستانه عید نوروز و روزهای منتهی به پایان سال، برای حفظ آرامش خاطر شهروندان و افزایش امنیت عمومی، طرح ها و اقدامات متعدد بسیاری طراحی و پیش بینی می شود که در مقطع فعلی نیز چنین تمهیداتی مد نظر قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: افزایش واحدهای گشتی در معابر و  راه اندازی گشت های پیاده و موتور سوار یکی از دستورکارهای جدی به شمار می رود که برای تحقق حفظ حداکثری امنیت شهر و شهروندان در اولویت قرار دارد.

دستگیری سارقان سابقه دار با بیش از ۲۰۰ عنوان سرقت


سردار خانچرلی گفت: در هر فصلی برای پیشگیری از سرقت های احتمالی در حوزه وسایل نقلیه و منازل، طرح های ویژه ای در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز پیرو این طرح، با  عنایت به اشراف اطلاعاتی که در غرب استان تهران وجود داشت، ۱۲۰ نفر از سارقین که دارای سوابق متعددی بودند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران عنوان کرد: سارقان دستگیر شده به بیش از ۲۰۰ عنوان سرقت خودرو، منزل و جیب بری اعتراف کرده اند و بطور یقین دستگیری آن ها، باعث آرامش خاطر هر چه بیشتر مردم ساکن غرب استان تهران در ایام تعطیلات و عید نوروز خواهد بود.

تدابیر دستگاه انتظامی در چهارشنبه پایان سال/کاهش آمار تلفات و خسارات


خانچرلی در تشریح برنامه ها و تمهیدات دستگاه انتظامی غرب استان تهران با هدف حفظ نظم و آرامش چهارشنبه آخر سال عنوان کرد:بطور طبیعی هر ساله شاهد تلفات مالی و جانی هستیم که با عنایت به اطلاع رسانی های انجام شده، در سال های اخیر شاهد کاهش آمار خسارات و صدمات این حوزه بوده ایم که این امر خطیر به مدد فرهنگ سازی های انجام شده، محقق گردید.

وی افزود: البته همواره در پایان سال شاهد بروز خساراتی هستیم که تا حدودی اجتناب ناپذیر است و برخی از نوجوانان و جوانان با کم توجهی خود یا خانواده، مسبب رقم خوردن حوادث تلخی می شوند.

خانچرلی گفت: شناسایی مناطق پرخطر با اشراف اطلاعاتی مجموعه انتظامی غرب استان تهران با جدیت در دستور کار قرار گرفته و با تسلط کامل، نظارت دقیقی بر مناطق و نواحی پر خطر اعمال می شود.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران عنوان کرد: مخالفتی با شادی جوانان نداریم اما نباید خط قرمز ها زیر پا گذاشته شود و در صورت رعایت قوانین و مقررات  در چارچوب هنجارهای اجتماعی، بطور یقین جوانان و نوجوانان با آسیبی در چهارشنبه پایان سال مواجه نخواهند شد.

 افزایش ۳۴ درصدی تماس با فوریت پلیس ۱۱۰


سردار خانچرلی با اشاره به نقش بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده مجموعه فوریت های پلیسی در حصول امنیت و آرامش حداکثری در جامعه عنوان کرد:متمرکز سازی پلیس ۱۱۰ از ابتدای کار در اولویت ویژه ما قرار گرفت و تلاش کردیم با مرکزیت قرار دادن شهریار، تمامی تماس های شهروندان با این سامانه را به صورت متمرکز پیگیری و عملیاتی کنیم.

وی افزود:با عنایت به تدابیر اتخاذ شده، شاهد افزایش ۳۴ درصدی تماس های مردمی با فوریت های پلیسی هستیم که این امر به معنای تسهیل شرایط و رضایتمندی مردمی در تأثیرگذاری فوریت های پلیسی است.

 کشف ۹ تن مواد مخدر


فرمانده انتظامی غرب استان تهران در تشریح میزان مواد مخدر کشف شده در سال ۹۴، عنوان کرد: برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر یکی از جدی ترین اهداف ما در سال جاری محسوب می شود و خوشبختانه با تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده، اقدامات مثبت و سازنده ای در این حوزه اجرایی شده است.

وی افزود: با تدابیر اتخاذ شده، در طول ۱۱ ماه اخیر، حدود ۹ تن مواد مخدر در شهرستان های غرب استان تهران کشف و ۸۸ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شدند.

افزایش کشف ۱۶ درصدی محصولات و لوح های ضد فرهنگی


فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت:یکی از رویکردهای جدی پلیس، برخورد  با تولید و توزیع کنند گان محصولات ضد فرهنگی در منطقه است که با عنایت به اقدامات عملیاتی شده، تا کنون فعالیت های بسیار موثری اجرایی شده است.

وی افزود:افزایش ۱۶ درصدی مکشوفات اقلام و لوح های ضد فرهنگی، موید تلاش های شبانه روزی در این حوزه است.

خانچرلی عنوان کرد:تلاش شده آموزش های همگانی همواره به عنوان یکی از دستور کارهای اساسی مجموعه انتظامی قرارگیرد و برای تحقق این امر، برنامه های بسیاری اجرایی شده که اجرای یک هزار و ۲۴۱ آموزش در حوزه فضای سایبری از نمونه های آن به شمار می رود.

 افزایش ۴ درصدی مزاحمت های خیابانی اطراف مدارس


فرمانده انتظامی غرب استان تهران، در خصوص میزان مزاحمت های خیابانی در اطراف مدارس شهرستان های این خطه عنوان کرد:در سال جاری، ۵۶۱ طرح اجرایی شده و برخوردهایی جدی و مقتضی در این عرصه اعمال گردیده که این رویکرد در سال آینده نیز با جدیت مضاعف استمرار خواهد داشت.

وی افزود:طبق ارزیابی های انجام شده، مزاحمت های خیابانی در اطراف مدارس با افزایش چهار درصدی همراه بوده است که تلاش می کنیم با اتخاذ تدابیر موثر و کارآمد، این میزان در سال آینده با کاهش مطلوبی همراه شود.

افزایش ۷۵ درصدی کالاها و اقلام مکشوفه قاچاق


خانچرلی در تشریح عملکرد مجموعه انتظامی غرب استان تهران در حوزه کشف، شناسایی و ضبط کالای قاچاق عنوان کرد:در سال ۹۴، در مجموع ۳۴۹ میلیارد ریال کالای قاچاق مکشوفه داشته ایم که این امر به مدد تلاش شبانه روزی و تشدید نظارت های عوامل انتظامی محقق شده است.

وی افزودطبق بررسی های مطالعاتی انجام شده، کالاهای مکشوفه ۱۱ ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۷۵ درصدی همراه بوده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران یادآور شد: موفقیت های پلیس مرهون همکاری و تعامل سازنده مردم است و تلاش می کنیم با اتخاذ برنامه ها و طرح های مستمر، رضایت مندی ساکنان این خطه از استان تهران را به نحو شایسته تری تامین کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین