کد خبر: ۳۵۴۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
جانشین فرمانده کل سپاه:

هدف اصلی رزمایش های موشکی اعلام اراده برای دفاع و بازدارندگی است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف اصلی برگزاری رزمایش های موشکی سپاه، اعمال اراده ما برای دفاع و بازدارندگی و اعلام اعمال این اراده برای دشمنان نظام اسلامی و همگان است.
آفتاب‌‌نیوز : این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز چهارشنبه در بخش پایانی مرحله نهایی رزمایش موشکی «اقتدار ولایت» و در جمع خبرنگاران عنوان کرد.
وی افزود : با ذخایر انبوهی از سیستم های موشکی بالستیک در بردهای مختلف مواجه هستیم که این موشک ها هر لحظه آماده هستند از نقاط بی شماری از کشور بنا به دستور، علیه اهداف مورد نظر شلیک شوند.

به گزارش ایرنا، سردار سلامی ادامه داد: برای ارزیابی و اطمینان از استمرار آمادگی این سیستم ها، علاوه بر این بصورت مکرر با تمرینات شبیه سازی شده تا مرحله آتش، مداوم سیستم ها را در حالت آمادگی قرار می دهیم اما از پرتاب های واقعی هم غافل نیستیم و این پرتاب ها را برای حفظ و استمرار آمادگی های رزمی سیستم های موشکی انجام می دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: روز گذشته(سه شنبه) نیز در اجرا و برگزاری این رزمایش موشکی، موشک هایی از سکوها و سیلوهای زیرزمینی پرتاب شدند و امروز(چهارشنبه) نیز پرتاب های موشکی از دره ای در قلب سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران را مشاهده می کنیم.
سردار سلامی افزود: موشک هایی که امروز پرتاب شدند موشک های قدر «اچ» بودند، موشک هایی که با شلیک آنها، اهداف مورد نظر در نقاط مختلف نشانه گذاری شده، منهدم شدند.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه این رزمایش چه پیامی برای بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی دارد، گفت: هدف اصلی این رزمایش اعمال اراده ما برای دفاع و بازدارندگی است، یعنی اعلام اعمال این اراده برای دشمن نظام اسلامی و همگان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: پرتاب این موشک ها برای سرزمین های اسلامی امنیت، آرامش، حمایت و اقتدار را به همراه خواهد داشت و برای دشمنان اسلام و ایران پیام دفاع و بازدارندگی دارد که اگر دشمنان نیت بدخواهانه ای را بخواهند عملی کنند این موشک ها آماده پرتاب و شلیک به هر هدفی هستند.

سردار سلامی در پاسخ به این سئوال که برخی کشورها سعی دارند که فعالیت های موشک های ایران را تحریم کنند نیز گفت: این موشک ها محصول تحریم هستند و تحریم های بیشتر توسعه های بیشتر ما را به همراه خواهد داشت و این یک تجربه بسیار نزدیک و واقعی است.
مرحله نهایی رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلای اسلامی با عنوان «اقتدار ولایت» از بامداد روز گذشته(سه شنبه) با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی» و با هدف نشان دادن قدرت بازدارندگی و آمادگی همه جانبه ایران اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور، در چند مرحله در نقاط مختلف جغرافیای ایران اسلامی آغاز شد.

در ادامه مرحله نهایی این رزمایش، موشک های بالستیک نسل شهاب و موشک های دوربرد نقطه زن قدر از منطقه عمومی کویر قم شلیک شدند.
موشک های شهاب 1 و 2 و موشک های قدر «اچ» (H) و «اف» (F) از جمله موشک های شلیک شده در این مرحله از رزمایش بودند که با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده اصابت و آنها را منهدم کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین