کد خبر: ۳۵۴۳۶۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
چه‌کسی حامیان دولت دیروز را تبدیل به دلواپسان بی‌اعتماد امروز کرد؟

ریشه بی‌اعتمادی دلواپسان کجاست؟/چند‌ پرسش ساده از مخالفان دولت‌ روحانی

چرا دلواپسان بی‌اعتماد شده‌اند. ریشه بی‌اعتمادی‌شان کجاست؟ چرا حاضر به پذیرش حرف‌های کارشناسان و مسئولان دولتی نیستند؟ چرا تا رییس‌جمهور صحبتی می‌کند همه جا را زیر و رو می‌کنند تا نقض حرف‌های او را بیابند؟
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- دلواپسان امروز در کنار اینکه دولت حاضر دیدگاه فکری متفاوتی با آنها دارد، علاوه بر اینکه از انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نتیجه مورد‌نظرشان را نگرفته‌اند‌، علاوه‌بر اینکه موفقیت‌های دولت را می‌بینند اما بی‌اعتمادی به جانشان افتاده است. بی‌اعتمادی که خودشان صفت دلواپسی را هم برای آن برگزیده‌اند.

به گزارش آفتاب، دلواپسی‌شان از روزهای مذاکرات هسته‌ای شروع شد، دلواپس بودند که حقوق و منافع ملی کشور در این مذاکرات زیر سوال برود‌، نشست پشت نشست می‌گذاشتند‌، توهین می‌کردند و انتقاد. در جلسات علنی مجلس مذاکره‌کنندگان را خائن نامیدند و تهدید به دفن با سیمانشان کردند. در نهایت اما دیدند که مقام معظم رهبری از تلاش مذاکره‌کنندگان برای حفظ منافع ملی در مذاکرات هسته‌ای تشکر کرد. دلواپسان اما بازهم بدگمان بودند. حتی حالا که مذاکرات به نتیجه رسیده بود. حتی آن روز که همه قطعنامه‌های پیشین علیه ایران لغو شد. همان قطعنامه‌هایی که رییس دولت سابق که از قضا مورد‌حمایت آنها هم بود کاغذ‌پاره دانسته بودشان و همین دلواپسان برای او سوت و کف تشویقی زده بودند.اجرای برجام هم که آغاز شد بازهم دلواپس بودند. می‌گفتند اسب زین‌کرده داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم. ماه‌ها مذاکرات طاقت‌فرسا برای لغو قطعنامه‌هایی که با اظهارات تند فرد مورد حمایت آنها تصویب شده بود را نادیده گرفتند و بازهم بر طبل دلواپسی‌شان کوبیدند. اما چرا دلواپسان تا این اندازه بدگمان شده‌اند؟

بهانه‌ای به نام افسانه سوییفت

می‌گویند عملیاتی‌شدن سوییفت افسانه است. دولتمردان را علنا به دروغگویی متهم می‌کنند. اما منبع خبر دلواپسان کجاست؟ چرا اظهارات مسئولان کشورشان را قبول ندارند و در اینگونه شرایط حرف رسانه‌های خارجی و حتی صهیونیستی را قبول دارند؟ همین امروز محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور در اظهارات کوتاهی در این مورد گفت: می‌دانم چرا بعضی‌ها نمی‌خواهند واقعیت را مشاهده کنند شاید از آنجایی که علاقمند بوده‌اند تحریم‌ها برداشته نشود و سوئیفت برقرار نگردد اکنون که این موارد انجام شده همچنان مایلند حرف‌های گذشته خود را تکرار کنند.

وی افزود: این در حالی است که 25 بانک و موسسه مالی ایران از جمله بانک سپه به سوئیفت وصل شده است."

سوییفت از همان روزهای ابتدایی اجرای برجام تبدیل به دغدغه ناگهانی دلواپسان شد. از تجار خیالی‌شان در رسانه‌هایشان خبر می‌زدند که برای عملیات بانکی ناکام مانده‌اند و نمی‌توانند کار تجارتشان را پیش ببرند. همه اینها در حالی است که رییس‌جمهور در نشست خبری چند روز پیش خود توضیحات مفصلی در این مورد داده و گفته بود که "امروز روابط بانکی ما با جهان برقرار شده و پول‌های ما در دنیا به‌راحتی جابجا می‌شود و در حالی که همه کشورهای اطراف ایران دچار مشکل شده‌اند، ما مشکلی نداریم."

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: آنچه گفته می‌شود این است که می‌گویند برخی از مؤسسات خصوصی و برخی از بانک‌ها، هنوز مقداری هراس دارند که نکند با ایران وارد مبادله شوند و بخاطر آن جریمه گردند. به هرحال بانکی که قبلاً بخاطر کار با ایران جریمه شده ممکن است امروز کار را شروع نکند.

روحانی خاطرنشان ساخت: آمریکایی‌ها باید در این زمینه فعال‌تر باشند. باید به همه آنها با تأکید اعلام کنند که در معامله با ایران خیلی از آنها کاملاً آزاد هستند. دیروز در خبرها شنیدید که بانک مرکزی یکی از کشورهای عضو 1+5 به بانک‌های کشورش اعلام کرده که شما با ایران کار کنید. البته هنوز هم آمریکایی‌ها باید در اجرای برجام فعال‌تر باشند؛ خواست ما این است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: در برخی موارد آمریکایی‌ها ممکن است آن مقداری که می‌بایست تلاش می‌کردند، نکردند اما این بدان معنا نیست که تعاملات خارجی بانک‌های ما فعال نیست، بیمه ما فعال نشده و کشتی‌های ما تحت پوشش بیمه نیستند. البته ممکن است یک شرکت بیمه‌گری که شرکتی آمریکایی است و یا آمریکایی‌ها در آن سهم دارند، در کار بیمه تعلل کند.

روحانی با بیان اینکه ممکن است برخی تحریم‌ها که مربوط به مساله هسته‌ای نبوده رفع نشده باشد، گفت: البته مردم می‌خواهند همه تحریم‌ها برداشته شود. این اشکالی ندارد. ما به تیم مذاکره کننده اجازه می‌دهیم باز هم مذاکره کنند و در آن مذاکرات هم حتما به نتیجه خواهیم رسید. در کل ما درست عمل می‌کنیم و اشکالات جزیی باید رفع شود.

ریشه بی‌اعتمادی دلواپسان  کجاست؟

اما بی‌اعتمادی‌های دلواپسان که در این دو سال و نه ماه بر سرکار بودن دولت یازدهم اوج خود را نشان داده است موضوعی ریشه‌دار است. دلواپسان این روزها که با برچسب منتقدان دولت از تریبون‌هایشان مشغول تخریب هستند همان‌هایی هستند که هشت سال از دولت و مردی حمایت کردند که در نهایت آنگونه که باید با او رفتار نکرد. دلواپسان امروز حامیان دیروز دولتی بودند که با وجود حمایت‌های بی‌شمار آنها در مسیری که آنها می‌خواستند حرکت نکرد. ولایتمدار نبودنش را با خانه‌نشینی 11 روزه ثابت کرد و با تخلفات اطرافیانش که حالا چندی از آنها در بازداشت هستند نشان داد آنگونه که آنها می‌خواستند در مسیر درست حرکت نکرده است. با نمایش فیلم در مجلس اخلاق را زیر سوال برد و وقتی هم که عمر آن دولت به پایان رسید دیگر مردم به گزینه‌های آنان اعتماد نکردند. از میان چندین کاندیدای اصولگرای مورد حمایت آنها تنها گزینه اعتدالی که بیشترین فاصله با رویکرد فکری آنها را داشت انتخاب شد. بی‌اعتمادی این روزهای دلواپسان ریشه در روزهایی دارد که فرد صد در صد مورد حمایتشان با آنها کاری کرد که هم در انتخابات ریاست‌جمهوری و هم مجلس دیگر جایی نداشته باشند. دلواپسان بی‌اعتماد حالا می‌خواهند با همین دست بی‌اعتمادی‌ها تلاش کنند تا انتخابات بعدی را نبازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
شریف امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
8
28
متاسفانه تحلیلها ودفاعییاتتان ازبرجام وکلا دولت روحانی. خیلی ضعیف است وتاکنون نتوانستید انطور که باید حق مطلب را ادا کنید وجواب کیهان وهم فکرانشان را بدهید لازم است برای پاسخگویی واقعی و بخاک مالیدن بینی دلواپسان از کارشناسات وقلم بدستات خیلی ماهرتری استفاده کنید.
و خدمات دولت امید خیلی خیلی بالاتر از این حرف هاست
پاسخ ها
عبدا...
| - |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
برجام بجز تحقیر ملت انقلابی و هزینه های زیاد دست آوردی نداشته که بتوان دفاع کرد؟ فقط برای واردکنندگان سرمایه دار خوب بوده!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
شما میشه این خدمات رو توضیح بدید؟ رکود بی سابقه یا تعطیلی همه کارهای عمرانی یا سیاست های غلط نفتی یا جسارت های مکرر آل سعود و امارات و ... یا تعطیلی صنعت هسته ای بدون دریافت هیچ ما به ازای محسوس؟؟؟ نکنه شما خارج از ایران زندگی می کنی عزیز دلم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
7
23
عزیزم دیدی که ملت وعزیز و دلاور ایران اسلامی در 7 اسفند چطوری به دلواپسان نه گفتند
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
4
5
دلواپسان دلواپس این هستند که اصول گرایی به انحراف و خود سری و اصلاح طلبی به ذلت طلبی نیفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
4
5
جدیدآ لیست ذخیره ارزی سران دوره احمدی نژاد را که در بانکهای جهان هست در مجامع جهانی افشاء شد .
باید دید این افراد با آن طبقات خانوادگی چطور این حجم پول را بدست آوردند و به ...ملت می خندند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
2
2
حالا فرض كنيم اين يكي دروغ نبوده و اتاق بازرگاني تهران هم دروغ گفته ، ولي در باره ي دروغ جديدي كه دولت درباره ي بوجه ي صدا وسيما گفته چي دارين كه بگين ؟!
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
3
5
باز سانسور کردید پیام های بی طرفانه را ای اصلاخ طلبان
نیما
|
Germany
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
5
6
بااین همه ادعا چراهمش مشغول تخریب کسانی هستی که مخالف توفکر میکنن
دلواپس بودن که بدنیست ادم همیشه دلواپس عزیزترین چیزاشه مثل مادر که همیشه دلواپس بچه شه
من نمیدونم این وسط توچرا داری اتیش می گیری
اگه شمامعتدل هستیم با این کاراتون پس افراطی دیگه کیه
reza
|
United States of America
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
9
6
ظاهرا مدیر سایت آفتاب دلواپستر از اصولگرایان و اصلاح طلبان است.کسی که جیره خوار ... و سرسپرده و نوکر اجانب است باید هم از دولت...دفاع کند.در تمام دولتها اختلاس بود و در همین دولت هم است ولی تنها دولتی که برای طبقه محروم کار کرد دولت احمدی نژاد بود و صرف اختلاس نمیشود عملکرد آن را زیر سوال برد ولی دولت تدبیر در حال تدبیر و رابطه با امریکا و .....و باعث بیکاری و رکود اقتصادی در کل مملکت شده است و طبقه محروم با مشقت زندگی مبکنند و در عوض ...برای راحتی طبقه مرفه و پولدار بدنبال توسعه ناوگان هوایی است و هدفش خدمت به مرفعینی است که دنبال فساد و بی بند و باری هستند.
امين
|
Germany
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
10
3
مردم از وضع فعلی نا راضی هستند
در سال ۹۰ انتخابات مجلس با وجود تحریم اصلاح طلبان و اوضاع تحریم آمریکا و مشکلاتی که مقابل مردم بود ۶۴ درصد شرکت کردند
اما الان با وجود این همه هیاهو و برجام و حضور فعال اصلاحات مردم ۲ درصد هم کمتر شرکت کردند
این یعنی مردم ناراضی هستند
همین مردم به خاطر تفکر احمدی نژادی در سال ۸۸ تغریبا حضوری ۸۵درصدی را رقم زدند
مردم منتظر احمدی نژاد هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
100% همین طوره.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
6
6
بله واقعا رکود و نقدینگی هزار هزار میلیاردی و سیاست های غلط که منجر به سی دلار شدن نفت بشه و دهان منتقدان رو با توهین بستن و دادن تعطیلی صنعت هسته ای و اینم وضع بازار شب عید ... واقعا خدمات دولت امید خیلی بالاتر از این حرفهاست
نصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
1
3
هنوز دیر نشده صبر کنید بعد مشخص می شود
کارشناس اقتصادی
|
Pakistan
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
8
5
ریشه بی اعتمادی ما دلواپسان در این است که تمام کارشناسان اقتصادی و حتی مردم می گویند که دولت دارد پیچ و مهره اقتصاد را باز می کند ولی شما ذوق زده گان که یک اقتصاد دان با شما هم کلام نمی شود به هیچ وجه حرف های کارشناسی را قبول ندارید چرا بلد نیستید حرفی بزنید که جای شک و شبهه در آن نباشد چرا نمی توانید یک آمار راست و یک حرف درست تحویل بدهید که مردم احساس کنند تغییر مطلوبی این بار می خواهد در زندگیشان روی دهد هر چند 100 روز دیگر باشد حالا اگر به اندازه سایت های دلواپسان مرد و دنبال آزادی بیان هستید چاپ کنید تا حداقل حسن آزادی بیان شما را مردم باور کنند هرچند فقط اقتصاد در تخصص بنده است و فقط در آن محدود اجازه صحبت دارم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین