کد خبر: ۳۵۴۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

تداوم پیشروی نیروهای عراقی در غرب رمادی/ آمادگی ارتش برای آغاز عملیات موصل

ارتش عراق در ادامه پیشروی خود در استان الانبار مناطقی در غرب رمادی را آزاد کرد. همزمان منابع نظامی از آمادگی‌ها برای آغاز عملیات بازپس‌گیری موصل خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از شبکه خبری المیادین، ارتش عراق در ادامه عملیات خود برای بازپس‌گیری استان الانبار و مرکز آن شهر رمادی توانست وارد روستای "العصریه" در غرب این شهر شود.

همچنین ارتش عراق منطقه "الزنغوره" در غرب رمادی را آزاد کرد. نیروهای مردمی نیز 100 کیلومتر از صحرای "الثرثار" در شمال شرق الانبار را آزاد کردند.

از سوی دیگر، نیروهای مشترک لشگر 10 و لشگر هشت عراق شروع به پیشروی در مسیر منطقه "البوعبید" به سمت الجسر الیابانی در شرق رمادی کردند.

به گفته منابع نظامی عراق ارتش تصمیم دارد شهرستان "حویجه" را طی روزهای آینده آزاد کند و هم‌اکنون فراهم کردن مقدمات برای آزادی الشرقاط ادامه دارد. یک مسئول نظامی عراقی اعلام کرد که آزادی حویجه در کرکوک و فلوجه در یک روز خواهد بود.

همزان با ادامه عملیات الانبار، منابع عراقی اعلام کردند که سری چهارم نیروهای لشگر15 ارتش عراق وارد شهرستان "مخمور" در جنوب شرق موصل شدند تا اقدامات نظامی لازم را برای آزادسازی موصل اتخاذ کنند.

عملیات آزادسازی موصل، "مقر اصلی داعش در عراق" پس از آزادسازی کامل استان الانبار آغاز خواهد شد و مسئولان عراقی تأکید دارند که این شهر تا پایان سال جاری میلادی آزاد خواهد شد.

حمله تروریست‌های داعش به چند کارگاه در غرب کربلا


در همین راستا، محفوظ التمیمی، عضو شورای استانداری کربلا اعلام کرد: تعدادی از اعضای داعش حمله‌ای را به چند کارگاه‌ در نزدیکی منطقه "الاخیضر" در غرب این استان انجام دادند که به کشته شدن شش کارگر و زخمی شدن یک تن دیگر انجامید.

وی گفت: هدف داعش از این حمله ایجاد فتنه طایفه‌ای میان مردم عراق است.

گفتگوی تلفنی العبادی با جو بایدن درباره جنگ علیه تروریسم


به گزارش ایسنا، از سوی دیگر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی با جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره پیشروی نیروهای عراقی در میدان جنگ علیه داعش و تسریع در برنامه‌های آموزش پلیس و فراهم آوردن شرایط برای آزادسازی بقیه خاک عراق بحث و گفتگو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین