کد خبر: ۳۵۴۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
قاضی زاده هاشمی:

وزارت بهداشت برنامه بومی گزینی جذب متخصصان را دنبال می کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بومی گزینی از برنامه های بلند مدت این وزارتخانه برای جذب نیروهای متخصص و ماندگار در مناطق مختلف است و در این ارتباط سالانه 50 تا 60 نفر در استانها انتخاب می شوند.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بیرجند افزود: در خراسان جنوبی مشکل در این زمینه کمبود دانش آموختگان متعهد بومی است.

وی همچنین در مورد مطالبات بیمه تامین اجتماعی گفت: در این ارتباط افزون بر چند هزار میلیارد تومان طلب داریم ،مطمئن هستم تامین اجتماعی نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام می دهد.
وی اظهار امیدواری کرد: در این رابطه سال آینده پرداخت ها به روز باشد و هزینه خدمات در زمانی که قانون مقرر کرده به موقع پرداخت شود.
وی در مورد بیمه سلامت ایرانیان اظهار کرد: شرایط برای مطالبات این بیمه مناسب نیست تا ماه اسفند پرداخت مطالبات 9 ماه عقب است که در تاریخ بیمه سابقه نداشت.
وی تصریح کرد: نیازمند مساعدت دولت و مجلس هستیم تا در بودجه سال 95 به نحوی پیش بینی کنند که در این خدمت بزرگ بعد از 30 سال انجام شد از کیفیت بیمه نکاهد و به شرایط قبل بر نگردیم.

وی ادامه داد: 11 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند که حقوق 85 درصد آنها کمتر از 10 میلیون ریال است.
هاشمی یادآور شد: از رئیسان دانشگاه ها و معاونت توسعه درخواست شد حداقل سه ماه از معوقه خود را قبل از پایان سال پرداخت کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به برنامه های سال 95 وزارتخانه اشاره کرد و افزود : تثبیت اقدام های انجام شده، تشدید نظارت در حوزه غذا و خدمات و ارتقای کیفیت خدمات از جمله برنامه های سال آینده است.

وی با اشاره به تجهیز بخش های سوختگی و اعصاب و روان بیمارستانها بویژه در خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: دولت، مجلس و خیران کمک کنند، تا بتوان با توجه به بار مالی زیاد بیماران اعصاب و روان و بیماران سوختگی که چندین برابر دنیاست در راستای پیشگیری و درمان کارنامه بهتری داشته باشیم.
وی گفت: برای تجهیز این بخشها در خراسان جنوبی در صورتی که خیران نیمی از هزینه های تجهیزات را در نظر بگیرند برای تامین بقیه قول تامین اعتبار می دهیم تا شرایط را بهبود ببخشیم.
وی در ارتباط با بیمارستان رازی بیرجند گفت: برای ادامه ساخت این بیمارستان در سفر قبل 100 میلیارد ریال ابلاغ که نیمی از آن تامین و مابقی را سازمان مدیریت و بر نامه ریزی متقبل شد اما هنوز اختصاص نیافته است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه انتظار می رفت این بیمارستان در سال جاری به بهره برداری برسد تاکید کرد: این مرکز بهداشتی درمانی نیمه اول سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: برای تجهیز این بیمارستان قول مساعد داده شده که بعد از بهره برداری کمتر از 2 ماه تجهیزات آن تامین شود.
در سفر روز چهارشنبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیرجند همزمان از هزار و 714 تخت مراقبت های ویژه ICU با صرف هفت هزار میلیارد ریال در 317شهر کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.
از مجموع این تخت ها، 23تخت مربوط به خراسان جنوبی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین