کد خبر: ۳۵۴۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

جهانگیری: دو سد سیمره و کنگیر نقش تعیین‌کننده در توسعه استان ایلام دارند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: دو سد سیمره و کنگیر در استان ایلام نقش تعیین کننده و بسزایی در توسعه این استان دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری صبح پنجشنبه در بدو ورود به ایلام در گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه این شهر اظهارکرد: امروز این دو سد مهم و همچنین نیروگاه برق آبی سد سیمره و طرح آبرسانی به شهر ایوان به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به نیروگاه برق آبی سد سیمره و اهمیت آن در تولید بخشی از برق مورد نیاز کشور افزود: این سد مدت ها بود که تکمیل و آماده بهره براری بود ولی بدلیل خشکسالی های سال های اخیر آب مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه و تولید برق در دریاچه پشت سد جمع نشده بود.

به گزارش ایرنا، جهانگیری تاکید کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر با توجه به بارندگی های مطلوب، آب مورد نیاز در پشت سد ذخیره شد تا امروز شاهد بهره برداری از سد و همچنین نیروگاه برق آبی آن باشیم.

وی یادآور شد: امروز همچنین سد کنگیر در شهرستان ایوان نیز به بهره برداری می رسد که با افتتاح آن آب شرب مورد نیاز شهر ایوان و روستاهای مسیر نیز تامین می شود.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: استان ایلام از مهمترین استان های غرب کشور است که شرایط ویژه ای برای توسعه دارد.

جهانگیری اضافه کرد: این استان در دوران جنگ تحمیلی آسیب های جدی به بخش زیرساخت هایش وارد شد و فکر می کنیم مجموع طرح هایی که برای توسعه این استان در نظر گرفته شده، در خارج کردن ایلام از محرومیت تاثیر بسزایی داشته باشد.

قرار است در سفر یک روزه اسحاق جهانگیری به استان ایلام چند طرح عمرانی از جمله سد کنگیر و طرح آبرسانی به شهرستان ایوان و سد و نیروگاه برق آبی سیمره به بهره برداری برسد.

حمید چیت چیان وزیر نیرو، جهانگیری را در این سفر همراهی می کند. این دومین سفر جهانگیری به استان ایلام در سال 94 است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اواخر فروردین امسال نیز به منظور بررسی مصوبات سفر سال گذشته هیات دولت و بازدید از برخی طرح های عمرانی و کشاورزی و افتتاح طرح های خدماتی به استان ایلام سفر کرده بود.

بازدید از پایانه مرزی مهران و میدان نفتی آذر در شهرستان مهران و شبکه آبیاری و زهکشی دشت عباس شهرستان دهلران و افتتاح شبکه آبیاری دویرج در این شهرستان از برنامه های سفر اوایل امسال معاون اول رئیس جمهوری به استان ایلام بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین