کد خبر: ۳۵۴۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

دعوی جمهوریخواهان علیه وزارت خارجه آمریکا

کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا روز چهارشنبه با هدف دست پیدا کردن به ایمیل‌های مبادله شده میان هیلاری کلینتون و مشاوران وی در زمان تصدی وزارت خارجه این کشور علیه مسئولین وزارت خارجه آمریکا اقامه دعوی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا در ادامه مجادلات طولانی این حزب با مسئولین دولت و وزارت خارجه آمریکا بر سر ایمیل های کاری و اداری هیلاری کلینتون که در زمان وزارت خارجه این کشور با استفاده از کامپیوتر شخصی وی مبادله شده بود ، روز چهارشنبه بااقامه یک دعوی قانونی دولت آمریکا و وزارت خارجه این کشور را به نقض قوانین کشور در خصوص آشکار کردن مدارک مورد درخواست این حزب متهم کرد.

رینس پریبوس رییس کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این خبر نوشت که وزارت خارجه آمریکا مدت ها حقوق مشروع رسانه ها و جامعه آمریکا را درچهارچوب ماده قانونی آزادی اطلاعات در مورد مدارک و اطلاعات مربوطه زیرپا گذاشته وحالا وقت آن رسیده است که ازقانون تبعیت کند.

در این دعوی قانونی از وزارت خارجه آمریکا خواسته شده است تا همه ایمیل ها و مبادلات الکترونیکی میان کلینتون، رییس دفتر مخصوص و همه مشاوران او در زمان تصدی وزارت خارجه این کشور دراختیار کمیته حزب و اذهان عمومی مردم آمریکا قرار داده شود.

به گزارش ایرنا، در بیانیه این حزب هدف ازاین اقامه دعوی اطمینان پیدا کردن از دسترسی مردم آمریکا به اطلاعات کافی در این رابطه و به منظور تصمیم گیری درمورد صلاحیت هیلاری کلینتون جهت کسب مقام ریاست جمهوری آمریکا ذکر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین