کد خبر: ۳۵۴۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

وعده گازوئیلی معاون وزیر نفت

معاون وزیر نفت با بیان این که امسال موفق به صادرات پایدار فرآوردهای نفتی به غیر از بنزین شدیم، گفت: همه گازوئیل تولیدی کشور تا سال ١٣٩٧ یورو ٤ می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس کاظمی امروز (پنجشنبه، ٢٠ اسفندماه) در گردهمایی سراسری مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار کرد: سال ٨٦ به دلیل قیمت غیر واقعی بخش زیادی از فرآورده های نفتی قاچاق می‌شد، در همان زمان روزانه بیش از ٧٠ میلیون لیتر بنرین توزیع می شد که این مقدار نشان دهنده بروز پدیده قاچاق بود زیرا این مقدار، مصرف واقعی کشور نبود.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش افزود: عواملی سبب شد سال ٨٥ بنزین وارد کشور شود، پس از آن طرح سهمیه‌بندی شکل گرفت، این در حالی بود که محدودیتی ایجاد نشد بلکه مدیریت انجام شد تا مصرف سوخت مدیریت شود.

کاظمی با اشاره به تبصره ١٣ قانون مصوب مجلس گفت: مصرف سی ان جی توسعه یافت و دولت به‌آرامی قیمتها را اصلاح کرد تا معضل قاچاق بهبود یابد.

به گزارش ایسنا، وی به تمهیدات انجام‌شده میان ایران و برخی همسایگان شرقی برای کاهش معضل قاچاق اشاره کرد و گفت: با تصمیم‌های گرفته‌شده به منافع قاچاقچیان آسیب وارد شد با این حال بهترین برنامه برای تجارت پایدار ایجاد خطوط لوله میان ایران و افغانستان است که سبب می‌شود منافع آن برای کشور کسب شود.

وی باعرضه دو قیمتی سوخت را چالش زا دانست و گفت: بخشی از پرونده‌های شکل‌گرفته در محاکمه قضایی مربوط به این موضوع است بنابراین از طرح‌های غیر دو قیمتی استقبال می‌کنیم.

کاظمی با توجه به توسعه شبکه گاز گفت: با توقف عرضه گازوئیل به نیروگاه ها (باعرضه سوخت جایگزین به آنها) تمرکز این نهاد معطوف به بخش حمل‌ونقل می‌شود.

معاون وزیر نفت افزود: امسال برای نخستین مرتبه در کشور به صادرات پایدار فرآورده نفتی به غیر از بنزین رسیدیم افزون بر این سال آینده این روند افزایش می‌یابد.

وی افزود: آمادگی داریم ٧٠ درصد سوخت حمل‌ونقل کنونی را با سوخت یورو ٤ تامین کنیم و آماده هستیم ظرف سه سال آینده (٩٧) همه گازوئیل بخش حمل‌ونقل را با کیفیت یورو ٤ توزیع کنیم.

براساس گزارش وزارت نفت، در این گردهمایی در محل ساختمان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با حضور سید کاظم وزیری هامانه، قائم‌مقام وزیر نفت از برنامه‌ریزان این طرح از نهادهای مختلف قدردانی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین