کد خبر: ۳۵۴۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

7 فرودگاه بین‌المللی کشور بازسازی می‌شوند

هفت فرودگاه بین‌المللی در کشور از نو بازسازی می‌شوند که یکی از آن‌ها، فرودگاه تبریز است. در این مورد شخصا با ایتالیایی‌ها و آلمانی‌ها مذاکراتی داشته‌ام و در روزهای آتی اخبار خوشی را اعلام می‌کنم.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس آخوندی در مراسم افتتاح پروژه عظیم ترمینال مرکزی تبریز گفت: شهر تبریز نقش ویژه‌ای در دوره‌های مختلف تاریخی کشور و به ویژه در دوران مشروطه داشته است.

وی افزود: معتقدم توجه به تبریز، توجه به ایران و ایران‌شهر است. توجه به تبریز هم از جهت امنیت ملی هم از جهت پاسداشت سرزمین آذربایجان و هم از جهت توسعه در شمالغرب کشور برای دولت از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، تبریز یکی از ارکان توسعه و امنیت ایران است.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: خوشبختانه در سایه تلاش‌های دولت تدبیر و امید، ایران به جایگاه اصلی خود در خصوص ایجاد کننده‌ تعادل منطقه ای بازگشته است و در حال حاضر نیز در حال ایفای نقش منطقه‌ای خود به صورت تاریخی هستیم.

وی فعال کردن تمامی کریدورهای کشور و به ویژه کریدورهای شمالغرب را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: اخیرا شش کریدور هوایی را در کشور فعال کرده ایم که هر شش کریدور از آسمان این استان عبور می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم یکپارچگی بین مترو، راه آهن، ترمینال و فرودگاه ادامه داد: یکپارچگی، آسایش و امنیت مردم را تامین می‌کند.

وی خطاب به جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم راه اندازی شبکه حمل و نقل ریلی حومه ای تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب اعطای تسهیلات ١٢٠ میلیون تومانی به بافت‌های میانی شهرهای بزرگ همچون تبریز و اعطای تسهیلات ٨٠ میلیون تومانی به بافت‌های فرسوده سایر شهرستان‌ها خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین