کد خبر: ۳۵۴۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸

بازدید نهاوندیان از مرکز اسلامی انگلیس و دیدار با علماء شیعه مقیم لندن

رییس دفتر رییس جمهور که به منظور شرکت در اجلاس اقتصاد ایران در لندن به سر می برد از مرکز اسلامی انگلیس بازدید و با حضور در جلسه ای با علماء شیعه مقیم لندن دیدار و گفت وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمد نهاوندیان در این دیدار با برشمردن ویژگی های منحصر بفرد اسلام به عنوان دین رحمت و اخلاق و نوع تبلیغات منفی وچهره سازی دشمنان اسلام و علی الخصوص دشمنان مذهب شیعه و ارائه آن به عنوان دین خشونت و نماد تروریسم گفت: ما باید پرچم دار مبارزه با خشونت وافراطی گری باشیم، باید با زمان آگاهی ویژه نسبت به فعالیتهای تفرقه افکن و افراطی مبارزه کنیم.

نهاوندیان گفت: عالمان دنیا دیده و نمایندگان دینی که امروز منادیان اسلام و شیعه و مکتب اهل بیت در غربت غرب هستند وظیفه سنگینی به عهده دارند که ضمن آنکه می بایست عامل حفظ انسجام و تقویت معارف دینی جمعیت شیعیان هستند می بایست نسبت به معرفی دقیق و  صحیح تشیع به عنوان مکتب رهایی بخش اهل بیت علیهم السلام که مخالف هرگونه تشتت و تفرقه میان مسلمانان و نماد رحمت هستند وظیفه خطیری دارند.

علمای حاضر در جلسه نیز با ابراز خرسندی از این دیدار وضعیت مسلمانان در اروپا و بالخصوص انگلستان و تاثیر عملکرد غلط برخی کشورهای اسلامی در ایجاد تصویر غلط در میان مردم اروپا و در عین حال اختلاف در میان جامعه مسلمانان اروپا را تشریح کردند.

در این دیدار برخی از علماء حاضر در جلسه با ابراز خشنودی از تاثیر تعاملات جدید ایران با دنیا در ایجاد تصویری متفاوت از شیعیان و ایرانی ها نسبت به تکفیری هایی که امروز به نام مسلمان شناخته می شوند، از توافق هسته ای و برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ که نه تنها تاثیری سیاسی که تاثیر به سزایی در ایجاد ارتباط با مسلمانان داشته است نام بردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،در این دیدار حجه الاسلام شمالی با ابراز خرسندی از حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری در مرکز اسلامی لندن و عرض خیر مقدم به دکتر نهاوندیان از تلاشهای دولت برای حل معضلات کشور بخصوص حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور تقدیر کرد.

شمالی در ادامه برنامه های مرکز اسلامی لندن و نحوه ارتباط و تعامل با ایرانیان و شیعیان سایر کشورها را برای رئیس دفتر رئیس جمهوری تشریح کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین