کد خبر: ۳۵۴۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
علي اكبر اوليا در گفت‌و‌گو با «آفتاب»:

«برجام‌ دو» زودتر اجرا شود/صداوسیما باب گفت‌و‌گوی جريانات سياسی را باز كند

ملت ايران به خوبي نشان دادند جناح مقابل دولت حرفي براي گفتن ندارند/حامیان دولت سابق با معیاری معکوس منتقد شده اند/پيشنهاد رييس‌جمهوری براي برجام دوم بايد هرچه زودتر مورد اجرا قرار بگيرد
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- علي اكبر اوليا نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي با اشاره به انتقاداتي كه اين روزها نسبت به عملكرد «برجام‌ دو» زودتر اجرا شود/صداوسیما باب گفت‌و‌گوی جريانات سياسی را باز كنداقتصادي دولت در دوران پسابرجام مطرح مي‌شود، گفت: تصور مي‌كنم كه ما گرفتار يك بازي جناحي و سياسي شده‌ايم. اين‌ انتقادات همه به دليل اين است كه متاسفانه جناح‌هاي سياسي همه موفقيت‌ها را در موفقيت جناح خود مي‌بينند. متاسفم كه در يك كشور اسلامي و مدعي پيروي از خط امام و رهبري برخي اينگونه و خارج از مباني عقلي و ديني برخورد مي‌كنند. همه هست و نيست زندگي سياسي ما اين شده كه تنها از منافع خود دفاع كنيم.

اين فعالي سياسي اصلاح طلب در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار «آفتاب»، با بيان اينكه رفتارهاي عده‌اي در برخورد با برجام نشان مي‌دهد كه اصل منافغع ملي را رها كرده‌اند اظهار داشت: كساني كه در دولت قبل بي‌محابا از عملكرد دولتمردان آن دفاع مي‌كردند و چشم خود را بر خطاهاي بي‌شمار آن مي‌بستند، در اين دولت با معياري معكوس منتقد شده‌اند. اين گروه از چيزي برمي‌آشوبند و ابراز نگراني مي‌كنند كه رويه‌اي روشن و شفاف را تا اين لحظه پيموده است. 

وي تصريح كرد: برجام يك مسير مشخصي را پيش برد تا بتواند كشور ما را از گرفتاري رها كند. با مذاكره و منطق گفت و گو توافق انجام شد اما انگار نه انگار كه اتفاقي افتاده است. انتقادات همچنان متوجه دولت است. انتقاداتي كه حتي در موارد و موضوعاتي است كه از قدرت دولت خارج مي‌باشد. 

اوليا با بيان اينكه عده‌اي بر اين عقيده هستند كه در مذاكرات هسته‌اي شكست خورده‌ايم، گفت: دنيا به خوبي در مورد ايران قضاوت مي‌كند. بسياري از كشورها نتيجه اين توافق را به نفع ايران دانسته و كشور ما را برنده مذاكرات مي‌دانند. اما متاسفانه در كشور ما چنين باوري از سوي برخي جريانات سياسي وجود ندارد.

وي در ادامه به شرايط موجود اقتصاد كشور اشاره كرد و گفت: دولت به خوبي توانست شرايط را در حد انتظارات نگه دارد. توسعه كسب و كار و مبادلات پولي و بانكي در اين روزها به راحتي انجام مي‌شود. حالا مي‌توان گفت كه هزينه‌هاي زيادي كه طي چند سال گذشته به دليل تحريم‌ها بر مردم تحميل شد تقريبا تمام شده است. 

اوليا با تاكيد بر اينكه پيشنهاد رييس‌جمهوري براي برجام دوم بايد هرچه زودتر مورد اجرا قرار بگيرد گفت: در اين مورد اين انتظار از رسانه ملي و ساير رسانه‌ها مي‌رود كه باب گفت‌و‌گو بين جريانات مختلف سياسي را باز كنند. در آن موقع است كه مردم مي‌توانند قضاوت كنند. كه البته اين داوري را در هفته‌هاي گذشته شاهد بوديم. ملت ايران به خوبي نشان دادند كه جناح در مقابل دولت حرفي براي گفتن ندارند و مردم نيز اعتقادي به عملكرد آنها ندارند. 

وي تصريح كرد: بايد خارج از دايره جناحي نسبت به عملكرد دولت يازدهم اظهارنظر كرد. اجازه ندهيم فرصت‌هاي كشور به اين راحتي و بيش از اين از بين برود. انتخابات براي مسئولان ما پيام‌آور اين امر مهم بود كه دست از خودخواهي بايد برداشت و تنها به منافع ملي فكر كرد. گروهي كه راه تعامل را در پيش نمي‌گيرند بدانند كه خودبخود منزوي خواهند شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
حمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
0
0
اینجاست که میگن گاهی از در دروازه رد نمیشن و گاهی از ته سوزن، این ضرب المثل کاملا مصداق دلواپسونه. البته به نظرم این هم فقط شعار ،چون دلواپس ریشه در دل و برگرفته از ضمیر مثبت دارد ولی اینها که امروز خودشان را دلواپس می نامند بخاطر از دست دادن منافع شان دلواپس هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین