کد خبر: ۳۵۴۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

آغاز توزیع میوه نوروزی در تهران

فرماندار تهران گفت: از روز گذشته 20 اسفند توزیع میوه نوروزی آغاز شده است و با ثبات قیمت در بازار و تلطیف قیمت ها نگرانی برای بازار شب عید وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :
عیسی فرهادی، افزود: درحالی به استقبال از سال 1395 خواهیم رفت که اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار قرار داده ایم، بی تردید رسیدگی به موضوعات فرهنگی، ساماندهی مسائل اجتماعی همچون متکدیان و معتادان متجاهر در سال آینده نیز با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.


به گزارش ایسنا فرماندار تهران با اشاره به آمادگی شهر تهران برای استقبال از مسافران نوروزی تاکید کرد: سال 95 سال اتمام پروژه های نیمه کاره خواهد بود.

وی در تشریح تمهیدات نوروزی برای تامین اقلام پر مصرف و مایحتاج شهروندان تهرانی گفت: امسال بیش از پیش ثبات بازار و تلطیف قیمت ها در دستور کار قرار گرفت و در سطح شهر نیز این موضوع به حمدالله قابل مشاهده است. از روز گذشته 20 اسفند توزیع میوه نوروزی آغاز شده است و با ثبات قیمت در بازار و تلطیف قیمت ها نگرانی برای بازار شب عید وجود ندارد. برگزاری نمایشگاه بهاره نیز کمک کرد که شهروندان تهرانی در تأمین کالاهای مورد نیاز خود در بازه زمانی مناسب اقدام کنند که تاثیرات خوبی بر بازار کالاهای شب عید داشت.

وی ادامه داد: ستاد نوروزی همچون سال گذشته با همکاری شهرداری تهران فعال شده است و فعالیت ادارات میراث فرهنگی و گردشگری، هلال احمر، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در برنامه ریزی های استقبال از مسافران نوروزی آغاز شده است. بر همین اساس با تجهیز مدارس تهران به امکانات اولیه استقرار مسافران آمادگی اسکان 100 هزار مهمان نوروزی در مدارس تهران ایجاد شده است.

صدور تهران کارت‌های الکترونیکی نوروزی

فرهادی با تاکید بر بررسی تجربیات سال های گذشته در حوزه اسکان و تسهیلات سفرهای نوروزی از رفع اشکالات برنامه ریزی برای تمهیدات نوروزی سال 95 خبر داد و افزود: امسال ظرفیت ها برای تمهیدات نوروزی استان بیشتر شده است و شهرداری تهران در موضوع تهرانگردی و بازدید از اماکن دیدنی تهران اقداماتی ویژه ای از جمله صدور تهران کارت‌های الکترونیک را انجام داده است.

وی افزود: در نوروز 95 تهران‌کارت‌ها به صورت الکترونیک و با شارژ اولیه 5000 تومان برای شبکه مترو و خطوط بی‌ آر‌ تی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. همچنین شهروندان می‌توانند با استفاده از این کارت‌ها از تخفیف 30 تا 70 درصدی برای بازدید از اماکن گردشگری همانند موزه‌ها استفاده کنند. طبیعتا برای استفاده از این تخفیف‌ها مبلغی از شارژ تهران‌کارت‌ها کسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: تهران‌کارت‌ها تا 13 فروردین‌ماه اعتبار خواهند داشت و امسال برای اولین بار، شهروندانی که به مراکز اطلاع‌رسانی مراجعه می‌کنند، اطلاعاتشان در بانک اطلاعاتی ثبت خواهد شد تا در طول سال نیز بتوان در حوزه گردشگری از این بانک اطلاعاتی استفاده کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین