کد خبر: ۳۵۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۵۴

شارون در آستانه مرگ

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاري رويتر، مدير بيمارستان هداساي رژيم صهيونيستي به خبرنگاران گفت: ما فكر مي‌كنيم عمل جراحي چند ساعت طول بكشد. نخست وزير با كمك اكسيژن تنفس مي‌كند. مي‌توان گفت كه وضعيت او بحراني است.

به گفته‌ي مقام‌هاي بيمارستاني، شارون 77 ساله از چندين نقطه از مغز دچار خونريزي شديد شده است. تمام اختيارات نخست وزيردر حال حاضر به معاون وي، «ايحود المرت» واگذار شده است.

مرگ يا ناتواني شارون مي‌تواند اغتشاشات سياسي را در رژيم صهيونيستي، آن‌هم در آستانه‌ي انتخابات سراسري 28 مارس به دنبال داشته باشد.

انتظار مي‌رفت وي به دليل تلاش براي خاتمه‌ي درگيري با فلسطينيان در اين انتخابات پيروز شود. شارون از سال 2001 تاكنون نخست وزير رژيم صهيونيستي بوده است.

جورج بوش، رييس جمهور آمريكا پس از شنيدن خبر سكته‌ي مغزي شارون در پيامي اعلام كرد: ما براي بهبود وي دعا مي‌كنيم.

بوش در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: من و لورا با مردم اسراييل در نگراني نسبت به سلامتي آريل شارون شريك هستيم و براي بهبودي‌اش دعا مي‌كنيم.

در ادامه‌ي اطلاعيه‌ي بوش آمده است: من از جانب همه‌ي آمريكايي‌ها بهترين اميد و آرزو را براي شارون دارم.

كاندوليزارايس، وزير امور خارجه‌ي آمريكا نيز در پيامي اعلام كرد: فكر و دعاي ما همراه آريل شارون و خانواده‌اش و مردم اسراييل است. ما آرزوي بهبودي كامل براي شارون داريم.

بر اساس اين گزارش، استفان هادلي، سخنگوي كاخ سفيد نيز بوش را در جريان وضعيت سلامتي شارون قرار داد و سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا گفت كه مقام‌هاي آمريكايي اوضاع را كاملا دنبال مي‌كنند.

هم‌چنين از طرف ديگر تلويزيون‌هاي عربي اقدام به پخش گزارش‌هاي لحظه به لحظه از وضعيت جسماني آريل شارون كرده‌اند.

احمد جبريل، رهبر گروه جبهه‌ي متحد خلق براي آزادي فلسطين در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ما به صراحت مي‌گوييم، خدا بزرگ است و مي‌تواند انتقام ما را از اين قصاب بگيرد. ما خدا را به خاطر اين هديه‌اي كه در سال جديد به ما ارزاني داشت شكر مي‌كنيم.

اسامه حمدان، از شخصيت‌هاي كليدي گروه حماس نيز با اشاره به بيماري‌ شارون و انعكاس آن در انتخابات فلسطينيان گفت: دليلي وجود ندارد كه به خاطر اغتشاش سياسي در اسراييل انتخابات را به تعويق بيندازيم.

شارون در مارس 2001 به عنوان يازدهمين نخست وزير رژيم صهيونيستي انتخاب شد و به خاطر جنگ‌هاي "شش روزه و يوم كيپور" نزد صهيونيست‌ها به عنوان قهرمان اين رژيم شناخته مي‌شود.

از جمله تصميم‌هاي اخير وي بود كه منجر به خروج اسراييل از نوار غزه شد.

روزنامه‌ هاآرتص نيز در گزارش خود درباره‌ي وضعيت جسماني شارون آورده است: نيمي از بدن شارون فلج شده است و پزشكان اذعان داشته‌اند كه بعيد است نخست وزير بدون هيچ آسيب جدي يا حداقل نسبتا جدي از زير اين عمل بيرون بيايد.

اين روزنامه نوشت: به نظر مي‌رسد دوران رياست شارون بر اسراييل با يك تراژدي به پايان رسيد.

گروه حماس در واكنش به خبر بيماري شارون اعلام كرد: كل منطقه در نبود شارون بهتر خواهد بود. شارون كسي است كه در دهه‌هاي متمادي عامل قتل عام و تروريسم عليه ملت ما بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین