کد خبر: ۳۵۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷

دایی: در زمین هاراگیری می‌کنیم/ به اشتباه‌های بچه‌گانه‌مان می‌بازیم

سرمربی تیم صبای قم می‌گوید تیمش در این بزای بهتر از پرسپولیس بوده و فقط روی یک اشتباه ناشیانه شکست خوردند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی دایی پس از باخت خانگی صبا برابر پرسپولیس اظهار کرد: بازی سختی بود. بهتر از پرسپولیس بازی کردیم. موقعیت ‌های بهتر از این تیم بود. متاسفانه باز هم روی اشتباهات فردی گل خوردیم. نمی‌دانم کی این اشتباهات دست از سر ما بر می‌دارد. خوب بودیم و باید می‌بردیم.

او اضافه کرد: متاسفانه نمی‌توانم روی اشتباهات فردی بازیکنان تاثیر بگذارم. اشتباه ناشیناه‌ای را لک انجام داد و در نتیجه گل خوردیم. در نیم‌فصل دوم این مشکل را داشتیم. در چند بازی گذشته این مشکل را داشتیم. باید بگویم که تیم ما خوب بازی کرد. موقعیت‌هایمان را با بی دقتی بیرون زدیم.

سرمربی صبا گفت: خیلی خوب کار کردیم و تمرینات خوبی را هم داشتیم. باید کاری انجام دهیم که این اشتباهات کاهش پیدا کند. یک برد می‌تواند شرایط ما را بهتر کند. تمام سعی‌مان این است که در نیم‌فصل دوم جایگاه‌مان را پس بگیریم.

دایی درباره عدم حضور ثابت ابوالفضل ابراهیمی در این بازی اظهار کرد: می‌خواستیم از توپ های بلند پیام صادقیان استفاده کنیم که خط هافبک فشرده پرسپولیس این اجازه را نداد. ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان تیم مان است و در ادامه لیگ کمک بسیاری به ما انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا،‌علی دایی در نشست خبری هم اظهار کرد: بازی سخت و پایاپایی بود و در نیمه اول هر دو تیم نتوانستند کار خاصی انجام دهند. ما امروز مثل خیلی از بازی‌های قبلی‌مان با اشتباه‌های بچه‌گانه روبه‌رو شدیم. در نیمه دوم هر کاری کردیم اما نتوانستیم گل بزنیم. تمام سعی‌مان را کردیم اما نتوانستیم نتیجه بازی را برگردانیم.

دایی اضافه کرد: بازیکنانم بی‌دقتی کردند و توپ‌هایی که به دست می‌آوردند را نمی‌توانستند به گل تبدیل کنند. ما در این بازی به هیچ عنوان استحقاق باخت را نداشتیم. اگر بازی را دیده باشید گل پرسپولیس زمانی به ثمر رسید که اتفاق خاصی روی دروازه ما رخ نداده بود اما با یک اشتباه بچه‌گانه گل خوردیم و یک باخت در کارنامه صبا ثبت شد.

او ادامه داد: من قبل از بازی هم گفته بودم که اشتباه‌های فردی کمر تیم ما را شکسته است. تیم ما از نظر گروهی و تاکتیکی خوب کار می‌کند و از این نظر مشکلی نداریم. تنها مشکل ما این است که اشتباه‌های بچه‌گانه مرتکب می‌شویم و این اشتباه‌ها در پنج بازی اخیر کمر تیم ما را شکسته است. ما با این اشتباه‌ها خودمان را می‌کشیم. متاسفانه به قول آقای میاچ هاراگیری می‌کنیم. این اشتباه‌ها به هیچ عنوان قابل جبران نیست. اگر دقت کرده باشید می‌بینید که در پنج، شش بازی قبلی روی همین اشتباه‌ها امتیاز از دست دادیم و جایگاه‌مان از دست رفت.

دایی در پاسخ به این سوال که مشکل گلزنی تیمش چه وقتی حل خواهد شد، گفت: با مشکل گلزنی نمی‌شود کاری کرد. ما در تمرینات کار می‌کنیم. من فکر می‌کنم مهاجم باید به طور مادرزادی گلزن باشد.با تمرینات گلزنی تقویت می‌شود اما نمی‌توانیم کار خاصی انجام دهیم. ما همیشه روی مسائل هجومی کار می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل نیمکت‌نشینی ابوالفضل ابراهیمی چه بود، گفت: حضور بهادری ارتباطی به ابراهیمی ندارد. بهادری یک مدافع راست است. ابراهیمی در مقابل سپاهان 20 دقیقه بازی کرد و عملکرد خوبی داشت. امروز هم باید بازی می‌کرد. فکر می‌کنم او جزو بازیکنان خوب ماست. ما به خاطر عملکرد پرسپولیس و حملاتی که این تیم در بازی‌های قبل انجام می‌داد از صادقیان به جای ابراهیمی استفاده کردیم تا او بتواند با تکنیکش ما را صاحب موقعیت کند. اگر بازی را با دقت دیده باشید،‌می‌بینید که پرسپولیس در زمین خودش بود و فرصت گلی روی دروازه ما نداشت. پرسپولیس فضا را از ما گرفته بود و نتوانستیم ایده‌هایمان را اجرایی کنیم. از زمانی هم که ابراهیمی وارد زمین شد وضعیت تیمی‌مان خیلی بهتر شد و رو به جلوتر بازی کردیم. به نظرم جوانان باید از ابراهیمی یاد بگیرند. او متین و با شخصیت روی نیمکت نشست و هر زمانی که به بازی آمد با تمام وجود برای تیم بازی کرد. جوانانی مثل اوسانی باید این مسائل را از ابراهیمی یاد بگیرند. زمانی که برای ما به میدان می‌رود به تیم کمک می‌کند.

دایی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به میزبانی‌تان از پیش برنده بود، گفت: ما از پیش‌برنده نبودیم و چنین تفکری هم نداشتیم. می‌دانستیم بازی سختی داریم و خودمان را برای این بازی سخت آماده کرده بودیم. ما مقابل پرسپولیسی که در تمام بازی‌هایش شش، هفت موقعیت گل دارد،‌خوب بازی کردیم و اجازه ندادیم که موقعیت گلی روی دروازه ما خلق کند. بازی ما فوق‌العاده تاکتیکی و خوب بود و اسیر اشتباه شدیم. اشتباه کردیم و گل خوردیم و دیگر نتوانستیم گل بزنیم. بازیکنانم با تمام جود بازی کردند و قسمت این بود که ببازیم.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از دایی پرسید چرا تیم شما از ناحیه دروازه‌بانی لطمه می‌خورد و از طرف دیگر مهاجمان نمی‌توانند موقعیت‌ها را تبدیل به گل کنند،‌گفت: متاسفانه هر کاری می‌کنیم و فکر می‌کنم دروازه‌بانهای ما بهترین مربیان گلرهای ایران را دارند. غلامپور به خوبی با دروازه‌بانها کار می‌کند. روی صحنه گل هم دلیلی نداشت که لک توپ را مشت کند. می‌توانست به راحتی توپ را در اختیار بگیرد. مسائل عجیبی در تیم می‌بینیم. برای گل زدن هم کار می‌کنیم اما همانطور که گفتم گلزن باید مادرزاد گلزن باشد تا با تمرینات توانایی‌اش بالاتر بیاید. ما نمی‌توانیم با تمرینات یک نفر را گلزن کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین