کد خبر: ۳۵۴۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸

خاطرات آیت‌الله مصباح‌یزدی از برخی روحانیون و انتقا جدید به دولت روحانی

آیت الله مصباح یزدی گفت: امروز درمیان دولت‌مردان - نه سخن از اسلام و عزت آن - بلکه سخن از رونق اقتصادی و لزوم استفاده از تکنولوژی است، و حتی گاه تصریح می‌شود که نباید دغدغه آخرت مردم را داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
اهم سخنان رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در ديدار با جمعي از اساتيد بسيجي جامعه الزهرا (س)، از اين قرار است:

**امام (ره) علاوه بر اين‌که نيمي از دين را احياء کرد، نيمي از جامعه مسلمانان کشور را نيز بيدار کرد،‌ زيرا تا قبل از انقلاب، نيمي از جامعه مسلمان فلج بود؛ چرا که تلقي عموم متدينين اين بود که زن تنها وظيفه خانه‌داري و شستن لباس و پختن غذا را بر عهده دارد، و روا نيست که در جامعه حضور يابد. امام (ره) زمينه را براي شناخت نقش زن در جامعه به عنوان نيمي از جمعيت کشور فراهم کرد، و زنان هويت واقعي خود را بازيافتند و در يافتند که نه تنها مي‌توانند در جامعه حضور پيدا کنند، بلکه گاهي حضور آن‌ها واجب است. حال که زنان فهميدند که مي‌توانند به چه سعادتي برسند، بايد توجه داشته باشند که اين امکان حضور اجتماعي، وظايفي را هم بر عهده آن‌ها مي‌گذارد.

**بسياري از علما اصلا با امام (ره) همکاري نمي کردند؛ چرا که حتي احتمال پيروزي بر شاه را نمي دادند، و لذا امام (ره) در ابتداي راه به قدري تنها بود که حتي گاه در بين سخنان مردم، نوعي مسخره کردن حرکت امام (ره) نيز به چشم مي‌خورد که امام (ره) چگونه مي‌خواهد با رژيم بجنگد.

**وارث نظامي هستيم که در طول تاريخ اسلام بي نظير است؛ چرا که هرگز سابقه نداشته است که در رأس هرم قدرت، يک روحاني حضور داشته باشد؛ لذا اين نعمت عظيم، شکر عظيم هم مي‌خواهد و وظيفه سنگين‌تري نيز به دنبال دارد؛ لذا بايد ببينيم ما به عنوان وارثان اين انقلاب که با فداکاري و خون صدها هزار شهيد به دست ما رسيده است، چه وظيفه اي داريم.

**متأسفانه امروزه درميان دولت‌مردان - نه سخن از اسلام و عزت آن - بلکه سخن از رونق اقتصادي و لزوم استفاده از تکنولوژي است، و حتي گاه تصريح مي‌شود که نبايد دغدغه آخرت مردم را داشته باشيم! آن‌ها عنوان مي‌کنند که براي رسيدن به زندگي بهتر بايد به کشوري مانند آمريکا تبديل شويم، اما از آنجا که نمي‌توانيم، بايد نوکري آمريکا را کرده تا به پيشرفت دست پيدا کنيم؛ اين عده براي همه مردم نسخه مي‌پيچند و براي رسيدن به هدف خود، چنين توجيه مي‌کنند که تحريم‌ها مانع پيشرفت است و بايد اين تحريم‌ها به هر طريقي که شده ولو پذيرش آن چه که آمريکا گفت، برداشته شود تا راه پيشرفت، هموار شود.

**اگر نمي توانيم بر ميزان ارزش‌هاي انقلاب بيفزاييم، حداقل ارزش هايي که به برکت انقلاب و با تقديم هزاران شهيد به دست آمده را از دست ندهيم؛ اگر بخواهيم نسلي داشته باشيم که ارزش‌ها را شاخته و حاضر باشند براي ارزش‌هاي انقلاب فداکاري کرده، حتي جان خود را پاي آن بدهند، بايد به اين بينش برسند که انسانيت به شکم و دامن نيست، بلکه انسانيت به معنويت و قرب الهي است.

**حال که به برکت انقلاب اسلامي، حوزه‌هاي علميه خواهران نيز فعال شده اند و زمينه براي کسب علوم ديني براي زنان فراهم شده است، بايد در مرحله اول عالماني از زنان تربيت شوند که عهده‌دار تدريس ساير زن‌ها شوند تا نيازي به تدريس مرد براي آنان نباشد، و درمرحله بعد شناخت وظيفه و تلاش براي انجام آن‌ها و ترويج آرمان‌ها و ارزش‌هاي اسلام و انقلاب در دستورکار قرار گيرد.

**حال که به برکت نهضت امام (ره) زمينه حضور اجتماعي زنان فراهم شده است، زنان بايد حضور خود را اثبات کنند و سالياني که از امور سياسي به دور بوده اند را نيز با فعاليت مضاعف خود جبران کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین