کد خبر: ۳۵۴۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱

بیش از 13 درصد دانش‌آموزان دیرآموزند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: آموزش قبل از دبستان می تواند تا 15 درصد نمره هوشی دانش آموزان را ارتقاء دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید قدمی در گردهمایی روسا و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در باشگاه فرهنگیان استان گفت: جنس تربیت متفاوت از صنعت است و روح به محض اینکه با جسم ترکیب می شود نفس را تشکیل می دهد و این نفس نیازمند تربیت است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وی در ادامه گفت: نقش تربیت این است که نفس را ارتقاء دهد و آن را از نفس اماره به نفس مطمئنه برساند.

قدمی با اشاره به میزان اهمیت عقلانیت در برنامه‌های آموزشی گفت: در آموزش و پرورش باید بر مبنای عقلانیت و تدبیر حرکت کرد، مسیر ساختن ایران آباد آموزش و پرورش است و محور تربیت، عقلانیت است.

این مقام عالی وزارت در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیش از 13 درصد از سیزده میلیون دانش آموز، دیرآموزند یعنی 15 نمره هوشی از حد معمول پایین ترند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش قبل از دبستان یعنی از تولد تا دبستان می تواند تا 15 درصد نمره هوشی را ارتقا دهد و با این آموزش ها می‌توان دانش آموزان دیرآموز را به عادی تبدیل نمود.

قدمی اذعان کرد: رویکرد آموزش و پرورش استثنایی تلفیق دانش آموزان استثنایی با دانش آموزان عادی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: آموزش و پرورش یعنی آماده کردن فرد برای زندگی و صرفا سواد خواندن، نوشتن و حساب کردن مد نظر نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین