کد خبر: ۳۵۴۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

جنجال و درگیری علیه حضور ترامپ در شیکاگو

تجمع انتخاباتی جمعه شب دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درشهر شیکاگو به جنجال کشیده شد وبه صحنه درگیری های فیزیکی موافقان و مخالفان وی تبدیل شد.
آفتاب‌‌نیوز :
ترامپ پس از ورود به شیکاگو وآگاهی ازشرایط امنیتی نامناسب ودرگیری موافقان ومخالفان، تجمع انتخاباتی خود را لغو کرد و از طرفدارانش خواست که به خانه های خود بروند. 

شبکه خبری سی ان ان به نقل از پلیس شیکاگو گزارش داد که در این درگیری ها کسی مجروح وبازداشت نشده است اما خاطرنشان کرد که با توجه به گستردگی تنش ها و ناآرامی بعید است که این ماجرا بدون مجروح و بازداشتی به پایان برسد. 

به گزارش ایرنا، با پیروزی های اخیر ترامپ در انتخابات مقدماتی در چندین ایالت آمریکا بر نگرانی مخالفان و منتقدان ترامپ افزوده شده است. پس از اینکه ترامپ تاکید کرد در صورت راهیابی به کاخ سفید دیواری در مرز آمریکا و مکزیک خواهد کشید و هزینه آن را نیز از مکزیک خواهد گرفت، نخستین موج مخالفت ها علیه او به راه افتاد. ترامپ همچنین وعده داد به محض ورود به کاخ سفید، 11 میلیون مهاجر غیرقانونی در آمریکا را از این کشور اخراج خواهد کرد. او همچنین در ارتباط با جمعیت مسلمان تاکید کرده است علاوه بر ثبت اطلاعات مسلمانانی که به خاک آمریکا وارد می شوند، مساجد این کشور نیز زیر نظارت قرار می گیرند و برخی از آنها تعطیل می شوند.

در واکنش به اظهارنظرهای تند ترامپ علیه مکزیکی ها، درخواست ممنوعیت سفر او به مکزیک به مجلس این کشورارائه شده است. درجنجال شیکاکو تعداد زیادی از مکزیکی تبارها نیز حضور داشته اند. 

از سوی دیگر ، پایگاه خبری آمریکایی «هافینگتون پست» اقدام دونالد ترامپ در مجبور کردن حاضران در یک تجمع انتخاباتی به ادای سوگند وفاداری به او را نشانه آشکارتر شدن شباهت این نامزد ریاست جمهوری آمریکا با آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی دانست.

با درگیری های خشونت آمیز جمعه شب در حاشیه تجمع انتخاباتی ترامپ در شیکاگو به نظر می رسد که فعالیت انتخاباتی ترامپ وارد مرحله تازه ای شده و باید منتظر ماند و دید واکنش این میلیاردر آمریکایی به این حوادث چه خواهد بود. 

شبکه خبری سی ان ان به نقل از برخی کارشناسان گزارش داد که این وقایع می تواند به قیمت از دست رفتن بخت نامزدی نهایی ترامپ تمام شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین