کد خبر: ۳۵۴۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

سروش محلاتی: پس از وفات پیامبر، خشونت طلبان در حکومت نفوذ پیدا کردند

استاد حوزه علمیه قم گفت: بعد از وفات پیامبر اکرم، خشونت در جامعه اسلامی رسمیت پیدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین محمد سروش محلاتی جمعه شب در مراسم سوگواری فاطمه الزهرا در حسینیه مهدیه شاهدیه یزد با اشاره به اتفاقات رخ داده پس از وفات پیامبر اکرم گفت که اگر بعد از این وفات، خشونت در جامعه رسمیت پیدا نکرده بود، و افراد خشن در حکومت نفوذ پیدا نکرده بودند، فاطمه الزهرا به شهادت نمی رسید.

وی افزود: خلیفه دوم در مسائل اجتماعی سیاسی، راه حل را حذف کردن و گردن زدن می دانست.

سروش محلاتی بیان داشت: خشونت طلبان تا زمانی که پیامبر زنده بود، جرئت اقدام نداشتند و پیامبر هم به آنان اعتنا نمی کرد.

وی با طرح این سوال که مگر فاطمه چه می خواست و چه کرد که باید به شهادت می رسید؟ گفت: مگر فاطمه دست به مبارزه مسلحانه برده بود؟ نه! فاطمه با کلام، خواست خود را مطالبه می کرد.

حجت الاسلام سروش محلاتی با اشاره به سخنان علی ابن ابیطالب گفت که در آن زمان افراد خشن قدرت را به دست گرفتند و روش آنان این بود هرکس با ما نباشد، برماست! و باید گردن زد.

وی در ادامه به سخنان شهید مطهری اشاره کرد و گفت: آن شهید می گفت گاهی در عالم خواب، روزنه ای به آخرت باز می شود و انسان حقایقی را می بیند. شهید می افزاید: یکی از روحانیون در خواب دیده بود که در مقابل عمر تعظیم می کند! در حالیکه در عالم واقع بر علیه او سخن می راند، شهید مطهری این برداشت را داشت که این فرد با زبان عمر را نفی می کند ولی رفتار و عمل او در راستای رفتار عمر است.

به گزارش خبرآنلاین،این استاد برجسته حوزه قم در پایان با اشاره به اتفاقات رخ داده درخصوص شهادت فاطمه الزهرا گفت: جامعه ای که بنشیند تا انسان های خشن و بی رحم در آن به قدرت برسند، باید صبر کند تا شخصیت هایی مانند فاطمه در آن به شهادت برسند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین