کد خبر: ۳۵۴۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

بخاطر آزمایش موشکی؛ آمریکا پرونده ایران را به شورای امنیت می‌برد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از تصمیم این کشور برای مطرح کردن پرونده ایران در شورای امنیت به دلیل آزمایش موشکی تهران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل، اعلام کرد که واشنگتن موضوع آزمایش موشکی اخیر ایران را در شورای امنیت مطرح خواهد کرد و از دیگر کشور‌ها خواهد خواست که برای مقابله با برنامه موشکی همکاری کنند.

پاور در بیانیه‌ای گفت: «ما مساله این آزمایش‌های (موشکی) خطرناک را مستقیما در نشست شورای امنیت که خواهان برگزاری آن در روز دوشنبه شده‌ایم، مطرح می‌کنیم.»

به گزارش مهر به نقل از دیلی نیوز،نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تصریح کرده است: این آزمایش‌های موشکی، تاکیدی است بر  این که  می بایست با شرکایمان در سرتاسر جهان، برای کُندکردن و تضعیف برنامه موشکی ایران همکاری کنیم.

رویترز نیز در این رابطه می نویسد: ایران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری از انجام یک رشته آزمایش موشک‌های بالستیک خود خبر داد و اعلام کرد در این رزمایش دو موشک با برد ۲۰۰۰ کیلومتر را مورد آزمایش قرار داده است.

این در حالی است که آمریکا، فرانسه و دیگر کشور‌ها اعلام کرده‌اند که آزمایش موشک‌های بالستیک ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

سامانتا پاور همچنین آزمایش‌های موشکی ایران را «تحریک آمیز و بی‌ثبات کننده» دانسته است.

 نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرده است: علاوه براین، فرماندهان نظامی ایران مدعی شده‌اند این موشک‌ها برای تهدید مستقیم اسرائیل طراحی شده‌اند. ما چنین تهدیدی را علیه یک کشور عضو سازمان ملل متحد و همچنین یکی از نزدیک‌ترین متحدانمان، محکوم می‌کنیم.

سامانتا پاور همچنین گفته است که آمریکا خواهان اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت خواهد شد.

به گزارش رویترز، نشست مشورتی درباره ایران صبح روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین