کد خبر: ۳۵۴۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

اسامی عاملان حمله پاریس در فهرست افشاشده داعش

رسانه‌های آلمان گزارش دادند، در اسناد فاش شده داعش اسامی سه تن از مهاجمان حمله به تئاتر باتاکلان در پاریس که در نوامبر 2015 رخ داد، آورده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه‌های خبری NDR و WDR و روزنامه زوددویچه سایتونگ گزارش دادند، در میان اسامی موجود در اسناد فاش شده می‌توان نام "سامی آمیمور" 28 ساله و راننده سابق اتوبوس، "فواد محمد عقاد" 23 ساله اهل استراسبورگ و "عمر اسماعیل مصطفی" 29 ساله و اهل پاریس را مشاهده کرد که از عاملان حمله به این تئاتر در پاریس بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سه مرد با استفاده از کمربندهای انفجاری و سلاح به یک سالن تئاتر در پاریس حمله کرده و 90 تن را کشتند.

تیم تحقیقات آلمان گفته است که داده‌هایی را درباره چندین هزار تن از اعضای داعش از 22 هزار سند به دست آورده است و این مدارک شامل اسامی، آدرس‌ها، شماره تلفن‌ها، اعضای خانواده، گروه خونی، فامیلی مادر و سطح درک مذهبی و تجربیات سابق افرادی است که به داعش پیوسته‌اند.

همچنین در این اسناد مشخص شده که این افراد از سراسر اروپا، آمریکا، روسیه، اندونزی، آفریقای جنوبی و تیرینیداد و توباگو هستند.

پلیس فدرال آلمان روز پنجشنبه گزارش داد که این اسناد به شدت معتبر هستند اما برخی از کارشناسان شک و تردید خود را بابت این اسناد اعلام کرده‌اند.

برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه روز جمعه تاکید کرد که ضرورت دارد که درباره این اسناد دقت لازم به عمل آید.

وی در این باره گفت: این اسناد به ما کمک می‌کند تا بتوانیم تروریست‌ها را ریشه کن کنیم اما این امر درصورتی امکان پذیر است که اطلاعات به دست آمده معتبر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین