کد خبر: ۳۵۴۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

ادعای فاکس نیوز: ایران آخر هفته موشک ماهواره بر سیمرغ را پرتاب می کند

یک مقام آمریکایی به شرط فاش نشدن نامش گفته است ایران این موشک را آخر این هفته به فضا پرتاب می کند. او گفته است آمریکا به دقت انجام این آزمایش موشکی را زیر نظر خوهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا مدعی شد ایران در آخر این هفته یک موشک ماهواره بر جدید به نام "سیمرغ " را به فضا پرتاب خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران این شبکه آمریکایی به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود از آزمایش این موشک جدید دوربرد از سوی ایران در آخر هفته خبر داده و مدعی شده است این راکت دور برد نخستین بار است که آزمایش خواهد شد.

این مقام آمریکایی تاکید کرده است واشنگتن به دقت انجام این آزمایش موشکی جدید ایران را زیر نظر خواهد گرفت.

گفتنی است در روزهای گذشته و همزمان با انجام رزمایش اقتدار ولایت از سوی سپاه و شلیک موشک های بالستیک دوربرد در جریان این رزمایش، بسیاری از مقامات و شخصیت های سیاسی جمهوریخواه و حتی دموکرات آمریکا خواستار اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه انجام این آزمایش های موشکی به گفته آنها تحریک آمیز و خطرناک شده اند.

گفتنی است موشک ماهواره بر سیمرغ برای نخستین بار در روز ملی فناوری فضایی در 14 بهمن 1388 رونمایی شد. این موشک 80 تنی دارای 31 متر طول و قطری معادل 2 متر است.ادعای فاکس نیوز: ایران آخر هفته موشک ماهواره بر سیمرغ را پرتاب می کند

موشك ماهواره بر سيمرغ قادر است كه يك محموله 100كيلوگرمي را در مداري به ارتفاع 500كيلومتر قرار دهد. موتور اين موشک می تواند محموله اي 700كيلوگرمي را به ارتفاع1000كيلومتري ويامحموله اي 3/2 تني رابه ارتفاع 250 كيلومتري زمین برساند.

این موشک با وجودی که 6 سال پیش رونمایی شده است اما تا کنون پرتاب آزمایشی نداشته است.

ایران تا کنون چهار پرتاب ماهواره به فضا داشته است . جمهوری اسلامی ایران ، ماهواره‌های امید، رصد، نوید و فجر را به ترتیب در سال های 2009، 2011، 2012 و 2015 به فضا پرتاب کرده است و وجه مشترک همه این ماهواره ها کوچکی آنها بوده است. این چهار ماهواره همگی با موشک ماهواره بر "سفیر" ایران به فضا پرتاب شده اند که نخستین موشک ماهواره بر ساخت ایران به فضا است که برگرفته از موشک بالستیک شهاب 3 است.

موشک ماهواره بر سیمرغ اما به مراتب بزرگ تر از موشک سفیر است و با موشک ماهواره بر "اونها" کره شمالی قابل مقایسه است.

ماهواره بر سیمرغ قرار بود پیش از اینها آزمایش شود اما بر حسب ظاهر تاخیری چند ساله در آماده سازی و پرتاب داشته است.

برخی محافل و رسانه های آمریکایی مدعی اند پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ نخستین گام عملی در جهت دست یابی ایران به تکنولوژی ساخت موشک های بالستیک قاره پیما است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین