کد خبر: ۳۵۴۹۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

بهای نفت افزایش یافت

بهای نفت در بازار‌های جهانی در آخرین روز معاملات هفته گذشته دو درصد افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
پس از اعلام آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر اینکه قیمت نفت در بازار به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده است، قیمت نفت در بازار دو درصد افزایش یافت و نفت آمریکا چهارمین هفته متوالی افزایش قیمت را تجربه کرد.

طبق اعلام رویترز، این در حالی است که بانک گلدمن ساش اعلام کرد که افزایش 50 درصدی قیمت نفت ظرف کمتر از دو ماه، زودهنگام بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی مستقر در پاریس که سیاست‌های انرژی کشورهای صنعتی را هماهنگ می‌کند، گفت: تولید نفت آمریکا و کشورهای بیرون اوپک به سرعت در حال کاهش بوده، در حالیکه افزایش تولید نفت ایران چندان قابل توجه نبوده است.

این آژانس خاطرنشان کرد: تولید نفت کشورهای خارج از اوپک در سال جاری میلادی روزانه 750 هزار بشکه کاهش می‌یابد که حدود 25 درصد بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر کاهش روزانه 600 هزار بشکه‌ای تولید آنها است.

گلدمن ساش افزود: در صورتیکه افزایش بی‌سابقه ذخایر نفت آمریکا کاهش تولید در این کشور را جبران کند، قیمت‌ها ممکن است در هفته‌های آتی کاهش شدیدی داشته باشند.

این بانک آمریکایی افزود: قیمت نفت باید آنقدر پایین باشد که کاهش عرضه در گذر زمان را تضمین کند.

گلدمن ساش پیش‌بینی کرد: متوسط قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی 39 دلار در هر بشکه خواهد بود که از پیش‌بینی قبلی 45 دلاری این بانک کمتر است.

دیوید تامسون از شرکت واسطه انرژی بروکر پاورهاوس مستقر در واشنگتن گفت: اکنون به نظر می‌رسد دو طرف مناظره تعیین شده‌اند. نظریه محتاطانه گلدمن ساش در برابر نظریه آژانس بین‌المللی انرژی.

نفت برنت در روز گذشته با 34 سنت(حدود یک درصد) افزایش 40 دلار و 39 سنت معامله شد. نفت برنت هفته گذشته برای سومین هفته متوالی افزایش قیمت داشت و چهار درصد بالا رفت. نفت سبک آمریکا نیز با 85 سنت (دو درصد) افزایش 38 دلار و 69 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت آمریکا تا 39 دلار و 2 سنت (بالاترین قیمت سال 2016) نیز بالا رفته بود. نفت سبک آمریکا در هفته گذشته یک افزایش هفت درصدی را تجربه کرد و برای چهارمین هفته متوالی افزایش قیمت داشت.

به گزارش ایسنا، کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای دوازدهمین هفته متوالی که آمار آن از سوی شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز اعلام شد از دیگر دلایل افزایش قیمت نفت بوده است.

با توجه به اینکه در حال حاضر تنها 386 دکل حفاری فعال در آمریکا باقی‌مانده تعداد این دکلها نسبت به سال گذشته 480 مورد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از سال 2009 تاکنون رسیده است.

صرف‌نظر از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی این احتمال وجود دارد که اختلالات بیشتری در عرضه نفت رخ دهد، بطوریکه یک منبع آگاه به رویترز گفت: فعالیت‌های تعمیر و نگهداری در ماه ژوئیه برای حدود یک ماه باعث تعطیلی میدان نفتی بوزارد در انگلیس خواهد شد. این میدان با ظرفیت روزانه 180 هزار بشکه تولید بزرگ‌ترین منبع تامین نفت خام فورتیز یکی از چهار نفت تشکیل دهنده برنت است.

این در حالی است که پس از آنکه بسته شدن خط لوله انتقال نفت در اواسط فوریه عامل حذف روزانه حدود 600 هزار بشکه نفت از بازار حذف شد، جریان نفت از منطقه کردستان عراق به بندر جیحان ترکیه از سرگرفته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین