کد خبر: ۳۵۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۵۳

حسن رودباريان: فقط پاس مي‌تواند استقلال را شكست دهد

آفتاب‌‌نیوز : اما رودباريان در مسابقه فردا روز جمعه كاري به مراتب سخت‌تر را پيش رو دارد، كاپيتان پاس در غياب شش بازيكن كليدي اين تيم نسبت به ديدار دو رفت، بايد ضمن هدايت صحيح سبزپوشان در زمين مسابقه، دروازه خود را نيز بسته نگه‌دارد تا به پيروزي پاس كمك شاياني كند:

«استقلال مهره‌هاي هجومي خوبي را در اختيار دارد كه جزو گلزنان برتر ليگ محسوب مي‌شوند، مطمئناً روز سختي را پيش رو داريم ولي من اميدوارم با ارائه يك بازي قابل قبول، به‌موفقيت پاس كمك كنم.»

مرد شماره 22 پاس، در حال حاضر يكي از بهترين دروازه‌بان‌هاي ايران است، موضوعي كه در مسابقه فردا آن را اثبات خواهد كرد.
حسن رودباريان قبل از اين مسابقه حساس با (ايپنا) گفت‌وگويي را انجام داده است كه آن را در زير مي‌خوانيد:
*در دو مسابقه گذشته، تيم پاس چهار امتياز حساس خانگي را از دست داد، دليل آن چه بود؟

در فصل جاري ما در حدود 14، 15 امتياز خانگي را از دست داديم، آن آمار براي تيمي كه قصد دارد قهرمان شود اصلاً خوب نيست.
اين مسائل براي خود من نيز جاي سؤال دارد كه چرا نمي‌توانيم از امتياز ميزباني به‌خوبي استفاده كنيم. ما از تمام شرايط موفقيت در مسابقات خانگي نتوانستيم بهره ببريم، در مورد اين مسأله بسيار فكر كردم ولي جواب قانع‌كننده‌اي براي آن پيدا نكردم.

*پاس در مسابقه با سايپا، با تيم هميشگي فاصله داشت...

اين مسأله صحت ندارد زيرا سايپا خصوصاً در نيمه دوم لايه‌هاي دفاعي خود را افزايش داد و با اين كار مانع از نزديك شدن بازيكنان ما به دروازه خود شد.
آنها با استفاده از ضدحملات قصد باز كردن دروازه ما را داشتند، به‌همين دليل بيشتر در كارهاي دفاعي شركت مي‌كردند.

*فكر نمي‌كني تفكرات دفاعي حريفان، دليل عدم نتيجه‌گيري پاس در مسابقات خانگي است؟

تيم‌هاي حريف براي كسب يك امتياز به ورزشگاه دستگردي مي‌آيند و مي‌توان گفت تفكرات دفاعي آنها كار ما را سخت‌تر مي‌كند.
در مسابقه با استقلال اهواز هم كه شكست خورديم اين مشكل را داشتيم. چون مدافعان ما در كارهاي هجومي شركت مي‌كردند در ضد حملات استقلال اهواز موق شد دروازه ما را باز كند و در نهايت در آن مسابقه پيروز شود.

*در اين شرايط وضعيت تيم را چگونه مي‌بيني؟

با شروع نيم‌فصل دوم، همه مسابقات براي تيم‌هايي كه در كورس قهرماني قرار دارند حسا‌تر خواهد شد و كسب امتياز كامل هر مسابقه بسيار مهم خواهد بود. ما نيز از اين قاعده مستثني نيستيم و كسب امتياز كامل در تمام بازي‌هاي آينده براي ما مهم است، چه حريف ما استقلال باشد چه تيم ديگري، پاس در شرايط خاص قرار دارد و براي حفظ و ارتقاي جايگاه خود بايد بتواند حريفان خود را شكست دهد.

*اما ديدار با استقلال شرايط ويژه‌اي دارد؟

همان‌طور كه گفتم، تمام مسابقات شرايط خاصي دارند و تيمي مي‌تواند قهرمان شود كه بتواند تيم‌هاي بزرگ را مغلوب كند.استقلال نيز جزو تيم‌هاي مطرح ليگ است و بايد مقابل اين تيم پيروز شويم.

*غيبت چند بازيكن اصلي نمي‌تواند نقطه ضعفي براي تيم پاس محسوب شود؟

در طي چند سال گذشته بازي پاس – استقلال هميشه حساس بوده و هست و سواي نتيجه، دو تيم بازي بسيار خوبي را از خود به‌نمايش گذاشتند.
البته فكر نمي‌كنم غيبت اين بازيكنان تأثير زيادي در روند حركتي تيم داشته باشد، زيرا پاس تيم بزرگي است و بازيكنان بزرگي دارد كه مي‌تواند جايگزين نفرات اصلي شوند، اين نفرات جوان انگيزه بالايي دارند كه اين مسأله مي‌تواند به موفقيت تيم‌ كمك كند.
*صحبت از انگيزه شد، بازيكنان استقلال نيز انگيزه زيادي براي جبران شكست دور رفت و تحكيم صدرنشيني خود دارند؟ 

اين موضوع را قبول دارم ولي همه بازيكنان وقتي مقابل دو تيم استقلال و پرسپوليس قرار مي‌گيرند، انگيزه مضاعفي دارند، اتفاقي كه در يكي،دو سال گذشته براي حريفان پاس نيز افتاده است و آنها با ميل و اشتياق زياد مقابل ما به ميدان مي‌آيند.
اميدوارم بازيكنان ما در زمان برگزاري بتوانند بازي خوبي را از خود ارائه داده و استقلالي‌ها را از اهداف خود دور كنند.

*با توجه به موقعيت و امتيازات دو تيم مي‌توان گفت اين مسابقه شش امتياز دارد؟

من به چنين مسأله‌اي اعتقاد ندارم، هر مسابقه 3 امتياز دارد، ضمن اينكه بايد بگويم پيروزي برابر استقلال كار هر تيمي نيست.
تيم‌هايي كه بازيكنان آن تفكرات بزرگي دارند مي‌توانند اين تيم را شكست دهند و من اين موضوع را در تيم پاس مي‌بينم.
البته مسائل ديگري نيز اهميت دارد كه در زمان مسابقه اتفاق مي‌افتد.

*چه مسائلي؟

يك زمان تيمي از لحاظ شرايط فني و روحي در وضعيت بسيار خوبي قرار دارد اما در زمان مسابقه نمي‌تواند آمادگي خود را حفظ كند و در نهايت نتيجه را به‌حريف خود واگذار مي‌كند. از سوي ديگر مي‌بينيد يك تيم از لحاظ بازيكن و نتيجه‌گيري در مسابقات قبلي ضعيف‌تر از حريف خود است اما در زمين مسابقه انگيزه، تلاش و دوندگي بازيكنان آن باعث كسب پيروزي مي‌شود.
*در كسب نتيجه دلخواه، نقش مربيان تا چه اندازه‌اي است؟

مربيان مي‌توانند با تاكتيك تيمي كه در نظر مي‌گيرند و تفكرات صحيح خود اين انگيزه و تلاش را در تيم خود القا مي‌كنند.
مطمئناً تفكرات تاكتيكي آنها مي‌تواند در نتيجه‌گيري تيم نقش عمده‌اي را ايفا كند و پيروزي را براي تيم به ارمغان آورد، مسأله‌اي كه اميدوارم در ديدار پاس – استقلال به سود ما باشد.

*فكر مي‌كني پاس مي‌تواند در اين مسابقه استقلال را شكست دهد؟

قبل از مسابقه نمي‌توان نتيجه را پيش‌بيني كرد ولي اگر ما بتوانيم استقلال را شكست دهيم لياقت خود را براي قهرمان شدن نشان خواهيم داد. در صورت برتري در اين ديدار مي‌توانيم ادعا كنيم قهرمان ليگ خواهيم بود، در غير اين صورت كار ما دشوار خواهد شد.

*در اين مسابقه وظيفه مهمي خواهي داشت، هدايت تيم به‌عنوان كاپيتان و حفظ دروازه پاس؟ 

يكي از بزرگ‌ترين دروازه‌بان‌هاي دنيا گفته بود، وقتي يك تيم گل مي‌خورد دروازه‌بان در ورود توپ به دروازه مقصر بوده است كه فقط درصد آن متفاوت است. من نيز تمام تلاش خود را به‌كار مي‌بندم تا دروازه پاس را در اين ديدار بسته نگه دارم. 

البته نبايد از اين نكته به سادگي گذشت، استقلال مهره‌هاي هجومي خوبي را در اختيار دارد كه جزو گلزنان برتر ليگ محسوب مي‌شوند، مطمئناً روز سختي را پيش رو دارم ولي من اميدوارم با ارائه يك بازي قابل قبول، به موقعيت پاس كمك كنم.

*و حرف آخر؟

مي‌خواهم در اين مسابقه بيش از آنكه به سوت‌هاي داور يا بازيكنان تيم توجه كنم، تمركز خاصي روي شرايط تخصصي خودم داشته باشم.
در مسابقات قبلي توجه به اين مسائل تمركزم را به‌هم ريخت و در مواقعي نتوانستم عكس‌العمل دقيقي را از خود به نمايش بگذارم ولي در اين مسابقه انگيزه زيادي دارم تا ابتدا مانع از گلزني مهاجمان استقلال شوم و سپس به پيروزي تيم پاس كمك كنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین