کد خبر: ۳۵۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۶

سلیمانی: عده ای دیکتاتوری مصلحان را تبلیغ می کنند

آفتاب‌‌نیوز :  داوود سلیمانی با انتقاد از سخنان غرویان، به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: کسانی که تفکرات آنها درباره حکومت اسلامی با امام و تئوری که حضرت امام در قالب جمهوری اسلامی ارائه کرد تفاوت دارد هر یک به شیوه ای درصددند که هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ تبلیغ مسائل ایدئولوژیک حکومت اسلامی را پایه ای بدانند که می تواند جایگزین جمهوری اسلامی شود.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت تصریح کرد: سخنان اخیری که توسط برخی افراد بیان می شود ناظر به رویکرد حکومت اسلامی در مقابل جمهوری اسلامی است اما چون این مسأله را به شکل صریح، روشن و شفاف نمی توانند ابراز کنند، نیازمند نوعی توجیه روانی – ایدئولوژیک هستند که بتوانند به لحاظ روانی مردم را تسلیم کنند و مقاومت را از آنها بگیرند. به همین منظور پوشش هایی برای منطقی جلوه دادن تفکرشان ارائه می کنند.
سلیمانی افزود: از جمله مسایلی که ارائه می کنند این است که می گویند حضرت امام اساسا مبنایش حکومت اسلامی بوده نه جمهوری اسلامی. اما بنا به شرایط و مسائلی که بعدها پیش آمده و نگاهی که غربی ها نسبت به حاکمیت های انقلابی دارند امام را واداشت که از سر مصلحت جمهوری اسلامی را مطرح کنند. این سخنان در شرایطی گفته می شود که ما معتقدم دلایل بسیار روشنی از سخنان امام وجود دارد که صریحا این سخنان را رد می کند.
وی سپس به خاطره ای از سال های 63 و 62 و قبل از مجلس سوم اشاره کرده و اظهار داشت: در آن زمان در برخی از نهادهای نمایندگی رهبری در دانشگاه ها بحثی مطرح شد که دانشجویان نباید در سیاست دخالت کنند و گفته می شد این حق مجتهدین است، حضرت امام در سخنرانی خود مطالبی گفتند که یک نکته آن این است که «در قدیم (زمان شاه) یک توطئه ای در کار بود که روحانیت را از صحنه کنار بگذارند و آن اینکه بگویند «دیانت» از «سیاست» جداست. همچنین حضرت امام گفتند که توطئه ای بزرگتر از این در جریان است که می خواهند بگویند سیاست حق مجتهدین است و با وارد کردن 200 مجتهد کل ملت را حذف کنند.
به گفته وی، امام این توطئه که جمهوری و مردم را حذف کنیم با آن شدیدا برخورد کردند و این تفکر در تقابل با تفکر امام است. امام می گوید «میزان رأی ملت است». این سخنان به دلایل عدیده سخنان درستی نیست. کسانی که این حرف ها را می زنند و تلقی شان این است که فقط خبرگان ملت هستند که اهل تشخیص هستند و دیگران صغیر هستند، توجهی به آنچه می گویند ندارند. لوازم این سخنان مطالبی است که مساوی است با دیکتاتوری. اگر این سخنان عملی شود باید سرنوشت کشور را به دست 200 مجتهد بدهیم. این یعنی دیکتاتورهای که با دین توجیه می شود اما مبنای دیدگاه امام نیست.
سلیمانی گفت: این افراد می گویند دیکتاتوری مصلحان و حکومت استبدادی که در راس آن انسان های صالح باشد، اشکالی ندارد، غافل از آن که این نوع حکومت، اسلامی نیست. این سخنان مبارزات یکصد ساله ملت ایران و مبارزات درخشان حضرت امام و آن استقبال و شور ملی که صورت گرفت را پایمال می کند.
وی افزود: جای بسی تاسف است که این سخنان را از کسانی می شنویم که مدعی اسلام هستند، اما متاسفانه به لوازم سخنان خود توجه ندارند. این سخنان یا از روی جهل است یا غرض.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که علمای حوزه و مسؤولان، در مقابل این نوع هجمه ها که به ساحت حضرت امام می شود سکوت نکنند و پاسخ دهند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین