کد خبر: ۳۵۵۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸

واکنش اتحادیه اروپا به احتمال رئیس‌جمهور‌شدن ترامپ

«مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا گفت: اروپا و آمریکا هیچ یک آمادگی ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
«مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا گفت: اروپا و آمریکا هیچ یک آمادگی ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» نامزد احتمالی جمهوری خواهان را در صورت پیروزی وی در انتخابات ندارند زیرا وی فاقد تجربه لازم در عرصه بین المللی و یک پوپولیست است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، شولتز در مصاحبه با تلویزیون فرانسه گفت: ترامپ به گروهی تعلق دارد که ما نیز نظیر آنها را در اروپا داریم؛ افرادی که در همه موضوع ها سینه سپر می کنند اما هرگز راه حلی قطعی ندارند. 

وی در اظهاراتی که ظاهرا به «هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز دمکرات ها اشاره داشت، گفت که نامزد دیگری را به ترامپ ترجیح می دهد. 

شولتز که خود از اعضای حزب سوسیال دمکرات آلمان است، رئیس و سخنگوی پارلمان اروپا است که اعضای آن به طور مستقیم انتخاب می شوند و 751 عضو آن از قدرت تصویب، اصلاح یا مخالفت با قوانینی برخوردارند که بر سرنوشت اتحادیه 28 عضوی اروپا تاثیر گذار است.

ترامپ، تاجر میلیاردر آمریکایی که تاکنون در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان، پیشتاز بوده است، وعده هایی را درباره ساخت دیواری در مرز آمریکا و مکزیک و نیز اعمال محدودیت هایی برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا داده است که مورد حمایت برخی و انتقاد شدید برخی دیگر قرار گرفته است.

گردهمایی تبلیغاتی ترامپ که قرار بود جمعه شب در شیکاگو برگزار شود، به دنبال بروز هرج و مرج لغو و به صحنه درگیری های فیزیکی موافقان و مخالفان وی بدل شد.

اظهارات جنجالی ترامپ تاکنون انتقادهایی را در داخل و خارج از آمریکا علیه وی برانگیخته است.

«میت رامنی» نامزد جمهوری خواهان انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا، چندی پیش گفت ترامپ یک متقلب و شیاد است که نه طبع رئیس جمهوری شدن، و نه قدرت تشخیص لازم برای تصدی این مقام را دارد.

«جان مک کین» سناتور آمریکایی و رقیب اوباما در سال 2008 نیز با انتقاد شدید از ترامپ گفت: طرفداران حزب جمهوری خواه باید به نگرانی های کارشناسان امنیت ملی درباره اظهارات ترامپ توجه داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین