کد خبر: ۳۵۵۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱

شکارچیان پشیمان 40 کبک را رهاسازی کردند

12 شکارچی مهابادی در یک اقدام نمادین در آستانه سال نو و با هدف آشتی با طبیعت ضمن اظهار ندامت از شکار، 40 قطعه کبک صید شده را روز شنبه در دامان طبیعت رهاسازی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
این افراد به طور دسته جمعی با شکار خداحافظی کرده و به جمع همیاران محیط زیست پیوستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در آیین رهاسازی این کبک ها که با حضور جمعی از دوستداران محیط زیست و شکارچیان این شهرستان در منطقه کوهستانی سه کانیان مهاباد برگزار شد، گفت: این تعداد شکارچی کبک در روزهای اخیر با مراجعه به اداره محیط زیست مهاباد ضمن پشیمانی و اظهار ندامت از شکار، از این اداره خواستند تا پرندگان شکار شده خود را رهاسازی کنند.

کامران حسینی افزود: شکارچیان با رهاسازی این تعداد قطعه کبک و شکستن قفس های نگهداری کبک ها برای همیشه با شکار خداحافظی کردند.

وی با قدردانی از این شکارچیان که به جمع همیاران جدید طبیعت و محیط زیست پیوسته اند، بیان کرد: برای نگهداری و حفاظت از محیط زیست، اقشار مختلف مردم باید تلاش کنند تا این گنجینه گرانبها به خوبی حفاظت و به نسل های آینده تحویل داده شود.

وی با اشاره به ایجاد موجی از پشیمانی از شکار در بین شهروندان مهابادی اظهار کرد: امسال در پنج نوبت شکارچیان این شهرستان در اقدامی نمادین با رهاسازی کبک ها و سوزاندن قفس های نگهداری کبک با شکار خداحافظی کرده و به جمع همیاران محیط زیست پیوسته اند.

وی اضافه کرد: امسال 100 قطعه کبک، 220 قطعه سهره طلایی و 50 قطعه کبک در دامن طبیعت مهاباد رهاسازی شده است.

حسینی گفت: نگهداری پرندگان وحشی در محیط های خارج از طبیعت باعث آسیب زدن به نسل گونه های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آنها می شود و بسیاری از گونه های پرندگان پس از 
جدایی از طبیعت و حتی بازگشت دوباره نیز نمی توانند زندگی طبیعی خود را به دست آورند.

به گزارش ایرنا، فرهنگ خداحافظی با شکار و شکستن تفنگ در چند سال اخیر در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی با استقبال گسترده ای از سوی شکارچیان مواجه شده است.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به علت داشتن چندین تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش از زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور به شمار می رود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین