کد خبر: ۳۵۵۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

دو محیط‌بان محکوم به اعدام باقی مانده‌اند

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظ محیط زیست گفت: از مجموع 9 محیط‌بان که با محکومیت اعدام مواجه بوده‌اند، تاکنون 7 نفر آزاد شده‌اند و امیدواریم 2 محیط‌بان دیگر نیز آزاد شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد درویش در دومین گردهمایی سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست خوزستان که امروز (22 اسفند ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم تا روز دوشنبه یکی دیگر از این محیط‌بانان که در استان خوزستان است، با کمک‌های مردمی آزاد شود. بدین ترتیب تنها یک محیط‌بان محکوم به اعدام دیگر باقی می‌ماند که در شهرستان کرمان است و خانواده مقتول تاکنون رضایتی برای آزادی او اعلام نکرده‌اند.

وی افزود: در حال تلاش هستیم تا با کمک شخصیت‌های مهم کشور خانواده مقتول را اراضی کنیم تا به آزادی این محیط‌بان نیز رضایت دهند.

درویش عنوان کرد: طبق قول‌های رییس قوه قضایه امیدواریم اتفاقی رقم بخورد تا هنگامی که یک محیط‌بان در حین انجام وظیفه مرتکب قتل می‌شود، آن قتل غیرعمد محسوب شود و محیط‌بانان با مشکل طناب ‌دار مواجه نشوند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظ محیط زیست ادامه داد: یکی از اقدامات مهم که باید توسط مردم صورت بگیرد، مشارکت جمعی مردم برای آزادی محیط‌بانان در بند است. در این زمینه، صندوقی با نام گنجه پشتیبان زیست‌بوم ایران ایجاد شده است که مردم بیش 1.4 میلیارد تومان در کمتر از 2 ماه به آن کمک کرده‌اند و این نشان‌دهنده آن است مردم به این مسائل توجه دارد.

وی گفت: به دنبال تشکیل خانه تشکل‌های مردم‌نهاد زیستی در خوزستان هستیم تا دیدگاهی که به سود استان است در آن به دست آید و خوزستان به شرایط گذشته خود بازگردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین