کد خبر: ۳۵۵۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸

توافقنامه 10میلیارد دلاری ایران و ژاپن در حوزه سلامت

قائم مقام وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:توافقنامه جامع سرمایه گذاری به مبلغ 10 میلیارد دلاربین ایران و ژاپن انجام شد و ما توقع داریم بخش ویژه ای ازآن به حوزه سلامت اختصاص یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر ایرج حریرچی روز شنبه درمراسم امضای تفاهم نامه با هیات ژاپنی ابراز امیدواری کرد که گسترش همکاری ها باعث تحول درحوزه خدمات سلامت شود، افزود: با توجه به نظرمساعد مقامات عالی دو کشور برای احداث دو بیمارستان توسط دولت ژاپن، انتظارداریم این توافقات با سرعت بیشتری اجرایی شود.

قائم مقام وزیربهداشت درمراسم امضای تفاهم نامه با هیات ژاپنی ابرازامیدواری کرد که گسترش همکاری ها باعث تحول درهمکاری های خدمات سلامت شود.

دکتر حریرچی گفت: تفاهم نامه مشترکی را وزرای اقتصاد ایران و ژاپن مبنی برکمک 10 میلیارد دلاری ژاپن امضاء کرده اند که انتظارمی رود در زمینه ساخت بیمارستانهای بالای هزار تخت وهمچنین تجهیز و اداره به روز به لحاظ تکنولوژیهای اطلاعاتی بتوانیم همکاری های مشترکی با ژاپن داشته باشیم.

دکترحریرچی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «ایران هلث» درتهران، اظهارکرد: از وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ژاپن نیز برای حضور در این برنامه دعوت رسمی خواهیم کرد.

به گفته وی، در مقطع کنونی کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، کره و چین برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی در ایران اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش وزارت بهداشت، دکتر حریرچی با اشاره به بازار کشورهای همسایه و وابستگی سیستم های بهداشتی درمانی کشورهایی مانند افغانستان، عراق و لبنان برای دریافت خدمات درمانی ابراز امیدواری کرد که همکاری های دوجانبه گسترش بیشتری یابد.

تفاهم نامه همکاری کمک های مالی ژاپن برای برنامه غربالگری سرطان پستان امروز در حضور قائم مقام وزیر بهداشت به امضای دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر دراموربین الملل و کوبایاسی سفیر ژاپن در ایران رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین