کد خبر: ۳۵۵۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

توضیحات درباره دوپینگ دونده ایران بعد از 7 ماه

مربی دونده المپیکی ایران بعد از 7 ماه درباره دوپینگ این دونده توضیح داد.
آفتاب‌‌نیوز : مرداد ماه سال جاری تست دوپینگ یکی از دوندگان ایران که موفق به کسب سهمیه المپیک ریو شده بود، مثبت اعلام شد. با مثبت اعلام شدن تست این دونده او علاوه بر مسابقه‌های جهانی، حضور در المپیک را هم از دست داد.

محسن اکبرپور مربی این دونده در گفت‌وگو با ایسنا درباره اتفاق‌های مربوط به دوپینگ این دونده گفت: این دونده موفق شد علاوه بر شکستن رکورد دوی 200 متر ایران ورودی بازی‌های آسیایی اینچئون را هم کسب کند. او بعد از اینکه از اینچئون برگشت از ناحیه همسترینگ کمی آسیب دیدگی داشت. در آن زمان من کرمان نبودم و این دونده به توصیه یکی از دوستان مربی دارویی را مصرف کرد. البته این مربی نمی‌دانسته که دارو جزو لیست ممنوعه‌ است و عمدی در کارش نبوده است. ما این فرد را به کمیته ضد دوپینگ معرفی کردیم.

اکبرپور در ادامه افزود: بعد از این اتفاق‌ها او در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرد تا جام رمضان. او در این رقابت‌ها شرکت کرد و به دلیل اینکه مطمئن بودیم او تست دوپینگ داده، بعد هم به جام کازانف اعزام شد اما بعد از این رقابت‌ها و قبل از رفتن به رقابت‌های جهانی تست دوپینگش مثبت اعلام شد و ما متوجه شدیم که چه اتفاقی رخ داده است.

او درباره احتمال کاهش محرومیت این دونده به دو سال گفت: آقای طباطبایی دبیر ستاد کمیته ضد دوپینگ کمک زیادی انجام داده و به نادو نامه زده‌اند که این دونده مقصر نیست تا او تنها دو سال محروم شود. البته در حال حاضر منتظر رای استیناف هستیم.

اکبرپور در پایان گفت: امیدوارم اتفاق‌ها به صورتی رخ بدهد که این دونده بتواند هرچه زودتر به میادین ورزشی بازگردد. همه می‌دانند که او توانایی زیادی دارد و حیف است که خیلی زود کنار برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین