کد خبر: ۳۵۵۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

سرکرده عرفان حلقه چرا هنوز در زندان به سر می برد؟

وکیل مدافع محمدعلی طاهری که پیشتر حکم اعدامش از سوی دیوان عالی کشور نقض شده، علت تمدید قرار بازداشت موکلش را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : سید محمود علیزاده‌طباطبایی اظهار کرد: موکلم بارها گفته که توبه کرده و پشیمان است و قصد دارد سر زندگی خود بازگردد.

به گزارش تسنیم، وکیل مدافع سرکرده عرفان حلقه در خصوص تمدید قرار بازداشت موکلش در حالی که پیشتر 5 سال حبس وی پایان یافته است گفت: وقتی پرونده اعدام نقض شد، دو اتهام برای موکل باز ماند؛ نخست دخالت در امر پزشکی بود که مدعی شدند موکل شاکی خصوصی دارد. ما نیز تاکید کردیم شاکی خصوصی شکایت کند و اکنون نیز منتظر شاکی خصوصی هستیم اما تا کنون کسی شکایت نکرده است.

علیزاده‌طباطبایی افزود: اتهام دومی که نسبت به موکل باز مانده، وجود گرایشات چپی است که چنین دلیلی در پرونده وجود ندارد. متاسفانه با استناد به همین دو مورد، قرار بازداشت را تمدید کردند در حالی که هیچ کدام از مواردی نیست که نیاز به بازداشت داشته باشد.

وکیل مدافع محمدعلی طاهری ابراز امیدواری کرد قبل از پایان قرار بازداشت دو ماهه بتواند با وثیقه موکلش را آزاد کند زیرا معتقد است دلیلی برای ماندن طاهری در زندان وجود ندارد.

علیزاده‌طباطبایی همچنین ابراز امیدواری کرد موکلش شامل بخشنامه رئیس دستگاه قضا ویژه مرخصی‌های نوروزی شود زیرا اتهامات طاهری جزء اتهاماتی نیست که از مرخصی ایام نوروز محروم شود.

محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که 14 اردیبهشت ماه سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که دادگاه به تحقیقات صورت گرفته در این بخش اشکال نقص گرفت و پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد. در نهایت، دادسرا پس از رفع نواقص، پرونده را مجدداً به دادگاه ارسال کرد و ششم اسفند ماه سال 93 برای رسیدگی به این اتهام تعیین شد اما با درخواست استمهال متهم، دادگاه برگزاری جلسه محاکمه را به تاریخ دیگری موکول کرد تا اینکه دادگاه اوایل اردیبهشت ماه امسال به این بخش از پرونده طاهری رسیدگی و حکم وی را صادر کرد.

حکم صادره با اعتراض وی به شعبه 33 دیوان عالی کشور ارسال شد و در نهایت، دیوان به حکم اعدام نقص گرفت.

به گفته علیزاده‌طباطبایی پرونده موکلش هم اکنون برای برطرف کردن ایرادات به دادسرا بازگشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین