کد خبر: ۳۵۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۰

حميد استيلي: صداقت و رفاقت بيشتري در نزد بازيكنان ما به وجود آمده است

آفتاب‌‌نیوز : · بعد از باخت به فجر اوضاع پرسپوليس چگونه است؟ 

در اين مدت و بعد از بازي با فجر سعي كرده ايم بازيكنان را به شرايط مطلوب برسانيم، به غير از دو گلي كه به ثمر رسانديم بازيكنان ما 19 موقعيت گل را روي دروازه حريف خلق كردند كه متاسفانه هيچ كدام از آن ها تبديل به گل نشد.
همين كه ما فرصت هاي بي شماري بر روي دروازه حريف بدست آورديم نشان دهنده حركات كار شده و تمرين شده نزد بازيكنان ماست اما در وهله اول در نظر داريم مشكلات خود را به حداقل برسانيم.


· اين مشكلات شامل چه مسائلي مي شود؟

بزرگ ترين مشكل ما به اشتباهات فردي بازيكنانمان باز مي گردد، بازيكنان پرسپوليس بايد با مسئوليت بيشتري در زمين وظايفشان را انجام دهند اما متاسفانه حداقل در دو بازي قبلي چنين مساله اي ديده نشد. در هر حال تمام تلاشمان را در تمرينات چند روز گذشته براي حل اين مشكل انجام داده ايم.

· مشكل دفاعي و در راس آن ها دفاع تيمي بيش از هر مساله اي در بازي قبلي به چشم آمد؟
سازمان دفاعي ما در دو بازي قبلي عملكرد قابل قبولي نداشت، غيبت انصاريان و كريم باقري به ترتيب در برابر سپاهان و فجر سپاسي براي ما مشكل ساز شد اما مطمئنا با رفع نقايص دفاع تيمي و حضور باقري در اين بازي به برطرف شدن ايرادات خط دفاعي كاملا اميدوار هستيم.

· گفته بودي مشكل اصلي پرسپوليس عدم رفاقت در نزد بازيكنان است، اين مساله در تيم همچنان وجود دارد؟

مهم ترين عامل برتري يك تيم رفاقت و از خود گذشتگي بازيكنان بود پروين به اين طريق سال ها با پرسپوليس در فوتبال ايران صاحب قهرماني شد، به همين دليل سعي كرده ايم در چند مدت اخير مشكلات حاشيه اي را در تيممان به حداقل برسانيم و دوستي ها و رفاقت ها را بيشتر از گذشته كنيم.
وضعيت تيم در اين مدت خيلي بهتر از قبل شده است و در حال حاضر صداقت و رفاقت بيشتري در بين بازيكنان ما حكمفرما شده است.

· با وجود اختلاف يازده امتيازي نسبت به استقلال براي چه مساله اي در ليگ تلاش مي كنيد؟

پرسپوليس پرطرفدارترين تيم ايران و آسياست بايد براي احترام به تماشاگرانمان تمام تلاش خود را انجام دهيم، ضمن اين كه هنوز تا پايان ليگ فرصت باقي است و ممكن است اتفاقات خاصي در آن رخ دهد.
همچنين روي قهرماني در جام حذفي هم حساب جداگانه اي باز كرده ايم و تمام تلاشمان را براي قهرماني در جام ارايه خواهيم داد.

· به نظر مي رسد بازيكنان پرسپوليس در اين فصل همواره با نوعي استرس پا به ميدان مي گذارند؟

وقتي تيمي گل مي خورد استرس زيادي به بازيكنان ما وارد مي شود به هر حال در تيم هاي بزرگ وجود چنين حالتي طبيعي است.

مضاف بر اين كه وقتي گلي را دريافت مي داريم فشار از روي سكوهاي تماشاگران هم زياد مي شود كه اين مساله فشار مضاعفي را بر روحيه بازيكنانمان وارد مي كند، البته از كنار اين قضيه نيز نبايد به راحتي گذشت كه مثلا در بازي با فجرسپاسي، مهاجم حريف در هنگام به ثمر رساندن گل دوم در آفسايد بود. چنانچه اين گل مردود اعلام مي شد، مطمئنا با نتيجه يك بر صفر شرايط جبران براي ما كاملا متفاوت بود اما كادر فني و بازيكنانمان هيچ اعتراضي به داور و كمك داور ميدان نداشتند.
نكته مهم پس از بازي با فجرسپاسي به اين موضوع باز مي گردد كه بازيكنان ما به مشكلات خود پي برده اند و مطمئنا آن ها را تكرار نخواهند كرد.

· با حريف آينده تان سايپا چگونه مقابله مي كنيد؟

سايپا در اين فصل كمترين نوسان را داشته بازيكنان اين تيم به واسطه چند سال كار در كنار يكديگر به هماهنگي آرماني دست يافته اند.
در اين فصل سرمربي سايپا ابزار تهاجمي را در اختيار دارد كه به نسبت آن ها تغييرات قابل لمسي را در تفكرات و نوع بازي سايپا مي بينيم، ابزار تهاجمي كه پيش از اين در اختيار دكتر قرار نداشت تا همگان او را به عنوان مربي دفاعي محكوم كنند.

· با محروميت سه جلسه اي اولادي چه خواهيد كرد؟

واقعا انتظار چنين محروميتي را براي اين بازيكن نداشتيم. پس از عصبانيت اولادي در بازي مقابل استقلال اهواز مهاجم ما در نامه اي به فدراسيون دلايل و اشتباهات خود را توضيح داد و بعد از آن نيز به همراه تيم ملي در مسابقات غرب آسيا حضور يافت.
اگر قرار بود محروميتي اعمال شود بايد همان موقع اعمال نمي شد نه اين كه بعد از گذشته چند هفته مهاجم ما را محروم كنند و در ديدارهاي حساس ليگ ما را با مشكل مواجه سازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین