کد خبر: ۳۵۵۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

خودروهای آلمان 5 برابر ايران، كشته‌های ايران 5 برابر آلمان

كارشناس برنامه ريزي شهري گفت: میزان کشته های تصادفات ایران با وجود اینکه تنها یک پنجم خودروهای آلمان را دارد پنج برابر است.
آفتاب‌‌نیوز :
 شهرام جباري زادگان در توضيح اين موضوع با اشاره به اين كه به عنوان نمونه، تعداد وسايل نقليه آلمان با جمعيت تقريباً برابر با ايران، 5 برابر كشورمان است، گفت: اين در شرايطي است كه كشته هاي سالانه حوادث ترافيكي ايران با حدود 17 هزار نفر، 5 برابر این کشور اروپايي است كه هر سال در آن كمتر از 3500 نفر در جريان سوانح ترافيكي کشته می شوند.

به گزارش آفتاب، وي با بيان اين كه 5 عامل در ايمني رانندگي مورد تأکید است، افزود: اين عوامل، شامل عدم مصرف مشروبات الكلي، رعايت سرعت مجاز، استفاده از كلاه ايمني براي موتورسيكلت سواران، استفاده از كمربند ايمني براي راننده و سرنشينان و رعايت قوانين مربوط به ايمني كودكان از جمله استفاده از صندلي كودك است كه در كاهش مرگ و میر بسيار ضروري است.

جباري زادگان با اشاره به اين كه هر سال به طور متوسط يك ميليون و 200 هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر تصادف از دست مي دهند، اظهار كرد: در 87 کشور جهان، شاهد افزايش و روند صعودی مرگ و مير ناشي از تصادفات و در بيش از 100 كشور دنیا از جمله كشورمان نیز شاهد كاهش و روند نزولی كشته هاي تصادفات هستيم.

وي با بيان اين كه از هر 5 نفر كه در تصادفات جان خود را از دست مي دهند، 3 نفر در محدوده سنی 15 تا 44 سال، یعنی در سنینن مولد قرار دارند، تصريح كرد: از هر 4 نفر كه در تصادفات كشته مي شوند، 3 نفر مرد و يك نفر زن هستند.

اين كارشناس مسائل شهري در پايان با تأكيد بر اين كه علاوه بر 5 عامل مورد تأکید در ايمني رانندگي، عوامل ديگري نيز در اين مهم مؤثراند، خاطرنشان كرد: ايمني وسيله نقليه، زيرساخت‌ هاي راه، سيستم درماني و قوانين مربوط به عابران پياده از جمله عوامل مؤثر در حوزه ايمني اند كه به منظور كاهش و كنترل تلفات ترافيكي مي بايست مورد توجه ویژه قرار گيرند. 

منبع:‌مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
1
از آنجا که اغلب رانندگان آقا تصادف می کنند و باز اغلب آنان اول موتور سوار بوده اند بیشترین علت تصادفات آنست که آقایان مثل موتورسواری رانندگی اتوموبیل می کنند ویراژ میدهند لایی می کشند و الی آخر. پیشنهاد می شود 1- موتورسواران را بیش از پیش موظف به رعایت مقررات بنمایند. 2- آمورش رعایت مقررات را پیش از شروع موتور سواری یعنی دبستان آغاز کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین