کد خبر: ۳۵۵۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶

سخنران مراسم سالگرد مادر رئیس جمهور: از اقدام های بزرگ دولت یازدهم احیای اخلاق در جامعه است

عضو مجلس خبرگان رهبری در اولین سالگرد مرحومه بانو سکینه پیوندی مادر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: از اقدام های بزرگ دولت یازدهم احیای اخلاق در جامعه است.
آفتاب‌‌نیوز :  آیت الله محسن کازرونی روز یکشنبه در اولین سالگرد والده رئیس جمهور که با حضور شماری از وزرا، شخصیت های سیاسی، نیروهای نظامی و مدیران استانی و شهرستانی و قشرهای مختلف مردم در شهدای حسینه شهر سرخه برگزار شد، افزود: اگر اخلاق در جامعه نباشد آن جامعه قرآنی نیست.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: آن جامعه ای که شایعه و هتاکی در آن بیداد می کند و آبروریزی مومن پشیزی ارزش ندارد، جامعه علوی نیست.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مراسم تالیف دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری که فرمودند دکتر روحانی دانشمندی گرانمایه است، خاطرنشان کرد: از کارهای بزرگ که دولت تدبیر و امید متصدی شد و ادامه می دهد احیای اخلاق در جامعه است.

آیت الله کازرونی با بیان این که دفاع از مقام ولایت، امیرالمومنین و رهبری نظام اسلامی ارزش است و تمام همت باید این باشد که حرمت وجایگاه رهبری حفظ شود، خاطرنشان کرد: همت دکتر روحانی در این است ک رهبری را در قالبهای کوچک حبس نکنند، متاسفانه در جامعه عده ای قلیل، رهبری را برای خود می دانند، رهبری نظام برای جریان خاصی نیست و باید این عمود خیمه را تقویت کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که سایه رهبری بر سر همه ماست و تقویت ولایت و رهبری یک درس بزرگ از زهرای مرضیه است، گفت: گاهی دفاع جاهلانه از رهبری صورت می گیرد که این دفاع پایه های رهبری را محکم نمی کند، بلکه سستی ایجاد می کند.
وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری که فرمودند وقایع را بگویید اما باعث اختلاف نشود، تصریح کرد: یا حرف خوب بزن یا سکوت کن.

وی در بخش دیگری تصریح کرد: آنچه درد امروز مملکت ما است و گریبانگیر شده است، فقر ویرانگر حاکم بر جامعه است، بخشی از اقتصاد با روحیه گذشت و ایثار حل می شود و بخش دیگر رونق اقتصادی است که دولت یازدهم با تمام توان به دنبال حل مشکلات اقتصادی است.
وی ادامه داد: فقر سیاه مایه که در جامعه ایجاد شده اساسش به چرخه مهم اقتصاد باز می گردد، اگر امروز چرخ کارخانه ای چرخید و سرپا نگه داشته شد، این کار از سجاده نشینی نیمه شب نیز بالاتر است.

آیت الله کازرونی در بخش دیگری هم با بیان این که در ادبیات دینی ما جایگاه مادر ادبیات بی نظیری دارد، مادران شجاع، با ایمان و اهل حیا فرزندان شجاع و با ایمان و با حیا تربیت می کنند، افزود: عکس دست بوسی دکتر وروحانی از مادرش که در رسانه ها وجود دارد نماد ادبیات دینی ما است که در هر سمت و جایگاهی که باشی در مقابل مادر بلند شدن و دست مادر را بوسیدن معراج نبوی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دکتر روحانی و فرزندان بزرگوار والدین دکتر روحانی ثمره پاکیزگی و بزرگمنشی پدر و مادر آنها بوده است.
شرکت کنندگان به همراه دکتر حسن روحانی بعد از این آیین با حضور بر سر مزار مرحومه سکینه پیوندی سوگواری کردند.

رئیس جمهوری قبل از حضور بر سر مزار مادرش در گلزار شهدای سرخه حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

گفتنی است حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر روز یکشنبه پس از حضور بر سر مزار مادرش بانو سکینه پیوندی، سرخه را به مقصد تهران ترک کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین