کد خبر: ۳۵۵۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

این لالایی را برای بیدار شدن بشنوید و ببینید+ویدئو

موزیک ویدئوى «بیدار شو با لالایی‌ام» به آهنگسازی مجید پوستی و آواز هاله سیفی‌زاده به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی حلبچه منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این قطعه از مجموعه قطعاتی است که پوستی برای مستند سینمایی «زِمناکو» به کارگردانی مهدی قربانپور ساخته است. 

فیلم مستند سینمایی «زمناکو»، برنده جایزه بهترین فیلم و پژوهش از جشن خانه سینما و جایزه آوینی برای بهترین فیلم در جشنواره سينما حقیقت و کاندیدای بهترین فیلم در جشنواره فجر که این روزها در گروه هنر و تجربه در حال اکران است، داستان یکی از کودکانی است که پس از این فاجعه از آغوش مادرش جدا می شود، در 16 مارچ 1988 حلبچه شهری مرزی در اقلیم کردستان عراق توسط صدام مورد بمباران شیمیایی قرار می‌گیرد.



مجید پوستی که  پیش از این آهنگسازی فیلم سینمایی ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده، برنده جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره کن 2015  را در کارنامه خود دارد، در این باره می افزاید : «من در مقابل آنچه که در حال اتفاق است احساس مسئولیت می کنم، در مقابل آواره شدن کودکان پس از جنگ و در مقابل انسان های بی گناهی که در آتش جنگ می سوزند. همزمان که با دوستانم در کارگاه موسيقى ماناک  مشغول تولید موسیقی برای زمناکو بوديم، تصویر کودک غرق شده سوری منتشر شده بود و امروز که این موزیک ویدئو منتشر می شود، داعش به کرکوک حمله شیمیایی کرده است. این آهنگساز می افزاید هرگز دوست ندارم  به عنوان خالق اثری مطرح بشوم که روایتگر مصیبت هایی این چنین است، آرزو می کنم روزی زمین را گهواره امنی برای همنوعان مان بسازیم، اما این فاجعه ها همچنان در حال رویداد است و بی توجهی به این رویدادها و گم شدن در فضای روزمرگی را نمی پسندم. از میان تصاویر آرشیوی که برای این ویدئو کلیپ امکان استفاده از آن وجود داشت، ارسلان امیری و هادی احمدی تدوینگران این ویدئو، بسیاری ازتصاویر دلخراش را حذف کردند. اما مگر می شود زخم، آوارگی و مرگ را از جنگ حذف کرد؟ و مگر می شود واپسین لالایی های مادری که با کودکش در حال جان سپردن است را شیرین پنداشت ؟»

ضبط، میکس و مسترینگ این قطعات با حمایت استودیو پاییز و استودیو کنگان پارسه (کرگدن) صورت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین