کد خبر: ۳۵۵۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴

درگیری لفظی شدید اعضای شورای شهر مشهد

درگیری لفظی شدید میان اعضای شورای شهر و در نتیجه ترک جلسه توسط یکی از اعضا، جلسه امروز شورای شهر مشهد را برای دومین بار از رسمیت انداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
جلسه امروز، 24 اسفند شورای شهر مشهد در حالی که به دلیل غیبت بعضی از اعضا، حدود یک ساعت بعد رسمیت یافت، باز هم در اواسط جلسه با جنجال و بحث اعضای شورا در خصوص اقدامات خدمات شهری مواجه شد که این درگیری لفظی منجر به خروج یک عضو و در نتیجه عدم رسمیت دوباره جلسه شد.

محمدرضا دیمه‌کار در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای شهر مشهد که در تالار شورا برگزار شد، در انتقاد به اقدامات خدمات شهری در بعضی از زمینه‌ها، با اشاره به کارگیری 62 نفر بدون مجوز رسمی در سازمان پسماند، اظهار کرد: گل‌هایی که در شهر استفاده می‌شود، بادوام نیستند؛ همچنین برای استقبال از بهار با سرعت پول مردم را به جدول‌هایی که گل و لای دارند، می‌دهند.

این اظهار دیمه‌کار که با مخالفت انتظاری‌هروی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همراه بود، منجر به جنجالی میان اعضای شورا شد که در این جنجال اعضای شورا، انتظاری‌هروی به دیمه‌کار، عنوان کرد: ساکت باش، تذکری وارد نیست و لطفا اهانت نکنید.

در ادامه این جنجال علی اصغر نخعی‌راد، عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد نیز خطاب به دیمه‌کار گفت: تو ساکت باش، بی‌ادب هستی و وقت همه را گرفته‌ای.

دیمه کار نیز خطاب به نخعی گفت: ادب از که آموختی از بی‌ادبان، بله وقت را گرفته‌ایم چون همه چیز را ماست مالی می‌کنید و همه چیز را با شهرداری بسته‌اید.

به گزارش ایسنا – منطقه خراسان، انتظاری‌ هروی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با عصبانیت شدید خطاب به دیمه‌کار، عنوان کرد: چرا این‌گونه برخورد می‌کنی؟ در حالی که شهرداری برای استقبال از بهار جان می‌کَند؛ این استقبال از بهار را به لجن نکشید.

این اظهار انتظاری‌هروی با واکنش دیمه‌کار همراه بود؛ دیمه‌کار در پاسخ، گفت: شما که کلمه لجن را به کار می‌برید، باید در قبال آن پاسخ دهید شما که موی سفید دارید، باید رعایت کنید.

در ادامه این بحث و جنجال اعضای شورا، انتظاری‌هروی خطاب به دیمه‌کار، خاطرنشان کرد: من اصلا به شما اجازه ندادم که صحبت کنید، لطفا سکوت کنید در غیر این صورت تذکر کتبی می‌دهم.

دیمه‌کار در پاسخ به انتظاری‌هروی گفت اگر تذکری باشد تذکر شما را حتما از مرجع قانونی پیگیری می‌کنم.

به گزارش ایسنا، پس از اتمام این جنجال میان دیمه‌کار، نخعی و انتظاری‌هروی که در راستای تفریغ بودجه معاونت خدمات شهری و پنج سازمان وابسته و همچنین بودجه سازمان پسماند بود، به جهت رای‌گیری مجدد برای یکی از لوایح، جواد ستاری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به انتظاری ‌هروی، گفت: تا کی می‌خواهید مبنا را بر حسب سلیقه بگذارید و چرا بر اساس آیین‌نامه عمل نمی‌کنید و با این رفتارتان همه را عصبانی می‌کنید و بعد دستور می‌دهید که لطفا رعایت کنید.

وی ادامه داد: شما قسم خورده‌اید و باید بر اساس آیین‌نامه‌ای که تدوین شده است، عمل کنید.

این اظهارات ستاری با مخالفت مجید فاطمی ‌ارفع، عضو شورای اسلامی شهر همراه شد که وی از واژه بطالت وقت استفاده کرد و گفت "نباید وقت اعضای شورا را به بطالت بگذرانیم" که این اظهار وی منجر به جنجالی شدید و مجدد با جهانبخش عضو دیگر شورای اسلامی شهر شد.

ستاری در واکنش به این اظهار فاطمی مبنی بر بطالت وقت، تصریح کرد: اگر این را بطالت وقت می‌دانید چرا کاندیدای شورای شهر شده‌اید!؟

محمدحسین جهانبخش نیز در پاسخ به بطالت گذراندن زمان توسط برخی از اعضای شورا، تصریح کرد: همه اعضا حق قانونی دارند که در مخالفت با یک موضوع اظهار نظر کنند و شما اجازه ندارید که این حق را از آنان بگیرید و همه باید به یک اندازه حق اظهار نظر داشته باشند، اینکه چه کسی حق صحبت دارد با رییس شورا است اما شما چرا تشخیص می دهید وقتی در حیطه کاری شما نیست؟

فاطمی‌ارفع در واکنش به این صحبت، گفت: چرا در جلسات هماهنگی و کمیسیون‌ها هیچ مخالفتی را بیان نمی‌کنید و فقط مقابل دوربین و خبرگزاری‌ها شروع به دعوا، اتهام و تهمت به شهرداری می‌کنید؟

جهانبخش در پاسخ به این اظهار فاطمی‌ارفع، گفت: جلوی من از دوربین نگویید؛ من از دوربین سیر شده‌ام و به اندازه عمر شما برای جمهوری اسلامی مدیر بودم.

فاطمی‌ارفع در پاسخ به این صحبت گفت: اگر شما به اندازه سن من برای این مملکت مدیر بودید، واقعا برای این جمهوری اسلامی متاسف هستم.

 پس از مداخله برزو دبیریان، عضو دیگر شورای اسلامی شهر جهت کاهش تنش جلسه، جهانبخش خطاب به فاطمی‌ارفع، گفت: واقعا شما نمی‌دانید چه حرفی می‌زنید و بطالت واقعا معنا ندارد زیرا هر عضوی حق اظهار مخالفت دارد.

این جنجال میان اعضا منجر به ترک جلسه توسط جواد ستاری شد که با این اقدام جلسه شورا از رسمیت خارج شد و در نهایت پس از مدتی به درخواست رئیس شورای اسلامی شهر، ستاری، جهت برقراری رسمیت به جلسه بازگشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
1
من مشهدی هیچ کدوم از این ها را تا حالا اسم شان را هم نشنیده بودم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین