کد خبر: ۳۵۵۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

مصرف آجیل های رنگ شده حساسیت ایجاد می کند

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: رنگ هایی که برای آجیل استفاده می شود، گاهی غیر مجاز بوده و حساسیت های بسیار شدیدی ایجاد می کند.
آفتاب‌‌نیوز : جمال ناصحی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عرضه و خرید انواع آجیل در روزهای پایانی سال بیش از گذشته افزایش می یابد و در این میان توجه به سلامت و بهداشتی بودن آن بسیار مهم و ضروری است.

وی اظهار کرد: پس دادن رنگ آجیل در دست مشت کرده و وجود کپک زدگی از نشانه های غیر بهداشتی بودن این نوع مواد خوراکی است.

ناصحی افزود: بر این اساس توصیه می شود عموم مردم به جای آجیل شور، آجیل خام خریداری کنند چرا که وجود کپک و قارچ در آجیل خام به راحتی تشخیص داده می شود.

وی بیان کرد: در حالی که در آجیل های شور این مشکل به سهولت قابل تشخیص نیست و امکان مخلوط شدن مواد کهنه در بین آن وجود دارد.

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: محل نگهداری آجیل به لحاظ بهداشتی از اهمیت خاصی برخوردار است که در برخی موارد به این موضوع مهم توجه چندانی نمی شود.

وی بیان کرد: نگهداری انواع آجیل در محل نامناسب، غیر بهداشتی و گرم احتمال رشد قارچ، کپک و سم آفلاتوکسین را به مراتب افزایش می دهد.

ناصحی افزود: در روزهای پایانی سال حضور دستفروشان محلی برای عرضه و فروش انواع کالا و مواد غذایی به ویژه آجیل افزایش می یابد و در این میان کسب اطمینان از سلامت این آجیل ها با دشواری هایی همراه است.

وی اظهار کرد: برای تامین سلامت عموم مردم، بهداشت محیط استان نسبت به نمونه برداری از محصولات مختلف به ویژه آجیل های عرضه شده درسطح شهر در زمان بندی هایی تعیین شده اقدام می کند.

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: طی بازرسی کارشناسان بهداشت محیط نمونه برداری ها مورد آزمایش قرار می گیرند تا سلامتی آنها تایید شود.

ناصحی خاطرنشان کرد: در صورت تایید نشدن سلامت محصول علاوه بر ضبط آن، واحد متخلف به مراجع مربوطه معرفی می شود.

به گفته ناصحی عموم مردم می توانند شکایات خود را از طریق سامانه های تلفنی ،190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شمار تلفن 33421017 مرکز بهداشت محیط استان در میان بگذارند.

نظارت های بهداشتی در راستای طرح بسیج نوروزی از یکم اسفند در استان تشدید شده است و تا 15 فروردین سال 95 ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین