کد خبر: ۳۵۵۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

سوزن خیاطی دختربچه‌ ۸ساله را فلج کرد +عکس

می‌گویند بخیه‌های صدرا خوب شد و آرام‌آرام زخم‌های صورتش هم کم‌رنگ و شاید برطرف می‌شود؛ خبرها حکایت از ترمیم زخم‌های صورت مادر سوخته در اتاق زایمان دارد و با جراحات ناشی از یک اشتباه در جا‌به‌جایی کپسول اکسیژن به بزرگ کردن دوقلوهایش مشغول است.
آفتاب‌‌نیوز : خانواده‌ داغدار کودک ٤٥روزه‌ای که در بیمارستان با گاز Co٢ کشته شد، هم به زندگی عادی برگشته و هم سعی می‌کنند داغ از دست دادن کودک شیرینشان را هرچند سخت، ولی فراموش کنند.

سوزن خیاطی دختربچه‌ ۸ساله را فلج کرد +عکس

به گزارش میزان، مادری که در مطب با آمپول یک پزشک‌نما دچار مرگ مغزی شد و اعضای بدنش را اهدا کردند را که یادتان هست؟ خانواده او هم‌سال را با عکس مادر تحویل می‌کنند و امیدوارند که روزهای بهتری در‌سال جدید انتظارشان را بکشد.

آرام ولی با تأمل از کنار مرگ مادران باردار در بیمارستان چالوس و بیمارستان خصوصی در تهران هم می‌گذریم؛ مرگ مادرانی که معلوم نیست چرا ولی به گفته مسئولان وزارت بهداشت هر روز مادری بر اثر زایمان می‌میرد و...

روزهای پایانی ‌سال است و کم‌کم به ‌سال جدید نزدیک می‌شویم؛ قصد نداشتیم بخیه‌های صدرا را دانه به دانه باز کنیم و حال خوب ‌سال نو را با خبرهای بد خراب کنیم. یک هفته‌ است که دختربچه‌ای ٨ساله به علت عفونت پا به مدرسه نرفته، شاید فردا هم نرود.

سوزنی که حادثه‌ساز شد
ماجرا از این قرار است که هفته گذشته دختربچه ٨‌ساله‌ به دلیل فرورفتن یک سوزن خیاطی در پاشنه پایش به بیمارستان ابن‌سینا نورآباد مراجعه می‌کند که متاسفانه به خاطر انجام کار غیرعلمی پزشک متخصص ارتوپد این بیمارستان پاشنه پای این دختربچه دچار پارگی و عفونت می‌شود و این بیمار اکنون به درخواست خانواده‌اش برای درمان به بیمارستان کرمانشاه برده شده است و تحت درمان قرار دارد.

سارا محمدی معاون درمان علوم پزشکی کرمانشاه دراین‌باره به خبرنگار بهداشت و درمان گفت: این دختربچه هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های خوب کرمانشاه تحت مداوا قرارگرفته است.

وی ادامه داد: علت مراجعه این بیمار عفونت در پاشنه پا گزارش ‌شده که تحت نظارت پزشکان متخصص این استان درحال درمان و برطرف‌شدن مشکل است.

وی در تشریح وضع این دختربچه ٨ساله گفت: متاسفانه جراحت و عفونت در پاشنه پا واقع‌ شده است که این کمی کار را سخت می‌کند؛ اما به دلیل کم‌سن بودن بیمار جراحت زود برطرف خواهد شد و امیدواریم مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

محمدی گفت: این حادثه در نورآباد اتفاق افتاده و نورآباد زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان است و گزارش دقیق علت این حادثه را مسئولان استان به ‌زودی اعلام خواهند کرد و قطعا هرگونه تخلف در این زمینه بررسی و برخورد خواهد شد.

حادثه در دست بررسی است

درهمین ارتباط پیمان آستراکی معاون درمان علوم پزشکی لرستان گفت: این دختربچه به دلیل داخل‌شدن سوزن در پاشنه پا به بیمارستان نورآباد مراجعه می‌کند؛ پزشک ارتوپد حدود ٢ساعت جراحی خارج کردن سوزن از پای این کودک موفق می‌شود.

وی ادامه داد: پس از انجام روند درمان بیمار مرخص می‌شود که مجددا به دلیل عفونت پاشنه پا به بیمارستان مراجعه می‌کند که به درخواست خانواده‌ این دختربچه به بیمارستان کرمانشاه منتقل شده‌ است. آستراکی اظهار داشت: جزییات این حادثه در دست بررسی است و اگر قصوری در کار بوده باشد، قطعا با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون درمان علوم پزشکی لرستان درباره شایعاتی مبنی بر این‌که این پزشک پیش از این ١٤ مورد تخلف درحوزه کاری خود داشته است، نیز گفت: بیشتر این موارد اختلاف‌نظرهایی بوده که در بین برخی همکاران وجود دارد و بعضی از آنها نیز به صورت مکاتبات داخلی در وزارت بهداشت مطرح شده و برای هیچ‌کدام حکم قضائی صادر نشده است.

برنامه‌هایی برای پیشگیری ازخطاهای پزشکی

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص خطاهایی که توسط پزشکان در‌ سال ٩٣ رخ داد، گفت: کار اصلی برای مقابله با بروز چنین خطاهایی پیشگیری است و اکثر خطاهایی که رخ می‌دهد، سیستماتیک است و باید سیستم اصلاح شود. همچنین آگاه‌سازی پزشکان، سیستم گزارش‌‌دهی، موضوعات مربوط به ساعت کار و نحوه رسیدگی به خطاهای احتمالی نیز موثر است و این موضوع، موضوع پیچیده‌ای است اما اقدامات خوبی در این زمینه درحال انجام است.

پزشکان همچنان برای مردم محترم‌ هستند
درکنار زحمات شبانه‌روزی جامعه پزشکی کشور، هستند اندک پزشک‌نماهایی که با بی‌دقتی یا تخلف و زیاده‌خواهی سعی در تخریب چهره محبوب پزشکان زحمتکش دارند. همه ما خاطرات شیرین زندگیمان را مدیون پزشکان هستیم. پزشکانی که جان پدرها و مادرهایمان را بارها و بارها نجات داده‌اند.

پزشکانی که تولدهای بسیاری را مدیون مهارت و چیره‌دستی ‌آنها هستیم. پزشکانی که در هشت‌سال دفاع مقدس از هیچ کوشش دریغ نکردند و همچنان در سنگر‌های جهاد و مقاومت پیش‌رو هستند.

هرچند ضعف نظارت در وزارت بهداشت و عدم توجه مسئولان به برخی مشکلات این حوزه، باعث سودجویی عده‌ محدودی متخلف و پزشک‌نما و شکاف بین مردم و پزشکان می‌شود؛ اما مردم همیشه قدردان زحمات پزشکان واقعی بوده و هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین